Se fuld version : RECession ?
Sonny Loose
04-05-04, 14:45
Hvad synes du?
Har du billet?
Har du været der før?
Var det godt?
Hvorfor?
Hvad med: Hvad fanden er det ?
Well det var sgu ok sidste år.. Især ColdCut, Covenant og Terry Lee Brown Jr. kan fremhæves :D
Og så var det jo hyggeligt at ryge lidt god tobak med "The Grand Old Boys" fra ColdCut 8)
Rigtigt nok er der ikke så meget house i år - til gengæld en god bunke ok electronica :wink:
Århus eller ej, jeg dropper i hvert fald forbi på lørdag til Pole og især The Bug :twisted: :twisted:
Er i øvrigt lidt træt af at høre at Århus er det forkerte sted..
- Vores festival gik jo godt sidste år (især i betragtning af at være et førstegangsshow).
- En fordel ved Århus er ex. at byen er lille nok til at man kan få alle spillestederne til at samarbejde om én festival.
- Og mulighederne er der sgu for at bygge noget stort op over nogle år. "Giv det tid" sagde den tålmodige forælder :wink:
Ideen er jo god nok, men jeg tvivler på deres line up kommer til, at hive de lokale bønder op af porcelænskummen.
Men lad os nu se, forhåbentlig tar jeg fejl.
Ideen er jo god nok, men jeg tvivler på deres line up kommer til, at hive de lokale bønder op af porcelænskummen.
Men lad os nu se, forhåbentlig tar jeg fejl.
Set med house øjne har du ret i at det især i år ikke er så tæt. Men mon ikke Indie og hip hop nanvnene trækker en del :?:
Helmuth Kool
04-05-04, 18:58
Hvad synes du?
Har du billet?
Har du været der før?
Var det godt?
Hvorfor?
Er du sæl Århus-dreng eller hva?
Jeg synes, det er synd, at Århus skal være sådan en "enten-eller"-by.
Det elektroniske publikum er skarpt opdelt mellem langhåret og eksperimenterende electronica - og så svag café-house.
Et stort arrangement som Recession burde netop være stedet, hvor man favnede hele det gigantiske felt af techno, som ligger imellem disse to poler. Der er så afsindig meget interessant musik, som både opfylder behovet hos de, som vil have mærkelig musik, og som samtidig er dansegulvsmateriale.
Line-up'et i år er konservativt og ligegyldigt som ind i helvede, når det drejer sig om at flytte musikalske hegnspæle i det århusianske miljø!
Øv, Recession! Om igen... :evil:
Troy McClure
04-05-04, 19:46
Kan man ikke lige få oplyst det der er tilgængeligt af lineups indtil videre?
det er rigtigt det mangler de virkelig tiltrækkende navne, men også nogle lidt mere mainstream elektroniske eller hiphop navne. da jeg selv boede i kolding var der ikke mange der ville rejse for noget ukendt undergrund, men asian dub foundation trak en del. man nå nok indse at der helst skal en del opland med for at det virkelig kan blive fedt.
men ellers true dat hvad little og rock siger.
Helmuth Kool
04-05-04, 20:45
Jeg synes, det er synd, at Århus skal være sådan en "enten-eller"-by.
Det elektroniske publikum er skarpt opdelt mellem langhåret og eksperimenterende electronica - og så svag café-house.
Et stort arrangement som Recession burde netop være stedet, hvor man favnede hele det gigantiske felt af techno, som ligger imellem disse to poler. Der er så afsindig meget interessant musik, som både opfylder behovet hos de, som vil have mærkelig musik, og som samtidig er dansegulvsmateriale.
Line-up'et i år er konservativt og ligegyldigt som ind i helvede, når det drejer sig om at flytte musikalske hegnspæle i det århusianske miljø!
Øv, Recession! Om igen... :evil:
Let´s not start sucking each others dicks just yet, men jeg synes sgu du har ramt hovedet på sømmet dér Jack.
Det er så latterligt med den "MIT eksperiment"-attitude der lægges for dagen her i 8K. Hvorfor kan man ikke finde det rigtige ståsted (som Kbh tildels har klaret) midt imellem det hele? Techno- og housedrenge som Christian Vogel, Carl Craig, Superpitcher, Westbam, Alter Ego, Thomas Fehlmann etc. etc. har da både til gården og gaden og bør hverken rubriceres som tysker-tramp eller frugtplukkermusik.
Det er sgu ligeså meget kunst at lave god "dance" som (u)lækker lytter og "støjkunst". Mange af de folk der påstår de er Åh-Så-Åbne og ikke spor snævertsynede, er selv de værste ryttere af en træt gammel, overstuderet, pseudointellektuel kæphest.
Just shut up & dance!
Kan man ikke lige få oplyst det der er tilgængeligt af lineups indtil videre?
http://recession.dk/program/
Sonny Loose
05-05-04, 11:17
Hvad synes du?
Har du billet?
Har du været der før?
Var det godt?
Hvorfor?
Er du sæl Århus-dreng eller hva?
Nej.
kreutzfeldt
05-05-04, 12:09
øv i er en bande gamle brokrøve.
for det første er recession ikke en elektronisk musik festival. det er en rock, hip hop og electronica festival. derfor burde det ikke kunne overraske nogen, at der ikke er nogen af de store techno eller house navne øverst på plakaten. technofolket har fået scion og det må vi være tilfredse med. programmet prøver at tilfredsstille så store dele af det meget varierede publikum her i århus som muligt. samtidig med at det da også udfordrer ved at hive fx vladislav delay herned.
hvis man tager sig sammen til at tage ind til festivalen ska man sgu ikke gøre det for at høre en masse af ens yndlingsnavne, men for at opleve noget nyt.
hvis man vil høre "Christian Vogel, Carl Craig, Superpitcher, Westbam, Alter Ego, Thomas Fehlmann etc etc" så må man bare tage sig fucking sammen og selv arrangere det hr warning.
men hva sker der så lige pludseligt med at nedgøre det fuldstændigt sunde og godmodige eksperimentelle miljø der er her i byen? bare fordi man måske ik lige fatter musikken ka den måske godt have sin berettigelse aligevel...
derefter sviner man så "mange af de folk" til, for at være kæphesteryttere. spænd lige hjelmen dér... tror ikke du kender nok af "de folk" til at kunne kommentere dem i det selvsikre toneleje. du ka evt komme ned på splab næste gang der er abe-fest og se folk gå amok til old school gabba der bliver mixet med hvinende drill n bass og så fortælle folk de ikke er åbne.
pseudointellektuelt? ja lad os alle lytte til nik og jay eller lis og per så vi ikke får hovedpine af at skulle lytte til musik uden omkvæd. alt andet er jo prætentiøst lort.
det skal lige siges jeg ikke har noget som helst med arrangementet recession at gøre(og derfor ikke plejer nogens interesse, ud over min egen frustration, ved dette indlæg).
Helmuth Kool
06-05-04, 03:12
øv i er en bande gamle brokrøve.
for det første er recession ikke en elektronisk musik festival. det er en rock, hip hop og electronica festival. derfor burde det ikke kunne overraske nogen, at der ikke er nogen af de store techno eller house navne øverst på plakaten. technofolket har fået scion og det må vi være tilfredse med. programmet prøver at tilfredsstille så store dele af det meget varierede publikum her i århus som muligt. samtidig med at det da også udfordrer ved at hive fx vladislav delay herned.
hvis man tager sig sammen til at tage ind til festivalen ska man sgu ikke gøre det for at høre en masse af ens yndlingsnavne, men for at opleve noget nyt.
hvis man vil høre "Christian Vogel, Carl Craig, Superpitcher, Westbam, Alter Ego, Thomas Fehlmann etc etc" så må man bare tage sig fucking sammen og selv arrangere det hr warning.
men hva sker der så lige pludseligt med at nedgøre det fuldstændigt sunde og godmodige eksperimentelle miljø der er her i byen? bare fordi man måske ik lige fatter musikken ka den måske godt have sin berettigelse aligevel...
derefter sviner man så "mange af de folk" til, for at være kæphesteryttere. spænd lige hjelmen dér... tror ikke du kender nok af "de folk" til at kunne kommentere dem i det selvsikre toneleje. du ka evt komme ned på splab næste gang der er abe-fest og se folk gå amok til old school gabba der bliver mixet med hvinende drill n bass og så fortælle folk de ikke er åbne.
pseudointellektuelt? ja lad os alle lytte til nik og jay eller lis og per så vi ikke får hovedpine af at skulle lytte til musik uden omkvæd. alt andet er jo prætentiøst lort.
det skal lige siges jeg ikke har noget som helst med arrangementet recession at gøre(og derfor ikke plejer nogens interesse, ud over min egen frustration, ved dette indlæg).
Jeg kan forstå din pointe og mit indlæg er også - som det er god skik og brug her på boardet - præget af rabiate udtalelser. Se selv hvordan du tager fat i Nik & Gay som billede på hvad jeg anbefaler og slår fast at jeg mener alt andet er prætentiøst lort. Det er den virus der griber de fleste tangentryttere på hm og åbenbart ögså dig.
I bund og grund er jeg glad for at recession findes i byen og synes det er et A-okay foretagende. Men eftersom recession er fuldstændigt afhængig af puljen for ELEKTRONISK musik forventer jeg at man opfylder en bred vifte af udbud inden for elektronisk musik - herunder navne af den type jeg nævnte. Hvis nu der var oprettet en pulje eksklusivt til støtte af progressiv undergrundsrock, ville du sikkert få nogle reaktioner fra folk i dét miljø, når pengene også pludselig gik til alt muligt andet end det de oprindeligt var tænkt til og man så samtidig skar dele af rockscenen fra.
Det er jo ikke småbeløb recession får fra de samlede 700.000 der uddeles årligt, men flere 100.000. Husk det! Og når Vladislav Delay så er det eneste navn jeg tænder på, er det hårdt at skulle bon´e 200 kroner for en enkelt optræden, når man kører SU og børn i skøn forening. Forstår ikke den tvang til at købe heldags og 3-dages kort, jeg synes ikke helt det er måden at gøre det på.
Men det er rigtigt at der selvfølgelig skal nogle folk til at løfte det - det ville jo være endnu mere dumt hvis pengene ikke blev brugt. Men bare fordi der ikke er ret mange arrangører i byen der kan li´ den hårdede house, electro, techno whatever lyd, betyder det jo ikke at de ikke skal have noget for pengene også. Derfor er vi jo også selv gået i gang med både Ridehuset og den næste emma-festival. Så jeg mener godt jeg kan tillade mig at fremsætte en holdning - omend sat noget på spidsen.
Friede, liebe, eierkuchen gælder jo i bund & grund stadig - I´m in love with you all :wink: - undskyld hvis jeg har været grov. Ole fra selectricity og hele det slæng laver gode arrangementer og er folk jeg synes om, så jeg vil ikke disse det de har gang i, blot ud med min deperation efter at få resten med også.
Er vi gays?
kreutzfeldt
06-05-04, 04:35
tak for dit svar. rabiate udtalelser er seje, men følte mig personligt angrebet og blev nødt til at give svar på tiltale.
Se selv hvordan du tager fat i Nik & Gay som billede på hvad jeg anbefaler og slår fast at jeg mener alt andet er prætentiøst lort.
metaforen var ikke møntet på dine anbefalinger.
Det er jo ikke småbeløb recession får fra de samlede 700.000 der uddeles årligt, men flere 100.000. Husk det! Og når Vladislav Delay så er det eneste navn jeg tænder på, er det hårdt at skulle bon´e 200 kroner for en enkelt optræden, når man kører SU og børn i skøn forening. Forstår ikke den tvang til at købe heldags og 3-dages kort, jeg synes ikke helt det er måden at gøre det på.
vi ka hurtigt blive enige om det er en wack måde folk får lov at betale for musikken. man ka jo alligevel ik nå mere end et enkelt arrangement pr aften. sidste år endte det jo også med man ku nøjes med at betale for et enkelt spillested pr aften. ved ikke hvorfor de er gået fra det koncept...
uden at skulle kloge den, tror jeg ikke man ka øremærke de penge der sådan. fx er jazz juice festivalen, der er endnu en elektronisk musik festival der kommer senere på sommeren, næsten udelukkende financieret af jazz-penge selvom det nok blir de færeste af de navne der kommer på plakaten, jazz-folket vil finde specielt jazzede (fx mig).
Derfor er vi jo også selv gået i gang med både Ridehuset og den næste emma-festival. Så jeg mener godt jeg kan tillade mig at fremsætte en holdning - omend sat noget på spidsen.
jeps det er bare fint. glæder mig til der kommer gang i technoen igen. var formula ikke stoppet havde jeg måske stadig været en ligeglad technodreng uden bekymringer men med alt for mange plader.
Er vi gays?
kald det hva du vil. er ikke selv helt nede med hm-retorikken endnu...