PDA

Se fuld version : Skulle vi lave Radio eller hvad? (Efter alt det radio og Ko)

Randing
05-12-03, 17:28
Jeg var inde og se på at debatten og Efter alt det radio og Kodahelvede...
Jeg prøvede at få noget op og stå for en ½år siden men det lykkes ikke, men jeg syntes helt sikket at vi skal se på hvad vi kan gøre, jeg tror helt sikket på at vi kan gøre noget med det kræver at vi arbejder sammen....

Er jeg den eneste der syntes at det er en god ide?
8)

Spliff-Junior
25-02-06, 16:12
Hej Randing,
Jeg synes det er en super Idé og jeg vil meget gerne hjælpe til med at gøre projektet til en realitet. Kunne vi ikke oprette en gruppe for alle interessede i at hjælpe til.
Så kunne vi mødes og lægge en handlingsplan.

Mvh.
Martin,
mob. 23 43 43 75

Colston
25-02-06, 16:57
Helt sikkert - Noget af det der for alvor ville komme sitet tilgode, er alle de tonsvis af mixes både prof-djs og amatører ligger og roder med derhjemme (jvfr MHM1s tråd i demo forum). Praktisk talt vil alle sitets brugere kunne komme med content til en HMDK radio, det er mere et spørgsmål om hosting og ikke mindst Koda. En af mine kollegaer kører en rockabilly radio (dont ask) på Live 365 og han siger at han ikke behøver at betale Koda... Har aldrig spurgt mere ind til det, men det kunne være at jeg skulle få fingeren ud.

I praksis kunne man (med et fast sæt regeler om kvalitet, indhold osv) bede interesserede brugerne af sitet om at komme med et 1 times mix, der så kan addes til stationen. For at gøre det endnu nemmere, så folk ikke skal sidde og rode med tags - Lave et specielt radio-subforum, hvor tracklistings fra de forskellige mix lægges op så nysgerrige kan få deres lyst styret. Som udgangspunkt bør alle interesserede danske (og evt udenlandske) labels kunne komme med content med kun deres egne kunstnere. Jeg modtager tit mixes fra de elektroniske labels vi arbejder med der er rettet mod radio airplay, men det er sjældent at jeg kan "komme af med dem". Har overvejet bare at podcaste lortet faktisk, så det ville være et fint forum for mig at komme af med tingene i... Desuden er der jo (som vi kan se) tonsvis af mixes på nettet der også kan streames i hmdk regi....

Admin2
25-02-06, 17:09
Jeg er åben for forslag.

En internet radio koster 6000 kr måneden + udgifter til stream, teknik og software.

Streams er billigere, men jeg har efter 5 måneders forsøg endnu ikke fået et konkret svar fra koda om prisen.

Alternativet er at lave stationen i udlandet - Jeg arbejder på at sitet flytter hosting til tyskland - hvor jeg muligvis kan få tilladelse til internet radio meget billigere end i DK.

FatCap
25-02-06, 17:35
Lyder som en rigtig spændende ide.. Jeg er game på at hjælpe!

Clone
26-02-06, 17:17
monstergaycock.fm ?

Personligt ville jeg foretrække det som en eller flere podcasts. Det er teknisk set lettere at skrue sammen end en stream, og det er mobilt.

Ulempen er bare at Koda ikke helt har en model der passer til, men hvis serveren står på et eller andet fyrskib i Øresund, så kan det vel omgås.