PDA

Se fuld version : Den Gode Gamle 1210' er

NetKenn
10-05-04, 10:29
Husk at check din pladespiller, en kunde i min butik har netop købt et par pladespillere der har en rigtig grim defekt. Jeg har set denne defekt på temmelig mange pladespillere nu og opfordrer derfor alle der har købt Technics 1210/1200 osv. til at checke deres pladespillere for denne fejl.

Fejlen består i at armen på pladespilleren ikke tracker ordentligt.
Sådan kan du checke om du har en defekt Technics.

1: Fjern slipmat/gummimåtte fra fra pladetallerkenen
2: Monter din beskyttelseshætte på pickuppen.
3: Stil anti-skating på 0.
4: Sæt pickuppen helt ind på den bare pladetallerken.
5: Lav en blød scratch bevægelse på et par cm.
(Husk at passe på hullerne i pladetallerkenen)

Fejl: Armen skrider kraftigt ud til højre og falder af talerkenen
har du en defekt arm.

Jubii den virker: Armen flytter sig en lille smule mod højre men ikke
noget nævneværdigt.

Sådan rettes fejlen: du skal bruge en ny arm pris.: ca. 1600-2000 ex. moms. inkl. montering.

Technics må efterhånden bruge 2 årige børn til at samle deres pladespillere og dette kombineret med et stadig dårligere materiale valg må efterhånden give stof til eftertanke.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange defektepladespillere der er der ude så check og stem, så vi kan give de Saké slubrende japanere et spark i .....

på forhånd tak.

NetKenn :shock: :shock: :shock:

Daniel Kaarill
10-05-04, 19:33
Sådan rettes fejlen: du skal bruge en ny arm pris.: ca. 1600-2000 ex. moms. inkl. montering.

... Eller den lidt mere logiske måde: Du køber en ny tonearm til ca. 500,- inkl. moms fra Technics' lager. Hvis jeg husker rigtigt ligger det i Hvidovre, men de sender den ud pr. efterkrav. Så skifter du den selv, det tager ca. en halv time. Det meste af tiden bruges på at skrue skruer ud og ind.

FatCap
10-05-04, 22:23
Fejlen består i at armen på pladespilleren ikke tracker ordentligt.

Prøv lige at uddybe det?

djandre
10-05-04, 22:34
Jeg har lige fået 2 stk. MK3D...
Og når jeg sætter hætten på mine concordes, og gør som du har skrevet...
Ja når jeg drejer med uret, så skrider nålen indad mod midten...
Når jeg så drejer mod uret, skrider den udaf, og når til sidst ud til kanten...(hopper ned, hvis jeg kører videre)

Er mine så i stykker?

Forstår ikke rigtig hvad du mener?

Claus
11-05-04, 10:17
...jeg er heller ikke helt med på hvad du mener, men venter spændt på en nærmere forklaring 8)

Claus

Rasmus
11-05-04, 10:51
Når jeg så drejer mod uret, skrider den udaf, og når til sidst ud til kanten...(hopper ned, hvis jeg kører videre)

Er mine så i stykker?

De fungerer fint.

djandre
11-05-04, 10:57
Takker...
Skulle de sgu også gerne :lol:

FatCap
11-05-04, 11:14
Er det ikke det man kalder en slags hoax?

:D

NetKenn
11-05-04, 11:39
Er det ikke det man kalder en slags hoax?

:D

Det er ikke en Hoax, og kære Daniel husk at checke priserne da technics revervedele lige er steget voldsomt 35-40%.
Prisen på rep. er værkstedspris og dermed også høj.

Når pladespilleren ikke Tracker ordentligt resultere det i at pickuppen meget let skrider når man scratcher og cue´r.

Det er super at se at så mange har velfungerende pladespillere. Denne test var også kun en undersøgelse for at se om jeg var den eneste der har observeret fejlen.
Testen er også et godt værktøj hvis man skal købe brugte pladespillere og
ikke mindst for at se om en ny indkøbt pladespiller fungere perfekt.

Min hage er at jeg kan se at technics bruge billigere og billigere materialer i deres pladespillere, samt at der kommer flere og flere fejl på netop armen. Pladespilleren er jo en sand klassiker men jeg kunne nu godt tænke mig at technics gik efter at leverer et bedre produkt til de trofaste fans. Det begynder at være pinligt når man kan købe en Omnitronic DD5250 eller Stanton St-150/STR8-150 med bedre arm og motor.

Takker for deltagelsen i min lille undersøgelse.

:D :D NetKenn :D :D

DJ SUGI
11-05-04, 12:44
Mine to 1200 arme fra foråret 1987 virker perfekto!....
...Lavede lige lidt Marley Marl "scratch bevægelse"....LOL!!! :wink:

Mine to Technics 1200 har sku holdt til meget igennem årene...og de virker stadig 100 % som de skal...incredible!!! :shock:
______________________________ _______
DJ SUGI from Staten Island of Amager!!! 8)

Daniel Kaarill
11-05-04, 19:33
Det er ikke en Hoax, og kære Daniel husk at checke priserne da technics revervedele lige er steget voldsomt 35-40%.
Prisen på rep. er værkstedspris og dermed også høj.

Nå, så siger vi 700. Der er stadig ingen grund til at betale for at få den skiftet :wink:

-*MD3003*-
13-05-04, 12:46
Men hvad skal man så købe? Stanton?

Og hvad med MK5 og M5G? Er det ikke kvali?

NetKenn
13-05-04, 13:51
Man skal købe det man bedst kan lide, så bliver man gladest.
Technics er en god pladespiller og alle pladespillere har noget man ikke kan lide.

Technics lyder bedre end Stanton og omnitronic, til gengæld er stanton og onnitronics indmad og arm i bedre kvalitet end technics.

Ud og kig og køb det der tænder dig mest.

Mvh NetKenn

Gæsten
13-05-04, 19:28
min sl 1510 mk 2 er snart 25 år gammel og den kører non stop uden fejl.

Det længste den har været tændt i et hug er ca 2.5 år men ok jeg jeg slukker aldrig for mit gear.

Jeg har haft et utal af sl 1200 og 1210 ere og fælles for alle er at defekter på dem altid skyldes menneskelige fejl. Som f.eks knald på armen, eller folk der river i ledningerne.

Simon
04-03-06, 13:21
mine to 1200'ere som jeg har købt brugte for en samlet værdi af under 4000(samlet), fungere består også testen. Det kan være det er de nyere modeller det er galt med.

SteenP
04-03-06, 13:23
mine to 1200'ere som jeg har købt brugte for en samlet værdi af under 4000(samlet), fungere består også testen. Det kan være det er de nyere modeller det er galt med.
Tudsegammelt indlæg men okay, rart at høre. :dance2:

Rasmus T
04-03-06, 14:27

Er mine så i stykker?

Jeg troede ikke du ville være dj ?

Edit: gammelt indlæg :hammer:

Mo vargas
05-03-06, 12:18
... Eller den lidt mere logiske måde: Du køber en ny tonearm til ca. 500,- inkl. moms fra Technics' lager. Hvis jeg husker rigtigt ligger det i Hvidovre, men de sender den ud pr. efterkrav. Så skifter du den selv, det tager ca. en halv time. Det meste af tiden bruges på at skrue skruer ud og ind.

Det ligger i glostrup, fabriksparken 16.