Se fuld version : vågn op Århus!!!!! svar på spørgsmålene, tak
Vi er nogle få arrangører der bliver ved med at prøve at få en housescene op og stå i Århus, det har vi ikke muligheden for hvis der ikke snart sker noget på den front.
Dish er en god klub, ingen tvivl skal der herske derom, deres problem er bare at de lukker klokken to.
Café englen er en fremragende café, de lukker bare klokken to, og er ikke just et dansested.
"Den sidste" brager til tider derud af sidst på natten, fulde skæve og trætte mennesker der står og hænger i baren...
Så er dét det.....vi har lavet nogle forskellige arrangementer, indrømmer vi ikke havde de bedste vilkår på DNA, men vi havde sgu nogle solide arrangementer.
Nu er vi på O'z, og havde halvtomme lokaler til Nima for 2 uger siden.....
Hvorfor er det så svært at banke en houseklub på benene,
**hvorfor skal der 17 dj's i turbinehallerne og entre priser på flere hundrede kroner til før der er opbakning....
**hvad syntes du vi kan gøre for at få house i gang i århus..
vil du bruge en fast ugentlig klub, dedikeret til house, (oprigtige svar tak)
torsdag eller fredag..
Vi har brugt dj's som krede, madvig, nima, tim andresen, paul jr.... super lyd, billige priser, og alligevel begynder det at være så småt med opbakningen, at vi overvejer om det er slidet værd.
Der må ikke herske nogen tvivl om vi gør det for musikken's skyld, ikke for fame eller penge
Til den solide kerne der som regel er der......tak jeg er glad for vi kan stå sammen..
med venlig hilsen
bbg
Hej Nikolaj
Der er sku mange der prøver at få housescenen op og stå; inkl. Paradis AKA Den Sidste. Udover Dish, er det nok Paradis der gør allermest for housescenen. At folk så ikke altid bakker op, er noget andet.
Jeg tror denne her tråd kommer til at minde meget om den omkring Ålborg. For Århus er ikke en skid anderledes end Ålborg. Her er fyldt med klamme tilflyttere, små R&B piger, udifferente snyltende modeofre og en helvedes masse starfuckere, og så en helvedes masse diskoteker med en helvedes masse dårligt musik. Århus er verdens røvhul...
For 6 måneder siden startede jeg med at spille på viva -en smart café/natklub. De første 4 måneder rykkede lortet, og du kunne spille ALT det house du ville. Men det skyldtes sku ikke folk rykkede på det, men nærmere fordi de havde hørt i byen, at viva var det nye, og det var der man skulle komme. Du får sku ikke en 20 årig pige med fake Louis Vuitton taske til at kigge på det større billede. Du får hende ikke til, bevist, at tage stilling til de steder hun går, og den musikprofil de steder har.
Ligesom Ålborg, er Århus publikummet nogle stjerne kneppere. Hvis du laver en flyer med en kendt navn som Madvig og det store míx, snakker hele byen om det. Det samme gjorde sig gældende da Rune Rk spillede på Paradis. Men de folk der snakker om det, er dem der ved allermindst. Jeg tvivler på, de overhovedet aner hvilken musik der bliver spillet. Og det sku også smartere at snakke om Madvig kommer til Århus, end det er, at møde op på aftenen, og fyre den af.
Og det er nok lidt det jeres klub har været offer for. I har været dygtige til at hype klubben. Men jeg har hørt rigtig mange sige, at i spiller tækno(!), og de ikke vil derind igen. Og det bunder igen i, at små piger og popdrenge ikke forstår jer, og musikken.
Jeg ved Dish også har haft deres del af dårlige aftener, og taget i betragtning af det max afholdes én gang om måneden, og kapaciteten er 100-150, kan man vel heller ikke kalde det en kæmpe bragende succes. Hvis man vil have en permanent fre/lør houseclub, kræver det, at man går 6-8 gutter sammen, der alle har et kæmpe netværk og brænder for house.
Keld Tolstrup, Jesper Green, BX, Schneider og Bamsee og de andre gamle Århus drenge gjorde det dengang. Der kom folk fandme for at høre dem, og deres musik.. også selvom det var tirsdag. Min fornemmelse er, at hele musik scenen har været nedadgående i de sidste 3 år i Århus.
Diskotekerne er begyndt at bekrige hinanden på priserne. Der er gået bacardi hatte i i hele gå-i-byen miljøet. Alle steder er begyndt at spille R&B. Jeg har intet mod R&B, og spiller det selv. Men problemet er, at folk hører the voice, og kommer for at høre Christina Aguilera og de andre hits. R&B er nutidens popmusik, og der bliver ikke spillet nogle af de fede numre, som rent faktisk stadig bliver produceret.
Århus har virkelig markeret sig som verdens røvhul... Til lykke Århus...
Bay-Larsen
03-12-03, 10:19
Så sku I prøve at bo i Kalundborg og dyrke house :roll:
Henrik Hedegaard
03-12-03, 11:11
Et eller ander sted er jeg ganske enig med Kasper. Dog ser jeg ligeså meget et problem i, at eksempelvis Paradis ikke har en 100% klar musikprofil.
Nogle gange er der virkelig fed house, andre ganske har de hyret en cheezy "house" dj, eksempelvis fra den tidligere pram nede i haven, der slet ikke aner, hvad det vil sige at spille house.
At man så blander musikprofilen på en sådan, at "klubben" både spiller pop, r&b (same same), rock og jeg ved ikke hvad, gør absolut ikke situationen bedre.
De fleste housefolk vil sgu vide, hvad de kommer efter - man gider ikke at betale kr. 40-50 for en aften, hvis der så står en latterlig pop-dj med sine brændte Kazaa-CD'ere bag pulten. Vi vil gerne komme et sted, hvor vi kan være sikre på, at der spilles fed house (ikke blot den efterhånden særdeles patetiske vocal/percussion house) - også uden at vi skal søge igennem diverse club-kalendere på nettet. Jeg kender rigtig mange housefolk fra mit studiee, der gerne vil høre house fre/lør, men de gider ikke tage ned i byen afden simple grund, at de ikke ved hvad de får for pengene.
Desuden har I jo alle muligheder for at booke innovative djs i Århus - der er sgu rigeligt at tage af for at opnå en interessant line-up. Det kunne jo være dejligt om der blev booket nogle djs, der ikke er de traditionelle som vi alle har hørt på eks. Paradis etc.
M.a.o. er jeg ganske stemt på, at I starter et nyt sted op - det er virkelig hvad vi mangler i Århus. Og husk nu for fanden en masse promo (også på universiteterne) ellers kommer folk ikke - de vil have SMIDT informationer lige i bæret.
/Henrik
Harry Peaches
03-12-03, 11:15
Vi er nogle få arrangører der bliver ved med at prøve at få en housescene op og stå i Århus, det har vi ikke muligheden for hvis der ikke snart sker noget på den front.
Dish er en god klub, ingen tvivl skal der herske derom, deres problem er bare at de lukker klokken to.
Café englen er en fremragende café, de lukker bare klokken to, og er ikke just et dansested.
"Den sidste" brager til tider derud af sidst på natten, fulde skæve og trætte mennesker der står og hænger i baren...
Så er dét det.....vi har lavet nogle forskellige arrangementer, indrømmer vi ikke havde de bedste vilkår på DNA, men vi havde sgu nogle solide arrangementer.
Nu er vi på O'z, og havde halvtomme lokaler til Nima for 2 uger siden.....
Hvorfor er det så svært at banke en houseklub på benene,
**hvorfor skal der 17 dj's i turbinehallerne og entre priser på flere hundrede kroner til før der er opbakning....
**hvad syntes du vi kan gøre for at få house i gang i århus..
vil du bruge en fast ugentlig klub, dedikeret til house, (oprigtige svar tak)
torsdag eller fredag..
Vi har brugt dj's som krede, madvig, nima, tim andresen, paul jr.... super lyd, billige priser, og alligevel begynder det at være så småt med opbakningen, at vi overvejer om det er slidet værd.
Der må ikke herske nogen tvivl om vi gør det for musikken's skyld, ikke for fame eller penge
Til den solide kerne der som regel er der......tak jeg er glad for vi kan stå sammen..
med venlig hilsen
bbg
Man skal bare spille Techno, gerne hårdt.
Så skal du sku nok få fulde huse.
Harry Peaches
03-12-03, 11:26
Hej Nikolaj
Der er sku mange der prøver at få housescenen op og stå; inkl. Paradis AKA Den Sidste. Udover Dish, er det nok Paradis der gør allermest for housescenen. At folk så ikke altid bakker op, er noget andet.
Jeg tror denne her tråd kommer til at minde meget om den omkring Ålborg. For Århus er ikke en skid anderledes end Ålborg. Her er fyldt med klamme tilflyttere, små R&B piger, udifferente snyltende modeofre og en helvedes masse starfuckere, og så en helvedes masse diskoteker med en helvedes masse dårligt musik. Århus er verdens røvhul...
For 6 måneder siden startede jeg med at spille på viva -en smart café/natklub. De første 4 måneder rykkede lortet, og du kunne spille ALT det house du ville. Men det skyldtes sku ikke folk rykkede på det, men nærmere fordi de havde hørt i byen, at viva var det nye, og det var der man skulle komme. Du får sku ikke en 20 årig pige med fake Louis Vuitton taske til at kigge på det større billede. Du får hende ikke til, bevist, at tage stilling til de steder hun går, og den musikprofil de steder har.
Ligesom Ålborg, er Århus publikummet nogle stjerne kneppere. Hvis du laver en flyer med en kendt navn som Madvig og det store míx, snakker hele byen om det. Det samme gjorde sig gældende da Rune Rk spillede på Paradis. Men de folk der snakker om det, er dem der ved allermindst. Jeg tvivler på, de overhovedet aner hvilken musik der bliver spillet. Og det sku også smartere at snakke om Madvig kommer til Århus, end det er, at møde op på aftenen, og fyre den af.
Og det er nok lidt det jeres klub har været offer for. I har været dygtige til at hype klubben. Men jeg har hørt rigtig mange sige, at i spiller tækno(!), og de ikke vil derind igen. Og det bunder igen i, at små piger og popdrenge ikke forstår jer, og musikken.
Jeg ved Dish også har haft deres del af dårlige aftener, og taget i betragtning af det max afholdes én gang om måneden, og kapaciteten er 100-150, kan man vel heller ikke kalde det en kæmpe bragende succes. Hvis man vil have en permanent fre/lør houseclub, kræver det, at man går 6-8 gutter sammen, der alle har et kæmpe netværk og brænder for house.
Keld Tolstrup, Jesper Green, BX, Schneider og Bamsee og de andre gamle Århus drenge gjorde det dengang. Der kom folk fandme for at høre dem, og deres musik.. også selvom det var tirsdag. Min fornemmelse er, at hele musik scenen har været nedadgående i de sidste 3 år i Århus.
Diskotekerne er begyndt at bekrige hinanden på priserne. Der er gået bacardi hatte i i hele gå-i-byen miljøet. Alle steder er begyndt at spille R&B. Jeg har intet mod R&B, og spiller det selv. Men problemet er, at folk hører the voice, og kommer for at høre Christina Aguilera og de andre hits. R&B er nutidens popmusik, og der bliver ikke spillet nogle af de fede numre, som rent faktisk stadig bliver produceret.
Og Dig?
Du skal bare holde din lille homo-kæft.
Du er jo ligeså tynd som en pind:
http://ostermiller.org/tree/blackcherry2.jpg
Og lille cokevraget modeslave er du velsagtens også; din fuckin' selvhyper.
Jeg er siker på at det kribler i næsen for at komme til den næste reception, og slide tungen af på værtens røv.
Hvis jeg nogensinde ser dig igen, så sender jeg den 5-fingrede sovepille lige gennem kraniet på dig, so.
Bay-Larsen
03-12-03, 11:48
:-s
Tim Andresen
03-12-03, 11:54
Et eller ander sted er jeg ganske enig med Kasper. Dog ser jeg ligeså meget et problem i, at eksempelvis Paradis ikke har en 100% klar musikprofil.
Nogle gange er der virkelig fed house, andre ganske har de hyret en cheezy "house" dj, eksempelvis fra den tidligere pram nede i haven, der slet ikke aner, hvad det vil sige at spille house.
At man så blander musikprofilen på en sådan, at "klubben" både spiller pop, r&b (same same), rock og jeg ved ikke hvad, gør absolut ikke situationen bedre.
De fleste housefolk vil sgu vide, hvad de kommer efter - man gider ikke at betale kr. 40-50 for en aften, hvis der så står en latterlig pop-dj med sine brændte Kazaa-CD'ere bag pulten. Vi vil gerne komme et sted, hvor vi kan være sikre på, at der spilles fed house (ikke blot den efterhånden særdeles patetiske vocal/percussion house) - også uden at vi skal søge igennem diverse club-kalendere på nettet. Jeg kender rigtig mange housefolk fra mit studiee, der gerne vil høre house fre/lør, men de gider ikke tage ned i byen afden simple grund, at de ikke ved hvad de får for pengene.
Desuden har I jo alle muligheder for at booke innovative djs i Århus - der er sgu rigeligt at tage af for at opnå en interessant line-up. Det kunne jo være dejligt om der blev booket nogle djs, der ikke er de traditionelle som vi alle har hørt på eks. Paradis etc.
M.a.o. er jeg ganske stemt på, at I starter et nyt sted op - det er virkelig hvad vi mangler i Århus. Og husk nu for fanden en masse promo (også på universiteterne) ellers kommer folk ikke - de vil have SMIDT informationer lige i bæret.
/Henrik
Hej Henrik.
Vi er enige om, at det er et problem at eksempelvis Paradis har så bred en stil set over hele måneden. Vi er selvfølgelig også enige om, at det skal være dygtige DJs, og ikke en såkaldt Kazaa-fætter fra en pram i havnen.
Men når det så er sagt og du disser hvad du kalder "den efterhånden særdeles patetiske vocal/percussion house" og foreslår en "innovativ" DJ (lad mig få nogle navne/forslag på hvem du synes er innovativ) så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad/hvem du helt præcist tænker på? Hvis du havde forestillet dig det gik godt på Paradis og folk kom væltende ud på gulvet med et eller andet minimal house/techno, breakbeat, elektro eller hvad ved jeg, så er jeg 200% sikker på du tager fejl og har mindst 20 mennesker linet up i kø for at fortælle dig du skal spille noget andet. Så godt kender jeg det sted. Det tror jeg samtlige folk som har spillet på Paradis indenfor det sidste år (Noir, Beatchuggers, Peter Visti, Rune RK, Jesper Fryd, Schneider, Anders Little, osv) også kan skrive under på.
Og når nu B.B.Q spørger om der skal laves en klub, hvorfor går du/I så ikke med der, når I har chancen for at lave noget sammen. Evt tage endnu flere folk med... Det er sgu' da værd at prøve synes jeg :)
Og Dig?
Jeg er siker på at det kribler i næsen for at komme til den næste reception, og slide tungen af på værtens røv.
Hvis jeg nogensinde ser dig igen, så sender jeg den 5-fingrede sovepille lige gennem kraniet på dig, so.[/quote]
Lau, ehhhh.....
smut lige tilbage til det hul du er kravlet op ad, og leg med de andre børn..
Harry Peaches
03-12-03, 12:40
Og Dig?
Hvis jeg nogensinde ser dig igen, så sender jeg den 5-fingrede sovepille lige gennem kraniet på dig, so.
Lau, ehhhh.....
Hey; skal du også ha' sovepiller?
Tim Andresen
03-12-03, 12:44
...Og glemte lige i samme moment, at jeg har taget gæster som Mike Monday, Moose, Chris Joseph (alle UK) og DJ Widenski (Estland) op og spille med på Paradis indenfor det sidste år. Uden det helt store held og opbakning :?
Der er da et par særdeles "innovative" imellem der.
Patrick Bateman
03-12-03, 12:45
...Og glemte lige i samme moment, at jeg har taget gæster som Mike Monday, Moose, Chris Joseph (alle UK) og DJ Widenski (Estland) op og spille med på Paradis indenfor det sidste år. Uden det helt store held og opbakning :?
De navne du nævner der Tim, er det nogle kendte DJ's inden for jeres genre?
ALLE kender DJ Widenski! :D
Tim Andresen
03-12-03, 12:49
De 2 første er. Både som DJs og producere. Den tredie står bag 3 klubber i London. Den fjerde er den travleste dj/promoter på housescenen i Estland.
Tim Andresen
03-12-03, 12:51
ALLE kender DJ Widenski! :D
Åh Daniel, godt at have dig tilbage :D
Nej, men han er sgu da ikke nogen kazaa-DJ fra en pram i havnen som Henrik så smukt udtrykte det.
christian christian
03-12-03, 12:56
MIT bedste råd er at flytte fra fucking Århus så hurtigt som overhovedet muligt.
Hej Nikolaj
Hej Kasper
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv, det er meget rart at høre at jeg ikke er den eneste der ser Århus-situationen sådan...
Jeg forstår bare ikke helt den udvikling Århus har taget de senere år, jeg kan da stadig huske da Århus rykkede. Den gang man kunne have en god bytur på en hverdag, det er sgu blevet lidt usselt.
Det er også rigtigt at Paradis, gør nogle gode ting. Der er bare ikke meget nytænkning bag, og jeg kender også til Emil's prædiken om at det skal være mere kommercielt...
Det store problem som jeg ser det, er at folk ikke respekterer en dj's arbejde. Jeg bliver harm i hele kroppen, når jeg selv eller andre ( om det så er hiphop, house, eller rn'b dj's) konstant afbrydes af.......kan du ikke lige spille den dér...
Prøv da for helvede at lytte til den musik vi allerede spiller, åbn dit univers!!!
Nå men det kan jo ikke nytte at bitche over andre folk, vi er jo alle forskellige.....
as the sun sets in the west, I bid you a fine farewell..
bbg
*åbner sit univers*
Hov...der nogen der har sat sig på tværs i mit indre univers.
christian christian
03-12-03, 13:07
*overvejer kortvarigt at citere Anne Linnet, men dropper det igen*
christian christian
03-12-03, 13:07
ahr shit - han var for hurtig.
MIT bedste råd er at flytte fra fucking Århus så hurtigt som overhovedet muligt.
Det er jo netop den mentalitet, der er hele problemet. Dem der har haft gang i nogle fede ting i Århus, er alle rykket østpå.
Det er sgu sørgeligt at alle giver op ( eller bliver nødt til det) efter et par måneder.
TIM ANDRESEN, du gør stadig nogle gode ting på paradis, al respekt og opbakning herfra...
Jeg har fat i en masse superfede franske house dj's, de kommer stort set gratis. Der er bare ikke nogle steder, de kan boltre sig...same story som Mike Monday, cool fyr i øvrigt.
*åbner sit univers*
nej hvor sjovt.....han skrev univers....hi hi ](*,)
*åbner sit univers*
Er man en anelse nærtagende i dag?
Det var da kanon fedt da Mike Monday spillede... den fyr er sgu for giftig..!!! Helt sikkert en fed idé med en house club i Århus!!
Problemet er bare at så er sådan en club vild trendy de første 4 måneder, og alle de smarte diesel drenge kommer og viser deres nye sæt tøj, samt deres nye fritz de lige har fået sat.
Derefter vil besøgstallet sikkert falde, som det altid gør i Århus.
Personlig vil jeg helt sikkert gerne støtte en house club, og vil også syntes det er fed med forskellige former for DJ's og genre osv... =D>
SÅ er det bare problemet med mange mennesker, at hvis de ikke har hørt musikken der bliver spillet på the voice, så er det slagger!! :(
Og Dig?
Lau, ehhhh.....
Hey; skal du også ha' sovepiller?
det kan vi da snakke om en dag ved lejlighed, ingen problemer der!
*åbner sit univers*
Er man en anelse nærtagende i dag?
Det er man altid!!! hvad var det sjove.....var det anne linnet???, var det univers???, var det på tværs????
I don't get it
Jeg har fat i en masse superfede franske house dj's, de kommer stort set gratis. Der er bare ikke nogle steder, de kan boltre sig...
Hvem?
Send dem dog til Aalborg for guds skyld.... :D
Sissy
Det er lissom at det sjove går af når man skal forklare, men det var bare det gøgler-agtige i dit ordvalg jeg fandt morsomt. Slap nu bare lidt af, det var ikke noget angreb på dig, det var bare en sidebemærkning.
Det var da kanon fedt da Mike Monday spillede... den fyr er sgu for giftig..!!! Helt sikkert en fed idé med en house club i Århus!!
Problemet er bare at så er sådan en club vild trendy de første 4 måneder, og alle de smarte diesel drenge kommer og viser deres nye sæt tøj, samt deres nye fritz de lige har fået sat.
(
Det er så rigtigt...!
der hvor vi skal hen er at lyse skal være slukket, så det eneste man kan opleve fællesskabet og nydelsen af house.Det er sgu da det der er det essentielle ved house.
(
Det er så rigtigt...!
der hvor vi skal hen er at lyse skal være slukket, så det eneste man kan opleve fællesskabet og nydelsen af house.Det er sgu da det der er det essentielle ved house.
Jamen jeg kun give dig ret...
Det er lissom at det sjove går af når man skal forklare, men det var bare det gøgler-agtige i dit ordvalg jeg fandt morsomt. Slap nu bare lidt af, det var ikke noget angreb på dig, det var bare en sidebemærkning.
gøgler agtigt ordvalg, det tager jeg sgu som en kompliment....
Til gengæld vil jeg så sige at jeg er lidt imponeret over din første tanke faldt på Anne Linnet.....øhm er du måske i et forkert forum..
godt ord igen - god vind!!
hø hø, han skrev vind........
Tim Andresen
03-12-03, 13:36
TIM ANDRESEN, du gør stadig nogle gode ting på paradis, al respekt og opbakning herfra...
Nej, jeg gør sgu ikke nogen ting på Paradis... :?
Jeg spiller der bare engang imellem med 2-3 måneders mellemrum. Og så har jeg et par gange haft held til at få nogle DJs med derop. That's it.
Patrick Bateman
03-12-03, 13:37
Sorry, men jeg kan altså ikke se det forfærdelige i at der er nogle folk som har noget pænere tøj på end i åbenbart selv har... Er I bange for at de løber med jeres kærester eller noget?
Indse det dog at der ikke er den samme holdning til musikken som for nogle år siden hvor det hele var meget mere spændende. At lave en klub som I skriver med slukket lys (ved godt det ikke skal tages helt bogstavligt), så man kun er der for musikken holder simpelthen ikke... I må forstå at dem som I sidder og disser, det er faktisk dem I skal have omvendt til komme hver gang på jeres klub, også selvom de går i noget mere smart tøj end jeres eget.... Det er dem som kan lægge pengene i døren og baren (modsat jeres venner som vil på gæstelisten og have fri bar).... I er faktisk ikke meget bedre end nogle stykker her fra Kbh jeg kender, hvad angår 'trueness'... jeres problem er dog så yderligere at I ikke har nogle fede klubber..... :wink:
gøgler agtigt ordvalg, det tager jeg sgu som en kompliment....
Til gengæld vil jeg så sige at jeg er lidt imponeret over din første tanke faldt på Anne Linnet.....øhm er du måske i et forkert forum..
godt ord igen - god vind!!
hø hø, han skrev vind........
Nej nej, du misforstår. Min første tanke var "hold da kæft for en århusiansk new age gøgler". Det var min anden tanke der faldt på Anne Linnet, der vist også er en jysk gøgler af en slags.
Harry Peaches
03-12-03, 13:49
Sorry, men jeg kan altså ikke se det forfærdelige i at der er nogle folk som har noget pænere tøj på end i åbenbart selv har... Er I bange for at de løber med jeres kærester eller noget?
Indse det dog at der ikke er den samme holdning til musikken som for nogle år siden hvor det hele var meget mere spændende. At lave en klub som I skriver med slukket lys (ved godt det ikke skal tages helt bogstavligt), så man kun er der for musikken holder simpelthen ikke... I må forstå at dem som I sidder og disser, det er faktisk dem I skal have omvendt til komme hver gang på jeres klub, også selvom de går i noget mere smart tøj end jeres eget.... Det er dem som kan lægge pengene i døren og baren (modsat jeres venner som vil på gæstelisten og have fri bar).... I er faktisk ikke meget bedre end nogle stykker her fra Kbh jeg kender, hvad angår 'trueness'... jeres problem er dog så yderligere at I ikke har nogle fede klubber..... :wink: :D
Indse det dog at der ikke er den samme holdning til musikken som for nogle år siden hvor det hele var meget mere spændende. At lave en klub som I skriver med slukket lys (ved godt det ikke skal tages helt bogstavligt), så man kun er der for musikken holder simpelthen ikke... I må forstå at dem som I sidder og disser, det er faktisk dem I skal have omvendt til komme hver gang på jeres klub, også selvom de går i noget mere smart tøj end jeres eget.... Det er dem som kan lægge pengene i døren og baren (modsat jeres venner som vil på gæstelisten og have fri bar).... I er faktisk ikke meget bedre end nogle stykker her fra Kbh jeg kender, hvad angår 'trueness'... jeres problem er dog så yderligere at I ikke har nogle fede klubber..... :wink:
Godt indlæg, bateman....Det er sgu helt korrekt! Netop der hvor jeg gerne vil hen med den her debat!!Det var ikke for at disse nogen, det er netop de mennesker vi gerne vil have ind. Faktisk er det netop de mennesker der har givet mest ros til housearrangementerne, det er dem der fyrer den af. Problemet ligger et helt andet sted. Århus er død. Alle steder lægger sig op ad samme opskrift, og prøver man at ændre ved det, sker der absolut ingenting.. Der er masser af gode mennesker som har gang i nogle fornuftige ting, men de dør alle inden de kommer i gang. Folk går ikke ud med forventningen om at få en oplevelse, derfor spiller alle steder det samme musik, der står de samme mennesker, med det samme tøj på, og de kigger alle sammen på hinanden. Der er ti mennesker der har det sjovt, resten ser på og ønsker de var en del af det.
Hvad skal der til for at skabe det fælleskab, hvor vi alle fester sammen, danser sammen, nyder musikken sammen. Det er det jeg mener med det slukkede lys, så hele rummet ikke tænker så meget over hvem det er der har det sjovt, men at alle slår sig løs.
Patrick Bateman
03-12-03, 14:05
Det kræver penge, tålmodighed, fantastisk promotion, flere penge, mere tålmodighed, og endnu mere promotion.... og så ellers et fedt sted, god indretning, god musik, gode priser osv osv.......
Men det er svært at få gang i et miljø igen efter det har været dødt i nogle år. Det samme skete jo også for Odense, hvor der dog er ved at komme mere gang i den med forskellige mere eller mindre faste klubber og et større samarbejde arrangørerne imellem....
Jeg spiller der bare engang imellem med 2-3 måneders mellemrum. Og så har jeg et par gange haft held til at få nogle DJs med derop. That's it.
Der er lidt en rød tråd gennem de gode arrangementer (dj's) der er til tider dukker op på paradis, de har næsten alle sammen en eller anden forbindelse til Tim Andresen. Dermed ment at du gør nogle gode ting på paradis.
Måske tager jeg fejl, men sådan ser det ud herfra hvor jeg står.
( bare en lille cadeaux)
Tim Andresen
03-12-03, 14:43
Der er lidt en rød tråd gennem de gode arrangementer (dj's) der er til tider dukker op på paradis, de har næsten alle sammen en eller anden forbindelse til Tim Andresen. Dermed ment at du gør nogle gode ting på paradis.
Måske tager jeg fejl, men sådan ser det ud herfra hvor jeg står.
( bare en lille cadeaux)
Ah, okay Nicolai på den måde :)
Jamen der har du ret. Både med hensyn til bookinger på Paradis og også på Dish, hvor jeg har haft lidt hjælpende fingre med i spillet indimellem, ligesom jeg til tider kommer til at give en hjælpende hånd i et nyt projekt fra Dish drengene i 2004.
PS. Hils Anders fra mig :)
Kom med nogle navne Bates. Venter spændt! :mrgreen:
christian christian
03-12-03, 14:52
Det er jo netop den mentalitet, der er hele problemet. Dem der har haft gang i nogle fede ting i Århus, er alle rykket østpå.
Det er sgu sørgeligt at alle giver op ( eller bliver nødt til det) efter et par måneder.
Jeg gider ikke engang at gentage mig selv, så jeg vil nøjes med at citere:
Måske handler det også om, at Århus er så fucking wack en by, der har fået smadret alle gode muligheder for at præstere noget som helst levedygtigt og interessant af kaospiloter med bullshitbingo-visioner og et one-off festugesgedemarked, der tilsammen er løbet med al sponsen og alle kulturkronerne, og har skræmt alle virkeligt visionære mennesker langt bort og dermed forvandlet byen til et cafeejer-kartel-styret zinkbars-hygge-helvede med opskruede priser og nedgravede ambitioner om at præsentere noget som helst, der ikke er lige så pænt, velplejet og ensartet mainstreammoderne som alle tøsernes tøj og bevidstheden hos alle de stakkels mennesker, der har fået lammet hjernen af at være nødt til at henslæbe de bedste år af deres liv der.
872 en halv dag var rigeligt for mig. Jeg har fuld respekt for jer, der af bedste hjerte knokler for at ændre forholdene - jeg frygter bare, at I kæmper en tabt kamp.
Så fat dog at Århus har aids. Den er syg! Den er fanget mellem urealistiske storbysambitioner og provensielle mindreværdskomplekser, der giver pophårede projektmagere frit løb til at smadre alt hvad der kan smadres med overdimensionerede overfladeprojekter, mens alle med en ordentlig idé i livet flygter eller går til i druk - og hele studenterungdommen kompenserer for komplekserne med at formøble SUen på stereotypt designertøj, cafe latte og fadøl til 50 kroner stykket.
Drop det! Glem den by! Den kommer aldrig videre!
Jeg gider ikke engang at gentage mig selv, så jeg vil nøjes med at citere:
Måske handler det også om, at Århus er så fucking wack en by, der har fået smadret alle gode muligheder for at præstere noget som helst levedygtigt og interessant af kaospiloter med bullshitbingo-visioner og et one-off festugesgedemarked, der tilsammen er løbet med al sponsen og alle kulturkronerne, og har skræmt alle virkeligt visionære mennesker langt bort og dermed forvandlet byen til et cafeejer-kartel-styret zinkbars-hygge-helvede med opskruede priser og nedgravede ambitioner om at præsentere noget som helst, der ikke er lige så pænt, velplejet og ensartet mainstreammoderne som alle tøsernes tøj og bevidstheden hos alle de stakkels mennesker, der har fået lammet hjernen af at være nødt til at henslæbe de bedste år af deres liv der.
872 en halv dag var rigeligt for mig. Jeg har fuld respekt for jer, der af bedste hjerte knokler for at ændre forholdene - jeg frygter bare, at I kæmper en tabt kamp.
Så fat dog at Århus har aids. Den er syg! Den er fanget mellem urealistiske storbysambitioner og provensielle mindreværdskomplekser, der giver pophårede projektmagere frit løb til at smadre alt hvad der kan smadres med overdimensionerede overfladeprojekter, mens alle med en ordentlig idé i livet flygter eller går til i druk - og hele studenterungdommen kompenserer for komplekserne med at formøble SUen på stereotypt designertøj, cafe latte og fadøl til 50 kroner stykket.
Drop det! Glem den by! Den kommer aldrig videre!
Jeg kan sagtens forstå, at du siger sådan.
Men det er sgu også ved at blive lidt irriterende... Der er jo faktisk folk, der bor her, ikke? Og som har valgt det af andre årsager end lige præcis klub-scenen.
Århus er sgu en okay by på mange måder. Problemet er bare, at man har valgt at placere stort set samtlige 30.000 studerende i store kollegier, der ligger i 5-10 kilometers afstand fra centrum, og hvorfra busforbindelserne er mildt sagt elendige, om natten ikke-eksisterende!
Og når man skal betale 18 kr. for en busbillet, 30-40 kr. i entré, 300 kr. i baren, 30 for smøger ( 8) ), 30 for en shawarma og til sidst 120 kr. for en taxa, så er der sgu ikke noget at sige til, at kollegiefolket arrangerer privatfester hjemme hos dem selv istedet.
christian christian
03-12-03, 15:17
Der er jo faktisk folk, der bor her, ikke? Og som har valgt det af andre årsager end lige præcis klub-scenen.
Hvilke årsager er det? Kaospiloterne lukker jo snart ( =D> ), der er kommet en journalistuddannelse på RUC - og SÅ vildt er det heller ikke længere at møde Steffen Brandt i Sjællandsgade lørdag formiddag.
Der er jo faktisk folk, der bor her, ikke? Og som har valgt det af andre årsager end lige præcis klub-scenen.
Hvilke årsager er det? Kaospiloterne lukker jo snart ( =D> ), der er kommet en journalistuddannelse på RUC - og SÅ vildt er det heller ikke længere at møde Steffen Brandt i Sjællandsgade lørdag formiddag.
Jeg har sagt det før: når Peter AG er flyttet er det et tegn på at Århus virkelig er færdig. Kom ud derfra, inden det er for sent og i er fyldt 40 og finder jer selv stående på en café iført læderbukser mens i prøver på at imponere en 22-årig studine med pseudofilosofisk vrøvl. Den by er som kræft: den sætter sig fast inden i dig og æder dig op.
Hej Nikolaj
Og Dig?
Hvor er du sød...
Henrik Hedegaard
03-12-03, 17:01
Hej Henrik.
Men når det så er sagt og du disser hvad du kalder "den efterhånden særdeles patetiske vocal/percussion house" og foreslår en "innovativ" DJ (lad mig få nogle navne/forslag på hvem du synes er innovativ) så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad/hvem du helt præcist tænker på?
Det skulle nu mest forståes som den latterlige, og efterhånden mainstream "I love you, you love me" housegenre, som spilles overalt på eks. Bombay/SocialClub diskoer. Så det er nu ikke rettet mod din stil (som jeg faktisk synes er ret cool!) :wink:
Hvis du havde forestillet dig det gik godt på Paradis og folk kom væltende ud på gulvet med et eller andet minimal house/techno, breakbeat, elektro eller hvad ved jeg, så er jeg 200% sikker på du tager fejl og har mindst 20 mennesker linet up i kø for at fortælle dig du skal spille noget andet. Så godt kender jeg det sted. Det tror jeg samtlige folk som har spillet på Paradis indenfor det sidste år (Noir, Beatchuggers, Peter Visti, Rune RK, Jesper Fryd, Schneider, Anders Little, osv) også kan skrive under på.
Det er lige præcis det jeg mener - der skal et helt nyt sted til før du kan lave en 100% houseklub, der evt. kan spænder over mere en blot én housestil. Paradis har for bred en stil / plettet ry til, at du kan få hele den Århusianske housekerne derned.
Og når nu B.B.Q spørger om der skal laves en klub, hvorfor går du/I så ikke med der, når I har chancen for at lave noget sammen. Evt tage endnu flere folk med... Det er sgu' da værd at prøve synes jeg :)
Tja, det kunne da være en ide - specielt kunne man jo bruge mit radioprogram som promotion eller noget i den stil.
Om ikke andet mener jeg i hvert fald, at der er al mulig grund til at brygge på noget større i Århus - det eneste vi mangler er bare en masse folk, der mest af alt har tid og lyst til at få det op at stå.
/H
Harry Peaches
03-12-03, 18:40
Hmm... Jeg er blevet kimet- og emailet ned....
Jeg har INTET ondt på Kasper G, som, for dem der ikke ved det; er min gamle bofælle...
Mit spydige indlæg var ren gas.
Og for at konstatere dét, vil jeg poste det ellers bandlyste billede fra vores storheds-bæskubber-tid, med Wham outfit, og hamaii-halskæder:
http://www.livinglarge.dk/2296.jpeg
No Hard Feelings
No Hard Feelings
Jeg mindes ellers en rimelig hard feeling i min røv, dengang vi boede sammen. Svin...
http://www.livinglarge.dk/2296.jpeg
No Hard Feelings
http://www.stresstips.com/images/smiling_chimps.JPG
Eller...
http://www.amazinganimalactors.com/registration/Kissing%20Chimps.jpg
Tim Andresen
04-12-03, 00:02
Hej Henrik.
Men når det så er sagt og du disser hvad du kalder "den efterhånden særdeles patetiske vocal/percussion house" og foreslår en "innovativ" DJ (lad mig få nogle navne/forslag på hvem du synes er innovativ) så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad/hvem du helt præcist tænker på?
Det skulle nu mest forståes som den latterlige, og efterhånden mainstream "I love you, you love me" housegenre, som spilles overalt på eks. Bombay/SocialClub diskoer. Så det er nu ikke rettet mod din stil (som jeg faktisk synes er ret cool!) :wink:
Hvis du havde forestillet dig det gik godt på Paradis og folk kom væltende ud på gulvet med et eller andet minimal house/techno, breakbeat, elektro eller hvad ved jeg, så er jeg 200% sikker på du tager fejl og har mindst 20 mennesker linet up i kø for at fortælle dig du skal spille noget andet. Så godt kender jeg det sted. Det tror jeg samtlige folk som har spillet på Paradis indenfor det sidste år (Noir, Beatchuggers, Peter Visti, Rune RK, Jesper Fryd, Schneider, Anders Little, osv) også kan skrive under på.
Det er lige præcis det jeg mener - der skal et helt nyt sted til før du kan lave en 100% houseklub, der evt. kan spænder over mere en blot én housestil. Paradis har for bred en stil / plettet ry til, at du kan få hele den Århusianske housekerne derned.
Tja, det kunne da være en ide - specielt kunne man jo bruge mit radioprogram som promotion eller noget i den stil.
Om ikke andet mener jeg i hvert fald, at der er al mulig grund til at brygge på noget større i Århus - det eneste vi mangler er bare en masse folk, der mest af alt har tid og lyst til at få det op at stå.
/H
Okay Henrik. Jeg havde bare helt klart opfattet det som om du søgte en helt anden type DJs på Paradis og en helt anden type musik, for den tror jeg aldrig nogensinde på deroppe.
Men bare det at de rent faktiske tør/vil have noget elektronisk musik synes jeg da er stærkt. Det er mere end så mange andre åbenbart tør i jeres by, så det synes jeg da er en ting i burde værdsætte. Og så måske støtte lidt bedre op om når det er, hvilket du jo også gør indimellem.
Men så er vi jo sådan rimelig enige ellers kan jeg se :)
kreutzfeldt
04-12-03, 00:40
er det ikke bare et spørgsmål om at finde et sted med en alkoholbevilling og et dansegulv der har åbent til kl 5??!
for min skyld, kom endelig igang. bar vær forberedt på at tabe en del penge og en masse bøvl inden det blir rigtig fedt.
desuden er ugentligt måske lige overkanten... i starten ihvertfald.
Jeg synes helt klart, at det er værd at gøre en indsats for en god houseklub i Århus.
Jeg mener dog, at både Dish-drengene, Paradis og Fargo allerede gør et godt stykke arbejde, selvom Århus ikke altid støtter op om arrangementerne.
Feks. Rune RK på Paradis - mig og en 5 - 6 andre var mødt tidligt op, for at se Rune fyre den af. MEN klokken var næsten 4.30 før der kom folk.
Det er virkelig en skam, at festerne starter såå sent på Paradis.
Dish leverer altid gode fester...selvom der nogle gange mangler lidt mennesker.
Fargo har også banket nogle fede fester på benene, og håber selvfølgelig at der er flere på vej.
Jeg ved ærlig talt ikke, hvad man kan gøre for at ændre house-scenen i Århus ??
En fyldt houseklub hver lørdag, er måske for meget at håbe på - det ville måske være bedre med 2 gode fester om måneden end 4 delvis gode fester...
Men stor respekt til alle, som vil gøre en indsats for at forbedre forholdene i Århus... I har min støtte!!!
Claus Andersen
Club | Splash