PDA

Se fuld version : Hjælp til udvide musiksmag

Cronite
19-03-06, 21:23
Hej

Fedt forum

Jeg har brug for jeres hjælp til at få udvidet min musiksmag. Jeg kender simpelthen ikke nok kunstnere som laver lige præcis den musiksmag jeg kan lide.

Jeg ved ikke hvad genren hedder, da jeg ikke er så "house" kendt, men jeg håber i kan hjælpe mig hvis jeg nu kaster nogle kunstnere og sange afsted.

Deep Dish (alt)
Royksopp - What else i there (Trentemøller remixet)
Mylo - Doctor pressure
Bob Sinclair - Love generation
The Chemical Brothers - Galvanize
Infusion - Better World
Armand Van Helden - My my my
David Guetta - The world is mine
Heavy Rock - I just wanna be a drummer
Gus Gus - David

Kan ikke lige komme på flere på stående fod, men skriv hvis jeg skal prøve at nævne flere jeg kan lide. Håber i kan hjælpe mig med at finde flere fede tracks.

Lars Gregers
19-03-06, 21:26
Hej

Fedt forum

Jeg har brug for jeres hjælp til at få udvidet min musiksmag. Jeg kender simpelthen ikke nok kunstnere som laver lige præcis den musiksmag jeg kan lide.

Jeg ved ikke hvad genren hedder, da jeg ikke er så "house" kendt, men jeg håber i kan hjælpe mig hvis jeg nu kaster nogle kunstnere og sange afsted.

Deep Dish (alt)
Royksopp - What else i there (Trentemøller remixet)
Mylo - Doctor pressure
Bob Sinclair - Love generation
The Chemical Brothers - Galvanize
Infusion - Better World
Armand Van Helden - My my my
David Guetta - The world is mine
Heavy Rock - I just wanna be a drummer
Gus Gus - David

Kan ikke lige komme på flere på stående fod, men skriv hvis jeg skal prøve at nævne flere jeg kan lide. Håber i kan hjælpe mig med at finde flere fede tracks.

Jeg vil kalde det poppet house. Der er en del af det på Itunes. Lyt f.eks til Pete tong på Radio1 http://www.bbc.co.uk/radio1/dance/index.shtml?hp_lhn

Cronite
19-03-06, 22:45
Nu har jeg hørt lidt på den radio. Synes det er okay, men lidt "kedeligt"

Findes der ikke en stil ala Deep Dish? Jeg er helt vild med Say Hello

Lars Gregers
19-03-06, 22:46
Nu har jeg hørt lidt på den radio. Synes det er okay, men lidt "kedeligt"

Findes der ikke en stil ala Deep Dish? Jeg er helt vild med Say Hello

Tager du fuglen på mig? Han spiller da både Dubfire(Deepdish) og alt mulig andet poppet. Tom Novy´s mix er da i den retning.

Gobo
20-03-06, 00:07
Giver Lars ret i af de navne du oplyser, peger i meget høj grad på Pete Tong's stil i essential selection.

ZIP
20-03-06, 00:17
Jeg ville foreslå at tage en lytter på www.di.fm , www. protonradio.de , www.netmusique.com
Hvis du har winamp bliver kunstner og titel skrevet i displayet... kom tilbage med lidt flere navne

anika
20-03-06, 00:30
www.last.fm

opret profil(gratis)-skriv søge ord/kunstner-vupti! så kører det...

Maaløe
20-03-06, 00:40
Tjek Defected ud til du bliver træt af det. En nybegynders kunstner-genkedeligheds-skills er så super svært i den genre, da meget består af remixes, og track-id's mere komplicerede end varedeklerationer. Hvis det drejer sig om remixes, så kig efter kunstneren der remixer og koncentrér dig kun om det.
Når du komer til København (hvis du da ikke allerede bor her), så smut forbi Ameoba (Til nød Soundstation), læg kortene på bordet og få kyndig vejledning og en god oplevelse.

Ellers er kodeordene: Interesse, Lyt, Interesse, Lyt, Memorér, Interesse, Lyt...

Keep on dancin'
20-03-06, 12:30
check ud www.radiofg.com/ så følger de også opp med tracklist....

Bay-Larsen
21-03-06, 16:15
For mig plejer det at foregå sådan at B laver et fedt remix af A. Så tjekker jeg noget af B's eget materiale, som C har remixet. Videre til C's eget materiale, som D har remixet osv osv.

Bid desuden mærke i labels på de numre du kan lide... du vil hurtigt kunne finde tydelige tendenser mht. labels. At nævne labels giver efterhånden lige så meget (eller mere) ide om en musiksmag som at nævne genrer.