PDA

Se fuld version : Dagens spørgsmål

Ana Girl
01-02-04, 13:03
hva så fellas,
skal vi afgøre det? :wink:

TECHNO eller TRANCE?

Daniel Kaarill
01-02-04, 13:06
Sjov ting at spørge om på et house forum... :-s

Winylboe
01-02-04, 13:08
Sjov ting at spørge om på et house forum... :-s

Sad og undrede mig over præcis det samme. Når denne afstemning er slut, så kan du lave en ny!

House eller GOA

Ana Girl
01-02-04, 13:17
Hvorfor ikke?
Det er jo masser af house tunes med elementer fra begge retninger...
Sad lige og tænkte på hvad housefreaks er mere til... :roll:

Daniel Kaarill
01-02-04, 13:25

Techno.
Se hvor mange trance fester du kan finde under Arrangementer (http://www.housemusik.dk/arrangementer.php)...

Poppa KB
01-02-04, 13:27
Hvorfor ikke?

Goahouse ----> Dk's egne Trigbag
Trancehouse ----> Capricorn "20 Hz"
Technohouse ----> Mange Kevin Saunderson ting

Winylboe
01-02-04, 13:31
Hvorfor ikke?

Tror at dette site er det mest kendte Trance-hater-sites, så derfor undrede jeg mig over at du spurgte, men no harm done ;-)

Ana Girl
01-02-04, 13:32
Techno.
Se hvor mange trance fester du kan finde under Arrangementer...

Tak for din mening Dan...
Nogle af de fedeste mixes jeg har hørt var en fin sammenblanding af house og acid trance...
spørgsmål om smag du ved... :wink:

Ana Girl
01-02-04, 13:36
Tror at dette site er det mest kendte Trance-hater-sites,

Ups! Vidste det ikke... :oops:

Daniel Kaarill
01-02-04, 13:37
Lydder som om du er en af de der dét'dér-progressive'dér-dét'dér'bár-knald'på'dér-mennesker, og det da helt i orden... Jeg hedder ikke Dan.

Ana Girl
01-02-04, 13:59
Jeg bliver ved med at tænke...
Hold kæft, hvor snobbet skal man være for at hade alt andet end det man kan lide?
Jeg hader sq ikke hip hop bare fordi jeg hører house...
Er det virklig fedt at afgrænse sin verden på den måde?

Mr. T
01-02-04, 14:16
Det er fordi alle der oprettede et login inden for de første 10 dage forummet åbnede fik tilsendt en sporings enhed til at finde frem til folk der vover at påstå de kan lide trance, så nu er der ingen der tør af frygt for det hemmelige anti trance terror korps.

Winylboe
01-02-04, 14:27
Hold kæft, hvor snobbet skal man være for at hade alt andet end det man kan lide?

Nu er had jo et stærkt ord. Jeg bryder mig ikke sønderligt meget om trance, men fred være med dem som kan lide det. I øvrigt så tror jeg ikke er der er mange i forum som KUN kan lide house. Personligt kan jeg da lide alt muligt. Sorry hvis Johan Gielens musik ikke lige giver mig boner på, men både han og jeg overlever nok alligevel, ikke?!

God søndag :-)

Poppa KB
01-02-04, 14:29

Nu er had jo et stærkt ord. Jeg bryder mig ikke sønderligt meget om trance, men fred være med dem som kan lide det. I øvrigt så tror jeg ikke er der er mange i forum som KUN kan lide house. Personligt kan jeg da lide alt muligt. Sorry hvis Johan Gielens musik ikke lige giver mig boner på, men både han og jeg overlever nok alligevel, ikke?!

Så kan du glæde dig over at du altid giver mig Defcon 5 missilpositur!

Garridge bwoy
01-02-04, 14:49
Goahouse

What da.... :shock: HAAHAHAHA!!! :lol:

abc
01-02-04, 15:43
Nu retro-technopalletten må siges at være tværet godt og grundigt rundt, hører jeg de første spor af trance snige sig ind i selv de mest stilsikre DJs sets...vent og se...

Winylboe
01-02-04, 15:45

Så kan du glæde dig over at du altid giver mig Defcon 5 missilpositur!

du er måske ved at være sulten efter noget "skaft". så må jeg jo se om jeg kan klemme dig ind i min kalender, klaus.. :roll:

Poppa KB
01-02-04, 15:54
Det var faktisk ment som et kompliment...

Winylboe
01-02-04, 16:41
Det var faktisk ment som et kompliment...

ditto - tror du at jeg deler ud til hvem som helst.

Ana Girl
01-02-04, 16:54
All right guys

Kan lide jer alligevel :wink:

Huey
01-02-04, 16:59

Du kan hade trance lidt på samme måde som du kan hade fodboldvold, lever, dårlig ånde og boligprogrammer på tv. Det er der ikke noget forkert i.

Ana Girl
01-02-04, 17:06
Du kan hade trance lidt på samme måde som du kan hade fodboldvold, lever, dårlig ånde og boligprogrammer på tv. Det er der ikke noget forkert i.

Klart, det er :?: om prioriteringer. Men der er forskel på at kunne lide/ikke kunne lide tingene og "at hade" dem. Ordet er vist lidt for stærkt som det blev sagt her og efter min mening indebærer det samtidig en negativ holdning til dem der har andre interesser (i dette tilfælde, hører trance). Lidt af "skal ikke have noget af gøre med ham naren som hører lortet"-stil...du ved...denne holdning falder ligefrem ikke ind i mine rammer...

denver
01-02-04, 17:10

Klart, det er :?: om prioriteringer. Men der er forskel på at kunne lide/ikke kunne lide tingene og "at hade" dem. Ordet er vist lidt for stærkt som det blev sagt her og efter min mening indebærer det samtidig en negativ holdning til dem der har andre interesser (i dette tilfælde, hører trance). Lidt af "skal ikke have noget af gøre med ham naren som hører lortet"-stil...du ved...denne holdning falder ligefrem ikke ind i mine rammer...

Var du leder for operations dagsværk på din skole?

Ana Girl
01-02-04, 17:12
Var du leder for operations dagsværk på din skole?

Thhahahaha :lol:
Aner engang ik hvad det er)

jack Rock
01-02-04, 17:26
Men der er forskel på at kunne lide/ikke kunne lide tingene og "at hade" dem. Ordet er vist lidt for stærkt som det blev sagt her og efter min mening indebærer det samtidig en negativ holdning til dem der har andre interesser ...

Må folk ikke selv bestemme, hvad de hader? Har du en liste over ting, som ikke berettiger til had?

lillelyn
01-02-04, 18:19
Kan du ikke lige give et bud på 5 trance og 5 techno numre så vi er enige om stilen.... Hvis vi da kan blive det :?:

Garridge bwoy
01-02-04, 18:27
Kan du ikke lige give et bud på 5 trance og 5 techno numre så vi er enige om stilen.... Hvis vi da kan blive det :?:

Ja og 5 goahouse numre :mrgreen:

Tom Collins
01-02-04, 19:38
Ok, så vidt jeg kan se på afstemningen så har trance (biiig big surprise) tabt stort. Så kan vi så ikke definitivt få lagt den diskussion på hylden og bare konkludere at trance sutter....

Tom Collins
01-02-04, 20:07
Ok, det var twance jeg mente... Jeg er selv stor Nu Breed fan, nu jeg er breakz head...

Ana Girl
01-02-04, 20:34

Hej! :wink:
Det vil jeg ikke gøre da vi nok ikke helt blive enige om stilen:)
Lad os sige trance og techno som man selv forstår dem.
En god trance eksempel er PPK, f.eks...
Techno...lad os sige Carl Cox
Og siden emnet er på houseforum, skal de også tænkes i forhold til housemusik, dvs. elementer fra de to retninger i house musik.
Knuz
Ana

Morten Wittrock
01-02-04, 21:13
Hey, 95% af al musik er alligevel lort, så hvorfor diskriminere? :-s At have en stærk trang til at bygge sin identitet på hvilken gruppe man tilhører, er en helt anden snak.

Ludicrous
02-02-04, 01:45
Techno.
Se hvor mange trance fester du kan finde under Arrangementer...

Tak for din mening Dan...
Nogle af de fedeste mixes jeg har hørt var en fin sammenblanding af house og acid trance...
spørgsmål om smag du ved... :wink:

Kan du ikke sende mig nogen af de der Acidhousetrancemixes?

Ludicrous
02-02-04, 01:50
Nu retro-technopalletten må siges at være tværet godt og grundigt rundt, hører jeg de første spor af trance snige sig ind i selv de mest stilsikre DJs sets...vent og se...

Ja det er sgu ikke engang løgn...!

christian christian
02-02-04, 10:29
Altså: Det kan blive meget omfattende helt nøje at definere, hvad det vil sige, at der er "dårligt vejr": Præcis hvor meget nedbør, hvor mange skyer, hvor få graders temperatur etc. etc. Men de fleste har alligevel en ret præcis fornemmelse af, hvad dårligt vejr er.
Fuldkommen på samme måde er det med trance.

RJ
02-02-04, 11:46
Det kaldes horisont-sammensmæltning. Det vil sige, at jo mere historie, sprog, kultur og erfaringer, man har til fælles, jo større er chancen for, at man forstår hinanden.

Ana Girl
03-02-04, 03:14

Hej Grønne!
Har fået mine plader stjålet for et år siden
Kan ikke huske helt præcist hvad de hed.
Men det var i hvert fald noget fra den østriske DJ Romeo (sic!)
DJ Marc Fischer
og Peppermint Jam tror jeg.

Hygge
Ana

Ludicrous
03-02-04, 10:35

Hej Grønne!
Har fået mine plader stjålet for et år siden
Kan ikke huske helt præcist hvad de hed.
Men det var i hvert fald noget fra den østriske DJ Romeo (sic!)
DJ Marc Fischer
og Peppermint Jam tror jeg.

Hygge
Ana

ØV! Ingen Aciiiiiid til mig...