PDA

Se fuld version : Død over FM Radio

Jan Holm
10-02-04, 21:37
Fra http://www.sonicbox.com/oeminfo/products.shtml
The Philips FW-i1000 is the first iM Ready™ device from a
major consumer electronics company utilizing iM Tuning
from iM Networks. The FW-i1000 plugs directly to a broadband
connection and tunes into the "Best of Planet" Internet radio
or any MP3 Internet audio stream from around the world.

--

De har været på markedet et stykke tid, men nu er det store
drenge kommet med = prisen dropper. En tuner lige til at plugge
i ADSL'en. Proton, D.I deep, FG ect lige ned i stereoen, jo tak.

Sky og 100fm betaler sygeligt mange penge for at sende på
FM. En aftale der løber i 5 år. Gad vide hvor mange fm lyttere
der er om 5 år.

Disken
11-02-04, 11:49
Så kan vi bare vent på, at mobiltelefon fabrikanterne begynder at installere DAB chips i deres produkter :D

solarex
11-02-04, 12:23
Hvordan ser fremtidens musikradio ud?

Der findes vel 3 typer musikradio.

1. Magasin programmerne (special musik og genre-nørderi)

2. Underholdning (quiz og hitliste-musik)

3. Jukebox (2000 numres random helvede)

Personligt er det da klart 1 hvor jeg har de store oplevelser. Samtidigt ønsker jeg 3 langt væk fra kabelnet og FM bånd, da jeg synes det tager pladsen fra det jeg vil kalde rigtig radio. Desuden er det alt for kedeligt. Jeg mener, hvis de programmer jeg høre var uden værter der kommenterede og med automixing af en computer, så var jeg bare ikke lytter mere. Uanset musikken.

Hvad sker der når der bliver plads til flere og flere (DAB og netradio)?

Er der en type musikradio der vil forsvinde?

Vil annoncemarkedet forsvinde for de kommercielle stationer? Eller blive styrket?

1xtra er jo et eksempel på, at man har udnyttet den nye plads på DAB til at sende flere special udsendelser. Heldigvis.

Disken
11-02-04, 13:07
solarex skrev:
Hvad sker der når der bliver plads til flere og flere (DAB og netradio)?

Er der en type musikradio der vil forsvinde?
Jeg tror umiddelbart det vil være de små lokalradio programmer uden nævnværdig musik, der vil stå først for skud.
Vil annoncemarkedet forsvinde for de kommercielle stationer? Eller blive styrket?
Markedet vil nok blive mere trængt, hvis endnu flere kanaler skal have annoncer til deres flade.

1xtra er jo et eksempel på, at man har udnyttet den nye plads på DAB til at sende flere special udsendelser. Heldigvis.

Med hensyn til 1XTRA så er det for mig den helt rette vej at gå. Her slipper jeg for alt det gøgl og dårlige musik, som jeg ellers skal trække med, hvis jeg vælger at høre FM radio. Desuden kan jeg høre det både direkte og indirekte. Jeg behøver altå ikke sidde oppe søndag nat, f.eks, for at høre en udsendelse. Jeg kan bare vente til mandag formiddag og så lytte til genudsendelsen når jeg vil.

Frk.Sørensen
11-02-04, 16:25
jeg elsker alle mine tusinde kanaler,
men må indrømme at de gør mig temmelig rundtosset
død over fm radio

Steff
11-02-04, 16:52
1xtra
Radio FG
Børneradio

Så er jeg glad!

lillelyn
11-02-04, 17:08
1xtra
Radio FG
Børneradio

Så er jeg glad!

1 Børneradio( som den var og ikke det nye junior-s**t)
2 PBS (døgnet rundt kun afløst af festudvalget)
3 Radio FG

Så tror jeg at jeg er tilfredsstillet :wink:

FatCap
12-02-04, 00:51
Det varer nok rigtig lang tid før man ser FM radio blive rigtig yt. Det samme ser man med de nye mobiltelefoner fra 3 som er et total flop. Selvom Danmark er et de lande i hele verden som er mest med når det handler om ny teknologi tager det alligevel sin tid.

Hvis man f.eks tager GSM netværk kontra UMTS/3G netværk, så er GSM nettet først lukket ned engang i år 2018, og der er der allerede 4G som er meget hurtigere end 3G idag.

Radio med internet tilslutning vil være en radio forbeholdt nørder og er nok først normalt engang om 10 år.