Se fuld version : Nye musik stilarter
Hey drenge og piger jeg husker den gang jeg fandt ud af der var noget der hed Goa, techno, house, drum and bass og tænkte hvordan fanden det havde gemt sig i så lang tid fra mig (tak til søster kæreste dengang for alle de lånte techno cder)............. og nu tænker jeg på er der mere der ude i la musica land jeg går glip af her i lille danmark, nogen der kender eller har hørt om noget nyt musik som bliver spillet i undergrunden og til ulovlige fester????? That is what i would like to know. :?:
john wayne
12-11-03, 10:34
Hey drenge og piger jeg husker den gang jeg fandt ud af der var noget der hed Goa, techno, house, drum and bass og tænkte hvordan fanden det havde gemt sig i så lang tid fra mig (tak til søster kæreste dengang for alle de lånte techno cder)............. og nu tænker jeg på er der mere der ude i la musica land jeg går glip af her i lille danmark, nogen der kender eller har hørt om noget nyt musik som bliver spillet i undergrunden og til ulovlige fester????? That is what i would like to know. :?:
Jeg har hørt om det der rock-musik, men så vidt jeg ved er festerne lovlige efterhånden.
UK Garage er STILEN!!!
Tjek www.ohoi.dk (sektionen Pirat FM); DJ-mixes og dubplates en masse i realplayer stream unlimited...
Tjaaa nyt er rock jo ikke wayneboy :roll: og Garge er heler ikke nyt 2000f typisk for dig at reklamere for dig selv OYOY SELECTA rewind bowbow
Ja, hvem skulle eller reklamere for mig?
Og hvis du kender UKG, jamen så er du jo godt med...
ellers lyt til BBC 1xtra www.bbc.co.uk/1xtra
Har du lyttet til www.ohoi.dk - det er altså god musik! :)
john wayne
12-11-03, 10:45
tag til malmø...!!
2000 jeg hængte da ud på pappa hotel da en af min boys fortalte om festerne, de var gode og LÆKKER musik ohoy sømand =D> surt at de lukker stedet som var det endeste i dk der giver en den der stemning af at være på ferie :(
Hvad sker der i Malmø?????
john wayne
12-11-03, 11:02
der er de mest sindsyge undergrundsfesten...alt der er godt lukker jo kl3. Tag der over og prøv at støve noget op, du bliver ikke skuffet hvis det lykkedes...
Frede-åge jeres hjemmeside loader ikke.
Garridge bwoy
12-11-03, 11:19
Bhangra!
Men det er vist ikke ulovligt.
http://www.dr.dk/musik/asien/artikel/030804_bhangra.asp
Siden er nede! Du har ret, Wayne. ?Que pasa?
Vores admin er på sagen!!!!
OHOI!-siden er oppe igen skipper :)
Bhangra! --- ahhh fyrene fra punjabi hit squard spår at det helt store i 2004 bliver bhangarage :-))
Og selv britney spears er gået bhangra..
/da bol
http://www.smiliegenerator.de/s20/smilies-18851.png
Garridge bwoy
12-11-03, 13:17
http://www.smiliegenerator.de/s20/smilies-18862.png
Harry Peaches
12-11-03, 13:20
Har du prøvet med noget af det her Jaiizz?
christian christian
12-11-03, 13:24
http://www.smiliegenerator.de/s20/smilies-18874.png
Jeg vidste at den side ville være en succes herinde.
Harry Peaches
12-11-03, 13:30
Jeg vidste at den side ville være en succes herinde.
Jeah.... Unge Trendspotter..... Tror du har startet en bølge...
http://www.smiliegenerator.de/smiley-flag/smiley-5693.png
http://www.smiliegenerator.de/s20/smilies-18889.png
2000 pegede på BBCs 1XTRA. Der er masser af musik, at gå i krig med.
Check Soca drengene. Lidt Carnival tunes til de kolde vinterdage :D
DJ JSL, jo!
12-11-03, 21:23
Steff! Hvad er det for en gang Tampon Gay Fuckaneers reklame du har på !!!!?
Fuck Tamba!
De rigtige sørøvere kommer fra OAKLAAAAAAAAAAAND! (Og så vil jeg skide på om de er på 2-7) :(
Tom Collins
12-11-03, 21:28
De rigtige sørøvere kommer fra OAKLAAAAAAAAAAAND! (Og så vil jeg skide på om de er på 2-7) :(
Ja, hahaha, dine sørøvere får tæv i år. :twisted: Ser ud til at det er Kansas City der løber med det hele i år eller hvad ?
DJ JSL, jo!
12-11-03, 21:32
Ja, hahaha, dine sørøvere får tæv i år. :twisted: Ser ud til at det er Kansas City der løber med det hele i år eller hvad ?
Kansas Shitty er tighte som Nick East i Lærke fra Idols... Helt sikkert!
De tager den ihvertfald til bowlen, men om de vinder ved jeg ikke... jeg tror det... :D
Så kan Morten også endelig få den ring han mangler!!!!
Tom Collins
12-11-03, 22:23
Sådan kan man selvfølgelig osse sige det. Personligt er jeg jo med 49'ers. De klarer det i hvert fald bedre end pussy raiders.
http://www.smiliegenerator.de/s20/smilies-19545.png
Fuck Tamba!
26. januar 2003, Superbowl 37: Bucs 48-21 Oakland
Intet NFL mesterskab siden 83, på trods af play-of plads de sidste 3 år..
FUCK HJEM TIL EGELAND..
(Ville Bucs så bare spille lidt bedre i år.....)
christian christian
13-11-03, 09:42
Ej, jeg vidste ikke, at I kunne lyde lige som midtjyder. Hvor dygtigt!
Phreakosaurus
13-11-03, 13:34
pro(ag)gressiv æggeurindubflophop. Men denne genre er way too underground for yo' bitches. Kun meget ulovlige æterfester der er så tystys at det nogen gange kun er mig der dukker op.
DJ JSL, jo!
13-11-03, 15:23
Sådan kan man selvfølgelig osse sige det. Personligt er jeg jo med 49'ers. De klarer det i hvert fald bedre end pussy raiders.
Ja... det er godt man er fra dk, så man både kan være en Raider og 49'er uden at få tæsk! :) Jeg har jo min "DJ JSL" customized nr. 80, 49'er jersey klar, nu da Raiders er sendt til tælling for i år.... jeg håber da Owens og drengene kan komme i playoffs og hvem ved, måske møde Kansas i Bowlen...?
DJ JSL, jo!
13-11-03, 15:26
Ej, men jeg vidste godt at du gang på gang kan lyde en som en lille intelektuel wanker... klapsalver herfra hver gang...
DJ JSL, jo!
13-11-03, 15:50
Fuck Tamba!
26. januar 2003, Superbowl 37: Bucs 48-21 Oakland
Intet NFL mesterskab siden 83, på trods af play-of plads de sidste 3 år..
FUCK HJEM TIL EGELAND..
(Ville Bucs så bare spille lidt bedre i år.....)
At de vandt bowlen med traitor Chucky ved roret kan ikke benægtes. At de ovenikøbet vandt den sikkert og fortjent må man også bide i sig. Men de bliver aldrig (ALDRIG!!!!) et sejt hold, og de bliver aldrig et rigtigt sørøver hold. Måske hedder de "Buccaneers", men det var sådan her de fortolkede det for bare 5 år siden!!!
http://www.braden.ca/nfl/old_tb.gif
Det grimmeste hold der nogensinde har spillet i NFL, og det hold der har vundet mindst nogensinde!!! De er et fuckin loosers team, og bare fordi de tog trofæet sidste år, er det ingen garanti for at det bliver gentaget de næste 50!
:twisted:
...og bare fordi de tog trofæet sidste år, er det ingen garanti for at det bliver gentaget de næste 50!
:twisted:
nej... men de tævede jer stadig!
Garridge bwoy
13-11-03, 16:13
Ja... det er godt man er fra dk, så man både kan være en Raider og 49'er uden at få tæsk! :) Jeg har jo min "DJ JSL" customized nr. 80, 49'er jersey klar
Haha! Minder mig om en Brøndby - FuCK kamp for nogle år siden, hvor en knægt på en 15 - 17 år formåede at troppe op i halvt Brøndby/halvt FuCK gear. Han var tilmed mørk (pakistaner, tamil, indoneser eller noget i den retning) og splejset. Gad vide om han kom igennem dagen i hel tilstand...? Har aldrig set ham derude siden. Anyway, modig fyr :lol:
Phreakosaurus
13-11-03, 16:48
Ej, men jeg vidste godt at du gang på gang kan lyde en som en lille intelektuel wanker... klapsalver herfra hver gang...
der er to l'er i intellektuel, stupid.
DJ JSL, jo!
13-11-03, 17:52
Ja og hvad så... ordet var ment i negativ betydning anyways, så det bekræfter jo kun udtalelsen, ikk Phreakafucka...
Phreakosaurus
13-11-03, 18:15
Ja og hvad så... ordet var ment i negativ betydning anyways, så det bekræfter jo kun udtalelsen, ikk Phreakafucka...
for det første kan man ikke kalde noget man skriver for en udtalelse.
for det andet kan ordet intellektuel, kun være ment negativt, hvis man er dum som et hjerneskadet narkoluder og derfor føler sig intimideret af folk som kun skriver firstavelsesord de rent faktisk kan stave.
Men det er da også synd, at alle folk ikke skriver i ekstrabladsbrevkassejargon, så folk som dig ikke forstår hvad der bliver skrevet.
Don't bore me with your trivial comeback. Du er en dværg uden ben der umuligt kan bestige mit bjerg.
Tennesee Titans - All the way.
Oakland Oldboys var jo bare heldige sidste år i AFC finalen.
McNair er og bliver den tuffeste mest versataile QB. De fik vist også hævn over Oakland på opening day?
Men vi kan blive enig om at Tampa Bay er kedelige. Deres offence er ikke spor underholdende og deres defence er godt men også lidt tame. Ikke noget skær af sindsyge som det var tilfælde med f.eks. Ravens og Ray Lewis.
McNair er og bliver den tuffeste mest versataile QB. De fik vist også hævn over Oakland på opening day?
Men vi kan blive enig om at Tampa Bay er kedelige. Deres offence er ikke spor underholdende og deres defence er godt men også lidt tame. Ikke noget skær af sindsyge som det var tilfælde med f.eks. Ravens og Ray Lewis.
Stop den NGL(National Gay League) snak og kom i gang med noget seriøst. HALLOOOO, I ødelægger boardet! :mrgreen:
DJ JSL, jo!
13-11-03, 20:58
for det første kan man ikke kalde noget man skriver for en udtalelse.
for det andet kan ordet intellektuel, kun være ment negativt, hvis man er dum som et hjerneskadet narkoluder og derfor føler sig intimideret af folk som kun skriver firstavelsesord de rent faktisk kan stave.
Men det er da også synd, at alle folk ikke skriver i ekstrabladsbrevkassejargon, så folk som dig ikke forstår hvad der bliver skrevet.
Don't bore me with your trivial comeback. Du er en dværg uden ben der umuligt kan bestige mit bjerg.
Du er fandme tung at danse med, Phreakasucka...
Det eneste i dit første neder indlæg der irriterede mig (ikke intimiderede, for der er intet der når min personlige intimitetsgrænse fra en anonym taber på et indernet forum)var, at du kalder mig "stupid" uden at vide hvem jeg er, og uden at jeg aner hvem du er.
At du så ovenikøbet gør det på et indlæg der var skrevet til en anden er jo endnumere neder. Hvis det nu var Christianx2 der havde smidt den tilbage i hovedet på mig, havde det jo været en del sjovere, ikk.
Men ud over det.
Nej, jeg er ikke din mor – selvom det lyder somom du er i tvivl – men for mig er ordet "intellektuel" ladet fuckin negativt meget langt hen ad vejen, og det kan du jo så ligge i hvad du vil, men din kommentar til det, får mig ihvertfald til at tænke: "Goddammit, han er virk'lig en nar ham der"...
mvh
JSL
DJ JSL, jo!
13-11-03, 20:59
Stop den NGL(National Gay League) snak og kom i gang med noget seriøst. HALLOOOO, I ødelægger boardet! :mrgreen:
Du lukker bare fissen, tranny! :lol:
DJ JSL, jo!
13-11-03, 21:01
Titans er helt sikkert stærke i år! Big up til dem... men det var sgu fortjent at old hotboyz fra Oak nakkede dem i den AFC finale. Men bare rolig. Det sker ikke igen i år, desværre!
Og endnu engang. Fuccaneers var et onehitwonder!
Du lukker bare fissen, tranny! :lol:
Den er lukket med syv skræv, Krakk Dawg!
Phreakosaurus
14-11-03, 12:32
quote]
Du er fandme tung at danse med, Phreakasucka...
Det eneste i dit første neder indlæg der irriterede mig (ikke intimiderede, for der er intet der når min personlige intimitetsgrænse fra en anonym taber på et indernet forum)var, at du kalder mig "stupid" uden at vide hvem jeg er, og uden at jeg aner hvem du er.
At du så ovenikøbet gør det på et indlæg der var skrevet til en anden er jo endnumere neder. Hvis det nu var Christianx2 der havde smidt den tilbage i hovedet på mig, havde det jo været en del sjovere, ikk.
Men ud over det.
Nej, jeg er ikke din mor – selvom det lyder somom du er i tvivl – men for mig er ordet "intellektuel" ladet fuckin negativt meget langt hen ad vejen, og det kan du jo så ligge i hvad du vil, men din kommentar til det, får mig ihvertfald til at tænke: "Goddammit, han er virk'lig en nar ham der"...[/quote]
chill det var ikke ondt ment, og havde egentlig ikke noget som sådan at gøre med dig. Jeg havde blot lyst til lige at markere.
Grunden hertil er, at det forekommer mig paradoksalt, at du og jeg lever på et unikt tidspunkt i evolutionen hvor stort set hvemsomhelst, uanset baggrund, kan tilegne sig viden om stort set hvadsomhelst. Alligevel synes det, at være efterstræbelsesværdigt for de fleste, udelukkende at konversere om trivialiteter a la gårdsdagens fordummende underholdning på TVDanmark.
Intellektuel er blevet et fy-ord man tildeler folk som tænker selv og som ikke er specielt begejstrede for hverken konventioner eller konsensus.
Misforstå mig ikke, jeg synes også der skal være plads til at lukke lort ud. Jeg lukker selv store mængder lort ud. Nogle gange blot for the sake of talking shit. Andre gange for at fremprovokere responderinger der bare rykker en lille smule. I dit tilfælde lykkedes det for mig. fedt. så må du synes jeg er en nar eller hvad du vil, men buttomline er stadig, at der skal provokatører til, hvis ikke Danmark skal kvæles i pænhed og selvtilstrækkelig politisk korrekthed. Jeg undrede mig blot over, at du tildeler ordet 'intellektuel' en negativ betydning, for vil det så sige, at du mener det modsatte, altså snotdum, er noget positivt?
Igen. Det var ikke noget personligt. how could it have been. I don't know you.
MVH
Thomas B.
I det hele taget er det virkelig en falliterklæring, at servere et comeback der består i rettelser af vedkommendes taste/stave/grammatiske-fejl.
Det er virkelig blevet mere reglen end undtagelsen, at der kommer en eller anden idiot (thats you phreakasaurus!!) og forpurrer en hel tråd op med deres rettelser af folks sprog. Og så bagefter skriver de en lang afhandling hvor de rigtigt skal bevise at de kan deres rigsdansk.
Det bedste er dog, når alle sprogparagrafrytterne joiner up i een tråd og så bliver der klappet på ryggen og slikket i røven og "næææh se hvor vi har lært at skrive på handelshøjsskolen" -
Tænk jer om og indrøm, at det er fååååcking wack at påpege småfejl.
Citat Phreaka:"Du er en dværg uden ben og du kan aldrig bestige mit bjerg" ....tjo måske.....men han er en dværg med en pik og han kan NEMT bestige din mor.
tjo måske.....men han er en dværg med en pik og han kan NEMT bestige din mor.
KO in first from Sherman!
Garridge bwoy
14-11-03, 13:24
I det hele taget er det virkelig en falliterklæring, at servere et comeback der består i rettelser af vedkommendes taste/stave/grammatiske-fejl.
Det er virkelig blevet mere reglen end undtagelsen, at der kommer en eller anden idiot (thats you phreakasaurus!!) og forpurrer en hel tråd op med deres rettelser af folks sprog. Og så bagefter skriver de en lang afhandling hvor de rigtigt skal bevise at de kan deres rigsdansk.
Det bedste er dog, når alle sprogparagrafrytterne joiner up i een tråd og så bliver der klappet på ryggen og slikket i røven og "næææh se hvor vi har lært at skrive på handelshøjsskolen" -
Citat Phreaka:"Du er en dværg uden ben og du kan aldrig bestige mit bjerg" ....tjo måske.....men han er en dværg med en pik og han kan NEMT bestige din mor.
Hear hear! =D> :lol:
Frk.Sørensen
14-11-03, 13:38
jamen lille phreakosaurusmus-
du bakkersnagvendt
john wayne
14-11-03, 14:08
LOL... rimelig fed tråd der
hans comeback handlede ikke om stavefejl, men feks om det - at karakterisere noget som intellektuelt skulle være negativt...LOL
vi er jo ude over det der med de stavefejl ikke.
Lad os bare snakke indhold i stedet. For lige at vende tilbage til spørgsmålet, om det er bedre bare at være idiot (det betyder uintelligent) end kvik/vidende (intellektuel)?
det vildeste er at I er så dumme at I ikke kan se når I taber! Hahaha fedt...det er derfor det her forum er så underholdende!!
Svar nu - er det federe at være dum?
...og ligetil sidst når i sutter den af på hinanden er det så ikke svært at få plads til al sæden?
Garridge bwoy
14-11-03, 14:57
Er det fedt at være en selvglad blærerøv, hvis fremmeste mål med at skrive indlæg herinde tilsyneladende er konstant at bringe sig selv i centrum som den bedst formulerede pseudointellektuelle af alle pseudointellektuelle - også på bekostning af f.eks. alvoren i et - lad os bare sige temmelig alvorligt indlæg ( http://www.housemusik.dk/forum/viewtopic.php?t=3036 ) - alene for endnu engang at få lov at "brillere" med sin viden om, lad os bare sige liberalisme og samfundsøkonomiske forhold i USA?
Kæft, du er trættende mand....
Er det fedt at være en selvglad blærerøv, hvis fremmeste mål med at skrive indlæg herinde tilsyneladende er konstant at bringe sig selv i centrum som den bedst formulerede pseudointellektuelle af alle pseudointellektuelle - også på bekostning af f.eks. alvoren i et - lad os bare sige temmelig alvorligt indlæg ( http://www.housemusik.dk/forum/viewtopic.php?t=3036 ) - alene for endnu engang at få lov at "brillere" med sin viden om, lad os bare sige liberalisme og samfundsøkonomiske forhold i USA?
Kæft, du er trættende mand....
Men i det mindste er han ikke gay eller hører UK garage.
john wayne
14-11-03, 15:19
Dem, der tager
alvor for alvor
og sjov for sjov
har ikke forstået
nogen af delene.
Piet Hein
John Wayne.....altså....hvis du nærlæste så var phreakas første comeback faktisk om en stavefejl og han udledte ud fra den, at JSL var stupid, men lad nu det ligge.... Du er intelligent og vi er uinteligente, bravo, endnu en sejr til de kloge mennesker der ved, at de har vundet!
Vi må jo bare leve i vores dejlige, ignorante univers med underholdning fra TVDK2 og Ekstra Bladet....og ja....Garage-sæd SMAGER bedre end Techno-sæd.
....tjo måske.....men han er en dværg med en pik og han kan NEMT bestige din mor.
KO!!!!!!!!!!! Helt sikkert, Steff! Ha ha ha ha ha ha ha ha ha, Big up Shermann!!! LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!
Hmmm kun her inde kan en tråd blive så fuckt up med så meget mundlort :shock: hahahahaaaaahhaaaaa tjaaa jeg er for stiv til at skrive vidre nu :oops: senere
john wayne
15-11-03, 11:52
Garage-sæd SMAGER bedre end Techno-sæd.
Jeg har da alrig påstået at I skulle være unintelligente. Blot var jeg interesseret i om I virkelig mente at det var en fordel ikke at være intelligent. Altså - ingen har svaret endnu...:|
TVD2 /ekstrablads karakteristikken må stå for phreaks regning. Men ungdomskulturen er måske mere visuelt orienteret end for feks 40 år siden. Men - det behøver på ingen måde være negativt, hvis altså vel og mærke energien bliver kanaliseret ind i noget konstruktivt/kreativt/revolutionerende. Som feks at anerkende at musisk kvalitet går på tværs af genrer. Det er jo feks det der menes, når man spørger folk om de kun læser ekstrabladet - så får de kun en version af sandheden. Og den behøver ikke nødvendigvis at være den fedeste...
Det handler om at komme tættere på sandheden. Period. Hertil er sproget jo fantastisk undervurderet - det er jo feks det redskab vi bruger når vi kommunikerer her. En form for freestylin hva.
Grunden til at housemusik.dk er et dope forum, efter danske forhold, er fordi vi blander mange former for interesser - som feks musik - med lommeuld, humor og uddannelse af spejderdrenge som jer. 8)
Garage-sæd SMAGER bedre end Techno-sæd.
Jeg har da alrig påstået at I skulle være unintelligente. Blot var jeg interesseret i om I virkelig mente at det var en fordel ikke at være intelligent. Altså - ingen har svaret endnu...:|
TVD2 /ekstrablads karakteristikken må stå for phreaks regning. Men ungdomskulturen er måske mere visuelt orienteret end for feks 40 år siden. Men - det behøver på ingen måde være negativt, hvis altså vel og mærke energien bliver kanaliseret ind i noget konstruktivt/kreativt/revolutionerende. Som feks at anerkende at musisk kvalitet går på tværs af genrer. Det er jo feks det der menes, når man spørger folk om de kun læser ekstrabladet - så får de kun en version af sandheden. Og den behøver ikke nødvendigvis at være den fedeste...
Det handler om at komme tættere på sandheden. Period. Hertil er sproget jo fantastisk undervurderet - det er jo feks det redskab vi bruger når vi kommunikerer her. En form for freestylin hva.
Grunden til at housemusik.dk er et dope forum, efter danske forhold, er fordi vi blander mange former for interesser - som feks musik - med lommeuld, humor og uddannelse af spejderdrenge som jer. 8)
Check dig selv......seriøst, mester. "Et dope forum, efter danske forhold" -hvad så, verdensmand? Har du foretaget nogle interessante urbane livsstilsvalg efter dit ophold i New York, din belærende electroclash psychobilly??!!
Inderst inde ved i jo godt at Ref kan tage jer alle ud!
Hvad John Wayne, gamle cowboy. Var det ikke snart på tide, at du sadlede op og gjorde Lucky Luke følgeskab? Så kan I ride mod solnedgangen sammen.
Endnu bedre! LOL!!!!!!!!! HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!! LOL!!!! :)
Garridge bwoy
16-11-03, 12:45
ja , så køre den gammelkendte diskution omkring hvilken farve ens lort har .. eller var det hvad for en type techno man høre... i dont know
HELT ærligt .. COME ON !!
I bund og grund er det 4/4 til dansegulvet og Feist.
lige nu høre jeg p3 / Tue West ,, Det sq da hverken det ene eller det andet, men det er velproduceret pop, klokken 6.41 om morgen.
Gør det mig skide anti-altmuligt --- Tror jeg ikke.
PS.
Grunden til The Low Profil fra ref er :
TILBAGEFALD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
så Indlagt / syg / NEDE AT VENDE /op igen / S_M_Å skridt
og det er sq ikke nemt for ref :)
men jeg holder øje med jer :twisted:
/ ref - ude
Uha! :(
god bedring makker! :)
john wayne
16-11-03, 13:31
Hvad John Wayne, gamle cowboy. Var det ikke snart på tide, at du sadlede op og gjorde Lucky Luke følgeskab? Så kan I ride mod solnedgangen sammen.
Lucky Luke er the shit
christian christian
16-11-03, 19:50
Haha - sikke I morer jer!!
men Jannik - det ER utroligt svært ikke at komme til at tænke på visse to midtjyske TV2-Zulu-personager, når I ruller jer ud... iøvrigt ville jeg vælge rugby frem for amerikansk fodbold any time. Det er langt mere underholdende, med langt mere action, langt færre pauser og langt flere imponerende individuelle præstationer.
Bortset fra det er det en mærkelig diskussion, I har gang i. At være intellektuel er sgu ikke nødvendigvis det modsatte af at være dum som en karklud. Debatten blandt de såkaldte intellektuelle er i mange tilfælde mindst lige så idiotisk, ensporet og fladpandet som EBs debatsider, bare med et større ordforråd og på et mere kvalificeret grundlag - hvilket jo sådan set er meget værre.
Én ting er at fyre en spand lort af, fordi man ikke ved bedre. En anden ting er at gøre det PÅ TRODS af det, fordi man dogmatisk betragter verden efter samme facitliste, som man har gjort de sidste 30 år.
De "intellektuelles" modoffensiv mod regeringens frontalangreb på alle, der ved hvad de snakker om, har i langt de fleste tilfælde været mere patetisk klynkende, fornærmet og nedladende, end den har været intelligent. Som reaktion på kritik, er man bare kravlet længere op i sit frønnede elfenbenstårn, hvor man har søgt bekræftelse blandt alle dem, man var enig med i forvejen. Det har ikke været provokerende og det har ikke rokket ved en skid - det har bare været lidt ynkeligt at høre på.
"Intellektuel" betragter jeg efterhånden også som skældsord - der er nemlig alt for mange verdensfjerne glatnakker, der fornærmet og selvovervurderet har brugt det om sig selv. Hvis det er den selvhøjtidelighed, som JSL og andre vender sig imod, kan jeg kun være enig.
Dem, der tager
alvor for alvor
og sjov for sjov
har ikke forstået
nogen af delene.
Piet Hein
Kære John Wayne.
Hvis du absolut har tænkt dig, i din narcisistiske rus, at citere een af Danmarks store tænkere, så sørg dog for guds skyld at gøre det rigtigt.
Den, som kun
tar spøg for spøg
og alvor
kun alvorligt,
han og hun
har faktisk fattet
begge dele
dårligt
Du har vist læst easy reader udgaven af Gruk.
Iøvrigt er der ingen Gruk der starter med "Dem"....jeg kunne godt bruge et par linjer hér på at kritisere din blæremåsstil, men jeg tror, at du hér har stukket en kæp i dit eget hjul.
Garridge bwoy
16-11-03, 23:49
http://www.pianoladynancy.com/funnypics_toons/einstein.gif
john wayne
17-11-03, 00:18
Søde Rosa,
Tak fordi du er sød at grave Piet frem fra hylderne - det er nydelig knækprosa det der. Siker på at spejderholdet virkelig sætter pris på det.
På trods af det veldrejede sprog så kan jeg sgu ikke rigtigt se den kæp du halucinerer om. Man fattede vel meningen i første hug?!
Og hvafanden er det for en ide I har fået om at man vil hævde (som person) sig fordi man vil diskutere noget som man ikke synes er sådan?
Jer har sgu da bollerne til at stå inde for hvad jeg mener.
Så til sagen. 2x Christians skriver lidt om beton-elementerne blandt de såkaldte intellektuelle (henvisningen er nok primært rettet mod de de mere idealiserende-frelste-gammel-intellektuelle eller?).
HVis det er sådan som du snakker om, så kan man da kun være enig. Det du snakker om er da bare blot en bestemt type gays.
Politiken kørte på et tidspunkt en serie om de ehehe... "rigtige" intellektuelle". Det ændrede mit syn på tingene. Måske kan det ændre jeres: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244359
En gut som Arno Victor Nielsen er jo en rigtig moderne skeptiker - uden egentlige meninger, bare (tiltider) fabelagtig ordkløver - og ehehe, host mit idol. Men jeg kan jo risikere, som i det forrige, at tage totalt fejl om hele affæren...
hm.... .... der er jo uendeligt mange nye genre og stilarter...
men sjovt nok er uk garage det nyeste folk har hørt om her inde...
men hvis du har tænkt dig at at fælge med i andet en musik med klamme porno vocaler,monotome beats der er hørt siden 91 og ikke har ændret sig en tic. burde du give disse andre genre et lyt.!
IDM
clicks n cuts.. (det må i house hoveder da kunne forstå)
micro house
drill n bass
hardstep
techstep
darkstep(går lidt ind under hinanden.men er stadig forskellige)
soundscapes.
breakcore
noise
8bit
electroakustisk(det første elektroniske siden 1947, men stadig det mest interesante)
eksperimenterende elektronica(den bredeste genre)
ghettotech(hader det, men tror i vil kunne li' det)
ellers kan di gå på http://www.ishkur.com/features/music/index.htm
sjov genre katalog med lydklip til alle genre...
jeg er dog en del uenig med ham i hvem der representere hvad!
hvad ulovlige fester angår, er det vist rimlig dødt.. ved selfølgelig ikke HELT med kbh.. men der er sku ikke noget i århus. lidt psytrance i skoven sker jo.. men de gode gamle fester i smadret fabrikker, det er sku lang tid siden!
VI LEVER I DANMARK
der er da vist ogsaa lidt for mange mennesker her inde der er lidt for fine til at skulle holde fest i en gammel fabrik. der kan man jo gøre sit designertøj beskidt!
Fint nok Niz, men det er næppe nye stilarter du nævner dér, og nogle af dem er ikke rigtige stilarter. Soundscapes er vist næppe en stilart :)
Harry Peaches
17-11-03, 17:06
electroakustisk(det første elektroniske siden 1947, men stadig det mest interesante)
Elektroakustik som genre?
Det er nu faktisk bare betegnelsen for gengivelse af lyd, ved brug af elektricitet...
ELETRO !!!!!! :wink: !!! WEEEHEY!
Harry Peaches
hvorfor skulle elektroakustisk ikke indgå som genre...?
hvad er din difenation af "genre"
hm.... .... der er jo uendeligt mange nye genre og stilarter...
men sjovt nok er uk garage det nyeste folk har hørt om her inde...
men hvis du har tænkt dig at at fælge med i andet en musik med klamme porno vocaler,monotome beats der er hørt siden 91 og ikke har ændret sig en tic. burde du give disse andre genre et lyt.!
drill n bass
hardstep
techstep
darkstep(går lidt ind under hinanden.men er stadig forskellige)
breakcore
eksperimenterende elektronica(den bredeste genre)
ghettotech(hader det, men tror i vil kunne li' det)
der er da vist ingen af disse genre der på nogen måde er nye. 95?
det er er da sygt.... jeg har fulgt med i nogle aff de diskutioner der køre her inde.... de starter alle sammen meget godt men efter 3 inlæg er der en der bitcher over en stave måde eller noget andet ligegyldigt som intet har med musik at gøre, og så køre det der fra....
det sker jo stort set ogsaa her.. bare i hænger jer fast i om disse genre er mere en 1 dag ´gamle... for så er de jo fuckt... alt skal jo være lige så nyt og skabende som HOUSE, for der er der jo virkelig noget nyt at hente......
hvorfor ingen stopper op og siger hey det kunne være jeg skulle prøv noget nyt end min house dj chart liste og lounge compilations, det forstår jeg ikke...
det kan kun være jeres trang til ikke at høre noget nyt. men det vel ogsaa derfor du høre house!
at så der er to der siger hverken elektroakustisk er en genre, og soundscapes ikke er en stilart.... tegner jo kun på mangel af viden..
vilket jo starter som interesse... jeg kunne godt tænke mig diskutionen blev kørt af nogen der i det mindste interessere sig for musik!!!!
det er nu rigtigt at de genre ikke er super nye..
fra igår.. men de er klart de mest nyskabende intersante genre!og hvis du tager experimenterende electronica vil jueg mene at næsten hvert track er en ny genre da alt er meget forskelligt og ikke har nogen rammer. hvis jeg abselut skal nævne en genre som er ny er det skidding. der mest lyder som om man spoler over en cd!
og den er vel stadig et par år gammel..
men jeg tvivler på der er andre der kan komme med andre forslag??????????????????????? ????????????+?????
det er er da sygt.... jeg har fulgt med i nogle aff de diskutioner der køre her inde.... de starter alle sammen meget godt men efter 3 inlæg er der en der bitcher over en stave måde eller noget andet ligegyldigt som intet har med musik at gøre, og så køre det der fra....
det sker jo stort set ogsaa her.. bare i hænger jer fast i om disse genre er mere en 1 dag ´gamle... for så er de jo fuckt... alt skal jo være lige så nyt og skabende som HOUSE, for der er der jo virkelig noget nyt at hente......
hvorfor ingen stopper op og siger hey det kunne være jeg skulle prøv noget nyt end min house dj chart liste og lounge compilations, det forstår jeg ikke...
det kan kun være jeres trang til ikke at høre noget nyt. men det vel ogsaa derfor du høre house!
at så der er to der siger hverken elektroakustisk er en genre, og soundscapes ikke er en stilart.... tegner jo kun på mangel af viden..
vilket jo starter som interesse... jeg kunne godt tænke mig diskutionen blev kørt af nogen der i det mindste interessere sig for musik!!!!
det er nu rigtigt at de genre ikke er super nye..
fra igår.. men de er klart de mest nyskabende intersante genre!og hvis du tager experimenterende electronica vil jueg mene at næsten hvert track er en ny genre da alt er meget forskelligt og ikke har nogen rammer. hvis jeg abselut skal nævne en genre som er ny er det skidding. der mest lyder som om man spoler over en cd!
og den er vel stadig et par år gammel..
men jeg tvivler på der er andre der kan komme med andre forslag??????????????????????? ????????????+?????
Niz, klap lige hesten. Folk herinde hører meget andet end lige house og lounge. Jeg tror bare at du får det at vide fordi tråden handler om NYE GENRER, og det du skriver om ikke er nyt. Du snakker om skidding, hallo, det er altså ikke noget Oval ikke lavede tilbage i 1997, og det er vist lige at overdrive at kalde det for en selvstændig genre er det ikke?
Der er ingen der siger at musikken er dårligere fordi den er gammel, jeg ved ikke hvor du får de dér ting fra?
Niz, bare fordi du har spillet lidt drum n'bass plader i Århus, så gør det dig sgu ikke til den altvidende konge af elektronisk musik, og der er ingen grund til at komme med sådan en arrogant attitude, især ikke overfor folk der har haft med elektronisk musik at gøre i mange, mange flere år end du har. Det er sgu ikke fordi vi ikke ved hvad vi snakker om, men blot fordi vi mener at du tager fejl. Så klap dog lige hesten med skolelærer attituden, det virker mildest talt ikke særligt overbevisende.
I øvrigt opfattede jeg det ikke som bitching på nogen måde, men derimod bare som at folk var uenige med dig. Men det kan du ikke klare eller hvad?
Tom Collins
18-11-03, 10:40
Fantastisk !
1 jeg hører ikke house.
2 tag ikke fejl jeg elsker skam dril'n'bass, techstep hardstep osv. det var bare din ide om at uk-garage var så forældet at det ikke kunne nævnes i tråden jeg bitchede over.
Desuden vil alle der er fan af en bestemt "hoved"-genre vel mene at den udvikler sig hele tiden. Således har de første uk-garage ting jo ikke meget tilfælles med eksempelvis grimey/8bar.
Genre diskussionen er lidt sær synes jeg. Det spændende er vel også om de forskellige genre udvikler sig. Desuden er de "nye" genre vel oftest fusioner mellem kendte genre/elementer. Muligvis er hvert enkelt eksperimenterende elektronica-track sin egen genre, men for mange mennesker lyder hele balladen som blip-blop-dyt-båt og bip.
jeg mener ikke jeg ved noget som helst.. men jeg er fuld meninger.. dem kommer jeg sku gladligt med...
jeg har blot fremlagt hvad jeg mener er nye genre.. og hvis vi skal gå fuldstændig i bakateller resten af denne diskution er der jo ikke noget der er nyt... der vil jo altid være en japaner der har lavet det i 85... og ja skidding vil for mig klart fremgå som genre, ja oval har lavet det i nogle år som jeg ogsaa nævnte det var, men så længe den grundlæggende stil har spredt sig til flere, ingår det som genre... vilket jo ogsaa vil sige at hvis der er mere en èn der laver det (for at det ingår som genre) så må det jo være gammelt ... ergo er det umuligt at en genre kan være ny.
så lad os droppe det... og så kan du belære mig om de nye genre!
for jeg vil hellere end gerne stifte bekendskab med noget nyt!
og så spiller jeg ikke dnb mere da jeg kræver af musik at det forandre sig. og det har den ikke gjort i mange år... kun kedligere ...
Tom Collins
18-11-03, 12:16
men så længe den grundlæggende stil har spredt sig til flere, ingår det som genre... vilket jo ogsaa vil sige at hvis der er mere en èn der laver det (for at det ingår som genre) så må det jo være gammelt ... ergo er det umuligt at en genre kan være ny.
Det her jo simpelthen et fantastisk citat. Man burde ringe til Rigsarkivet. :roll:
og så spiller jeg ikke dnb mere da jeg kræver af musik at det forandre sig. og det har den ikke gjort i mange år... kun kedligere ...
Hej Niz,
Du spillede da drum'n'bass nede på kunstakademiet for et par måneder siden... :wink:
Nej, jeg skal nok lade være at mobbe - jeg ved godt, hvad du står for, og Jenka er sgu udemærket og interessant musik.
Men der er ingen som helst forskel på det du kalder house og det du kalder eksperimenterende electronica i den forstand, at begge dele er lige kedeligt og lukket om sig selv.
At påstå at electronica ikke har nogen begrænsninger er vist også at tage munden for fuld - hvis jeg nu lavede et trak og kaldte det elektronika - og det tilfældigvis lød ligesom house, så vile jeg nok være gået over grænsen, ikke...
DJ JSL, jo!
18-11-03, 12:38
Haha - sikke I morer jer!!
men Jannik - det ER utroligt svært ikke at komme til at tænke på visse to midtjyske TV2-Zulu-personager, når I ruller jer ud... iøvrigt ville jeg vælge rugby frem for amerikansk fodbold any time. Det er langt mere underholdende, med langt mere action, langt færre pauser og langt flere imponerende individuelle præstationer.
Bortset fra det er det en mærkelig diskussion, I har gang i. At være intellektuel er sgu ikke nødvendigvis det modsatte af at være dum som en karklud. Debatten blandt de såkaldte intellektuelle er i mange tilfælde mindst lige så idiotisk, ensporet og fladpandet som EBs debatsider, bare med et større ordforråd og på et mere kvalificeret grundlag - hvilket jo sådan set er meget værre.
Én ting er at fyre en spand lort af, fordi man ikke ved bedre. En anden ting er at gøre det PÅ TRODS af det, fordi man dogmatisk betragter verden efter samme facitliste, som man har gjort de sidste 30 år.
"Intellektuel" betragter jeg efterhånden også som skældsord - der er nemlig alt for mange verdensfjerne glatnakker, der fornærmet og selvovervurderet har brugt det om sig selv. Hvis det er den selvhøjtidelighed, som JSL og andre vender sig imod, kan jeg kun være enig.
FANTASTISK!
Har lige været væk et par dage i en flytning og så vender man tilbage til et inferno af posts!!! :lol:
1. Phreak. Du er fyret. Kan ikke huske alt det lort du skriver, men du er fyret...
2. John Wayne. Du er fyret, og har vidst været det længe...
3. 2xChristian, jeg misforstod din hentydning til det midtjyske. Jeg troede det havde med Jylland og dumhed at gøre ifht. football. Men jeg er dog ikke enig i det med rugby, men lad det ligge. Måske er det fordi jeg ikke har set det nok :)
Og så er det jo fantastisk, at du forklare hvad jeg mener med intelæktuel i niggativ betydning! Tak for det, og min provohentydning med det ifht dig, er hermed trukket tilbage!
Og så bare lige for en ordens skyld. NFL kommer på ZULU og ikke TVDK2, fools...
Og hvad var det egentlig det startede med. jeg hånede Buc's. Og hvem har lige spildt deres chance for playoffs..... tadadadadadatadaaaaaaaaaaaah.. . (drumroll):
BUCS!
:lol:
hæhæhæ
Tom Collins
18-11-03, 12:46
Så er det Raiders mod Chiefs på søndag. Nogen der har en storskærm ?
DJ JSL, jo!
18-11-03, 12:50
Så er det Raiders mod Chiefs på søndag. Nogen der har en storskærm ?
Jeg tror ikk jeg kan tåle at se den kamp på storskræm, for jeg har en sær fornemmelse af udfaldet :(
Harry Peaches
18-11-03, 12:57
Du spillede da drum'n'bass nede på kunstakademiet for et par måneder siden... :wink:
True..... Jeg gik også forbi for ikke mindre end 2-3 weekender siden, og fik lyst til at gå ind og fyre den af...
Men Nis, kan du ikke gi' mig lidt links til noget om det her Elektroakustik..... -Jeg er ret nysgerrig... Kunstnere, labels, etc.
Tom Collins
18-11-03, 14:13
Jeg tror ikk jeg kan tåle at se den kamp på storskræm, for jeg har en sær fornemmelse af udfaldet :(
Årh, nu tabte Chiefs i søndags, så måske der er en chance ?!
john wayne
18-11-03, 14:22
hæhæhæ
nu har jeg jo aldrig gjort mig de helt store ønsker om at blive optaget i landsforbundet for Bøsser&Lesbiske, så det skulle da bliver lidt vanskeligt...? :-s
DJ JSL, jo!
18-11-03, 14:34
hæhæhæ
nu har jeg jo aldrig gjort mig de helt store ønsker om at blive optaget i landsforbundet for Bøsser&Lesbiske, så det skulle da bliver lidt vanskeligt...? :-s
jadajadajadajada.... uuuh, du er så hård når du disser....
Phreakosaurus
18-11-03, 14:34
Det er væl nåk tarvælit nå dar kommar een og radder ens stavefajl. Man ska da ha lov te at slønge om sej med ord man igge engang ka sdave te, og så samtidi sie at de klåge er tamme fårdi de r klågere end ås andre.
Fuck That, If you're satisfied with belonging to the buttom of the foodchain, it's okay with me.
Jeg er for gammel til at lade mig provokere af folk der så åbenlyst er dummere end mig selv. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor det ligefrem er blevet efterstræbelsesværdigt, at befinde sig på et intelligensniveau der befinder sig mellem cykelpumpens og hundelortens.
Kenneth Sulu
18-11-03, 15:03
Det er væl nåk tarvælit nå dar kommar een og radder ens stavefajl. Man ska da ha lov te at slønge om sej med ord man igge engang ka sdave te, og så samtidi sie at de klåge er tamme fårdi de r klågere end ås andre.
Fuck That, If you're satisfied with belonging to the buttom of the foodchain, it's okay with me.
Jeg er for gammel til at lade mig provokere af folk der så åbenlyst er dummere end mig selv. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor det ligefrem er blevet efterstræbelsesværdigt, at befinde sig på et intelligensniveau der befinder sig mellem cykelpumpens og hundelortens.
Skal du ikke snart til at slappe lidt af, Thomas? En ting er at folk ikke kan stave, det er de generelt ikke skidegode til her i DK, men det er altså ikke stavekontrol.dk vi skriver på her. Når du nu bliver VED med at rette andre, vil jeg da også lige sige at du bliver med at stave "bottom" forkert. Det har intet med røve at gøre. :lol:
Og hvad var det egentlig det startede med. jeg hånede Buc's. Og hvem har lige spildt deres chance for playoffs..... tadadadadadatadaaaaaaaaaaaah.. . (drumroll):
Pis også.....
Ingen SB til Bucs i år, men jeg bærer stadig stolt min cap (JSL, du må ikke slå..... for hårdt)
Skulle der være nogle der er i besiddelse af den omtalte storskærm søndag, er jeg med på bold, verbal fight, øl og almen tumult.
DJ JSL, jo!
18-11-03, 15:26
Du har stadig ikke forstået noget som helst. Du er direkte dum, jo.
Fat nu, at der ikke er lighedstegn mellem "Ikke-intellektuel" og "Snotdumsomendørellerhundelort ". Det er komplet latterligt at påstå. Og 2xChristian har allerede skrevet mere eller mindre det jeg mente. Han forstod det, og det var henvendt til ham, så få nu fingrene væk fra tasterne. Du er pinlig, også selvom du staver som en drøm :lol:
DJ JSL, jo!
18-11-03, 15:29
Når du nu bliver VED med at rette andre, vil jeg da også lige sige at du bliver med at stave "bottom" forkert. Det har intet med røve at gøre. :lol:
Nåh ja... næsten som en drøm...
Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor det ligefrem er blevet efterstræbelsesværdigt, at befinde sig på et intelligensniveau der befinder sig mellem cykelpumpens og hundelortens.
Kommer du nu dér igen med dine horrible metaforer....de hører hjemme I Mette Lisbys show....prøv at læs den op for dig selv ca 30 gange og gør din stemme gradvist lysere....ja JA JA ...see what I mean??!!
Det sjove ved Phreaka og John Wayne er, at de har meget svært ved at forstå, at deres elitære udtalelser bliver kritiseret og derfor så griber de til det åbenlyse...."nåh jo, det er jo fordi jeg er klogere end dem allesammen".....trættende....
DJ JSL, jo!
18-11-03, 15:31
Pis også.....
Ingen SB til Bucs i år, men jeg bærer stadig stolt min cap (JSL, du må ikke slå..... for hårdt)
Skulle der være nogle der er i besiddelse af den omtalte storskærm søndag, er jeg med på bold, verbal fight, øl og almen tumult.
haha... bare rolig, jeg slår ikke folk der støtter Tampa's pigegarde :lol:
Buc's og Raiders burde spille en Losers Bowl i år, lørdagen før Super Sunday!!
Garridge bwoy
18-11-03, 15:37
Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor det ligefrem er blevet efterstræbelsesværdigt, at befinde sig på et intelligensniveau der befinder sig mellem cykelpumpens og hundelortens.
Kommer du nu dér igen med dine horrible metaforer....de hører hjemme I Mette Lisbys show....prøv at læs den op for dig selv ca 30 gange og gør din stemme gradvist lysere....ja JA JA ...see what I mean??!!
HAHAHA!! LOL Shermann!!! :lol: :lol: :lol:
Kan det tænkes, at Phreakosaurus i virkeligheden ER Mette Lisby? :-k
..
True..... Jeg gik også forbi for ikke mindre end 2-3 weekender siden, og fik lyst til at gå ind og fyre den af....
hvad stoppede dig?
[/quote]Men Nis, kan du ikke gi' mig lidt links til noget om det her Elektroakustik..... -Jeg er ret nysgerrig... Kunstnere, labels, etc.[/quote]
jo da...
elektroakustiske kunstnere:
ALP
DANIEL SCHACHTER
NATASHA BARRETT
LEAFCUTTER JOHN
MINAO SHIBATA
VCS3++
RICHARD DEVINE (SCHEMATIC)
http://www.groundfault.net/
http://www.cybele.de/html/index_eng.php?
Electroacoustic
Musique Concrete (also known as Electroacoustics) is a form based on manipulation and arrangement of sound. Audio sources are usually acoustic occurrences (such as tapping fingers, voices, or train whistles), which are recorded, then filtered, cut up and meticulously arranged. The point is to appreciate pure sound, detached from its source in the "real" world. Pioneered by academic Pierre Scheaffer, Musique Concrete has largely supplanted more traditional Western classical as an art form of choice among university eggheads
du kan købe og høre en masse på http://www.digital-music-archives.com
desværre ikke vinyler... de endeste elektroakustiske ting jeg har på vinyl er fra 1970
Harry Peaches
18-11-03, 16:18
..
True..... Jeg gik også forbi for ikke mindre end 2-3 weekender siden, og fik lyst til at gå ind og fyre den af....
hvad stoppede dig?
Jeg havde min cykel med..... :-)
[Men Nis, kan du ikke gi' mig lidt links til noget om det her Elektroakustik..... -Jeg er ret nysgerrig... Kunstnere, labels, etc.
LEAFCUTTER JOHN
Ham kom jeg til at sætte mig på, mens han sov..... -Der til Emma-festival.....
Han lignede jo bare en goa-hippie.....
-Og hans musik var vel også mere rendyrket electronica...
Phreakosaurus
18-11-03, 16:30
for det første var buttom en hentydning til røven af fødekæden, der hvor der kun kommer lort ud. I know how to spell bottom bitch.
For det andet, er forskellen på den intellektuelle og den jævne mand som følger.
1. Den intellektuelle har eksempelvis fattet, at demokrati (for at citere Neutsky-Wulff) blot er en horeunge mellem selvbestemmelse og tyranni, og han er som sådan kun tilhænger af demokratiet som en nødløsning, der hurtigst muligt bør afløses af anarkiet.
Den jævne mand tror at demokrati er den ypperligste samfundsform, for det fik han engang at vide i folkeskolen og så må det jo være rigtigt.
2. Den intellektuelle har sandet nødvendigheden af tankepluralisme, for det er gennem pluralisme, at han opnår integralisme, og han arbejder udfra denne erkendelse mod en konstant ekspansion af hans referencer, for bedre at se helheder, der simultant er dele af dybere helheder.
Den jævne mand, gjorde sig nogle tanker engang i niende klasse, da han skrev stil om Bjarne Reuters 'Zappa', men har ikke rigtig orket at sætte sig ind i noget siden, for det går jo meget godt altsammen. Han bliver harm når han hører (læser) ordet 'intellektuel' som han i øvrigt tildeler en negativ betydning, selvom han godt nok lige p.t. har svært ved, at sætte en finger på, hvori denne negativitet bstår.
Det er da også ondskabsfuldt, at der er nogen som udbeder sig en forklaring på sådanne udtalelser. Kan de da ikke bare forstå, at han måske går glip af den næste episode af Robinsonekspeditionen, hvis han skal bruge sit lille hovede på at tænke over, hvad han rent faktisk mener med det han siger. Kan folk da ikke bare forstå, at verden slet ikke har brug for de intellektuelle. Det siger Pia Kjærsgaard jo selv og hun er jo som bekendt slet ikke så dum.
For den jævne er The Voice, Kultur og Jeopardy et glimrende og lærerigt underholdningsprogram.
Altså er forskellen på Den Intellektuelle og Den Jævne, at førstnævnte har transcenderet 'the infamous BUTTOM of the foodchain', mens sidstnævnte ikke har.
Thanks for your applause. You're Welcome. :twisted:
Thomas :twisted: :twisted: :twisted:
Aaaargh - ej vel? Synes nu der er sket en stor udvikling specielt inden for den blødere del af d'n'b-en de sidste par år. "Liquid Funk" har udviklet sig rigtig, rigtig meget de sidste par år - det er også først inden for de sidste par år, at den rigtig har fået fodfæste... (kan kort fremhæve: Marcus Intalex, Calibre, D Kay, High Contrast, Makoto, Commix, Nu:Tone, Mathemathics, Logistics og listen fortsætter jo....)
EDIT>> Spiller du ikke d'n'b mere - du har da ellers næsten lige spillet til 9000Massive, og skal snart igen (og 8000Massive as well) :wink:
Phreakosaurus: "I do not speak with lesser lifeforms"
Casper: "You must be a lonely guy then, huh?"
Phreakosaurus
18-11-03, 16:43
Til Sherman. Indtil videre har du jo blot opført dig som et leverplettet skræv.
Du har ikke præsteret at levere en eneste interessant betragtning, men har istedet valgt den meget danske humoristiske distancetagen i dine responderinger, og jo det er da meget sjovt at bruge ironi som undskyldning for at være jantelovstræl. Det er også bare så nemt.
de ting han spillede var klart elektroakustiske..
han er vildt spændene han laver det meste i sine egne programmer og maxMSP!
men mange af hans ting på planet mu er mere elektronica!
og så lige... jeg spiller jo dnb til tider men har ikke købt en dnb plade i snart 2 år. (det er løgn, jeg har købt en)
og selfølgelig spiller jeg det når nogen booker mig til at spille sindsyg hård dnb hard/darkstep idm og exp.gabba!
for dnb er klart det bedste at danse til.. på nær idm og exp.gabba men den er der ikke saa mange der kan følge med på...
så du kan jo tag og kigge forbi musikcafeen d.5/12 ...rent dnb arrengement!!!!
DJ JSL, jo!
18-11-03, 16:45
for det første var buttom en hentydning til røven af fødekæden, der hvor der kun kommer lort ud. I know how to spell bottom bitch.
For det andet, er forskellen på den intellektuelle og den jævne mand som følger.
1. Den intellektuelle har eksempelvis fattet, at demokrati (for at citere Neutsky-Wulff) blot er en horeunge mellem selvbestemmelse og tyranni, og han er som sådan kun tilhænger af demokratiet som en nødløsning, der hurtigst muligt bør afløses af anarkiet.
Den jævne mand tror at demokrati er den ypperligste samfundsform, for det fik han engang at vide i folkeskolen og så må det jo være rigtigt.
2. Den intellektuelle har sandet nødvendigheden af tankepluralisme, for det er gennem pluralisme, at han opnår integralisme, og han arbejder udfra denne erkendelse mod en konstant ekspansion af hans referencer, for bedre at se helheder, der simultant er dele af dybere helheder.
Den jævne mand, gjorde sig nogle tanker engang i niende klasse, da han skrev stil om Bjarne Reuters 'Zappa', men har ikke rigtig orket at sætte sig ind i noget siden, for det går jo meget godt altsammen. Han bliver harm når han hører (læser) ordet 'intellektuel' som han i øvrigt tildeler en negativ betydning, selvom han godt nok lige p.t. har svært ved, at sætte en finger på, hvori denne negativitet bstår.
Det er da også ondskabsfuldt, at der er nogen som udbeder sig en forklaring på sådanne udtalelser. Kan de da ikke bare forstå, at han måske går glip af den næste episode af Robinsonekspeditionen, hvis han skal bruge sit lille hovede på at tænke over, hvad han rent faktisk mener med det han siger. Kan folk da ikke bare forstå, at verden slet ikke har brug for de intellektuelle. Det siger Pia Kjærsgaard jo selv og hun er jo som bekendt slet ikke så dum.
For den jævne er The Voice, Kultur og Jeopardy et glimrende og lærerigt underholdningsprogram.
Altså er forskellen på Den Intellektuelle og Den Jævne, at førstnævnte har transcenderet 'the infamous BUTTOM of the foodchain', mens sidstnævnte ikke har.
Hold kæft hvor er du klog. Er din mor ikke stolt af dig. Du får et glas rødvin hvis vi nogensinde mødes. Du er så dygtig, jo.... :roll:
de ting han spillede var klart elektroakustiske..
han er vildt spændene han laver det meste i sine egne programmer og maxMSP!
men mange af hans ting på planet mu er mere elektronica!
og så lige... jeg spiller jo dnb til tider men har ikke købt en dnb plade i snart 2 år. (det er løgn, jeg har købt en)
og selfølgelig spiller jeg det når nogen booker mig til at spille sindsyg hård dnb hard/darkstep idm og exp.gabba!
for dnb er klart det bedste at danse til.. på nær idm og exp.gabba men den er der ikke saa mange der kan følge med på...
så du kan jo tag og kigge forbi musikcafeen d.5/12 ...rent dnb arrengement!!!!
Tjekkede du det dér link jeg havde lagt i "specielt til 2000F" tråden, Niz? Der er sgu gabba der vil frem.
Phreakosaurus
18-11-03, 16:51
[/quote]
Hold kæft hvor er du klog. Er din mor ikke stolt af dig. Du får et glas rødvin hvis vi nogensinde mødes. Du er så dygtig, jo.... :roll:[/quote]
Jeg ville ønske jeg kunne sige det samme om dig. Tror du ikke hellere du skulle øve dig på at mixe og sætte numre sammen, end på at sidde foran en computer og skrive flade debatindlæg, for sidste gang jeg hørte dig spille var det fandeme en tam omgang lort du leverede.
Aaaargh - ej vel? Synes nu der er sket en stor udvikling specielt inden for den blødere del af d'n'b-en de sidste par år. "Liquid Funk" har udviklet sig rigtig, rigtig meget de sidste par år - det er også først inden for de sidste par år, at den rigtig har fået fodfæste... (kan kort fremhæve: Marcus Intalex, Calibre, D Kay, High Contrast, Makoto, Commix, Nu:Tone, Mathemathics, Logistics og listen fortsætter jo....)
EDIT>> Spiller du ikke d'n'b mere - du har da ellers næsten lige spillet til 9000Massive, og skal snart igen (og 8000Massive as well) :wink:
?"
je selfølgelig spiller jeg når jeg bliver spurgt... men jeg foretrækker 100% at spille exp. electronica... og de navne du nævner er svaret på hvorfor jeg finder dnb scenen DØD! tak.
det er næsten de samme mennesker der er store som for 10 siden... den endeste forskel er at den gang skulle de bevise noget , det skal de ikke mere og udgiver derfor alt det lort de har... de har bedre lyd. man kan godt høre de har brugt deres penge rigtigt(studie) men er god lyd er ikke alt for mig...
og så er alle mine gamle hardcore helte inde for dnb blevet de største fluffy stjerner!
og bare at du nævner marcus intalex giver mig ret...... han laver jo deephouse der bare er breakbeat og 170bpm
jeg er pisse skuffet over genren og jeg føler den har vendt mig ryggen..
og da jeg boede in england havde jeg regnet med at komme over til et folk der elskede dnb dom mig, men jeg fandt utroligt hurtigt ud af at det er som at gå på dna, bare med dnb, et stort kødmarked!!!!!!!(bare med flere stoffer,vilket for folk til at danse mere)
DJ JSL, jo!
18-11-03, 17:03
Hold kæft hvor er du klog. Er din mor ikke stolt af dig. Du får et glas rødvin hvis vi nogensinde mødes. Du er så dygtig, jo.... :roll:[/quote]
Jeg ville ønske jeg kunne sige det samme om dig. Tror du ikke hellere du skulle øve dig på at mixe og sætte numre sammen, end på at sidde foran en computer og skrive flade debatindlæg, for sidste gang jeg hørte dig spille var det fandeme en tam omgang lort du leverede.[/quote]
Er du tilfældigvis en af de der folk, der synes "Intellegent Music" var en helt vild fed genre? :lol:
Dårlig kritik fra dig, tager jeg som et kompliment, by the way...
Til Sherman. Indtil videre har du jo blot opført dig som et leverplettet skræv.
Du har ikke præsteret at levere en eneste interessant betragtning, men har istedet valgt den meget danske humoristiske distancetagen i dine responderinger, og jo det er da meget sjovt at bruge ironi som undskyldning for at være jantelovstræl. Det er også bare så nemt.
For Phreaka er en hidsigprop...hids..hids...hids igprop!
Vil du ikke nok komme med endnu een af dine søde små metaforer, eller fik du brændt dem alle sammen af i det pseudointellektuelle orgie du præsterede for lidt siden?
je selfølgelig spiller jeg når jeg bliver spurgt... men jeg foretrækker 100% at spille exp. electronica... og de navne du nævner er svaret på hvorfor jeg finder dnb scenen DØD! tak.
Kan give dig ret mht. Intalex.... men modsat dig, så synes jeg det er superfedt 8)
Jævnfør dit tidligere indlæg, så har du købt én d'n'b-plade de sidste par år - så har du overhovedet hørt de kunstnere, jeg ellers har nævnt? :twisted: Bortset fra Intalex, så har de fleste af dem, kun været med i spillet de sidste par år...
det er næsten de samme mennesker der er store som for 10 siden... den endeste forskel er at den gang skulle de bevise noget , det skal de ikke mere og udgiver derfor alt det lort de har...
Dette er efter min mening en definationssag.... Selvfølgelig har der været enkelte skæve udgivelser, men i det store hele synes jeg, de nævnte kunstnere laver et superfedt alternativ til, det typiske Fresh, EIB, RAM-d'n'b (ikke at jeg ikke holder af det...) som jeg ved mange får associationer til, når d'n'b bliver nævnt.
Igen synes jeg, du skulle checke lidt op på de forskellige kunstnere inden du generaliserer, men jeg regner med, at jeg spiller en hel del liquid til 8000Massive d. 5/12 (og så det hårde dagen efter) - og så kan du sige din mening efterfølgende :D (spillede også en del til forrige 9000Massive, og det var du vidst ikke helt nede med, men det skal nok komme8))
de har bedre lyd. man kan godt høre de har brugt deres penge rigtigt(studie) men er god lyd er ikke alt for mig...
Kan dårligt være uenig her :wink:
og så er alle mine gamle hardcore helte inde for dnb blevet de største fluffy stjerner!
I har vel bare udviklet Jer i forskellige retninger....
og bare at du nævner marcus intalex giver mig ret......
Nej
han laver jo deephouse der bare er breakbeat og 170bpm
Muligvis, og du synes det stinker - jeg synes det holder... og min mor er større end din mor
jeg er pisse skuffet over genren og jeg føler den har vendt mig ryggen..
Ellers har dens udvikling og din egen personlige bare gået i forskellige retninger - det gør jo ikke af den grund nogle af dem forkerte eller falske...
og da jeg boede in england havde jeg regnet med at komme over til et folk der elskede dnb dom mig, men jeg fandt utroligt hurtigt ud af at det er som at gå på dna, bare med dnb, et stort kødmarked!!!!!!!(bare med flere stoffer,vilket for folk til at danse mere)
Ok - synes nu ikke det var så galt da jeg var til RAM-night på The End forrige fredag... Der var ganske rigtigt lidt flere smarte typer end "back in the days" - men synes ikke det gør musikken dårligere af den grund.
Tom Collins
18-11-03, 17:22
Kan i nu lige holde igen med kaste med mudder dumme homo'er og koncentrere jer om det vigtigste... NFL ! Hvem holder hm.dk NFL aften på søndag ?
Kan i nu lige holde igen med kaste med mudder dumme homo'er og koncentrere jer om det vigtigste... NFL ! Hvem holder hm.dk NFL aften på søndag ?
Du har ret, Tom....det bør stoppe hér. Men jeg foretrækker nu NBA , hvis det er ok med dig?
Hold kæft hvor er du klog. Er din mor ikke stolt af dig. Du får et glas rødvin hvis vi nogensinde mødes. Du er så dygtig, jo.... :roll:
Ja for helvede, hvor har du lært alt det der hende, de må sgu da være et lykkeligt menneske..? Og som du dog forstår at virke intelligent og samtidig utroligt sympatisk.. 8)
PIK PIK PIK FISSE FISSE FISSE PIK PIK PIK
Du har ret, Tom....det bør stoppe hér. Men jeg foretrækker nu NBA , hvis det er ok med dig?
Hvorfor interesserer i jer overhovedet for det bøsse lort? NBA eller NFL, det er bare 2 forskellige måder at stave til svans på.
Tom Collins
18-11-03, 18:08
Hvorfor interesserer i jer overhovedet for det bøsse lort? NBA eller NFL, det er bare 2 forskellige måder at stave til svans på.
Årh luk nu røven Daniel, vi kan jo ikke alle sidde og wanke den til billiard på EuroSport vel ? :P
Årh luk nu røven Daniel, vi kan jo ikke alle sidde og wanke den til billiard på EuroSport vel ? :P
Er det det dér lommebilliard du tænker på?
Tom Collins
18-11-03, 18:29
Er det det dér lommebilliard du tænker på?
Nja, men det ku' da være ret frækt hvis de viste det på TV, hva' ?
Marcus Intalex, Calibre, D Kay, High Contrast, Makoto, Commix, Nu:Tone, Mathemathics, Logistics hmm....
dkay har jeg ingen andelse om hvem er.. på nær Makoto og Nu:Tone(der jo stammer fra goodlooking) har resten jo fået deres gennembrud på at remixe kendte house hits
og ja det er det jeg afskyer aller mest!!!!!(inkl. liqued funk)
og jg hentyede ikke til at præcist de kunstner du nævner er de samme for 10 år siden.. men hvis du kigger et knowledge mag. igennem kan du se at ALLE der var på metalheadz platinium breakz fra 93 er stadig de største.. bare MEGET MEGET MERE POPPET og vi snakker HELE listen
det er helt forkert... da det ikke giver plads til andre inputs som gavner hele genren!
ed rush og optical er et perfekt eksempel!!!!!!!!
men ja vi har udviklet os i forskellige retninger og det er der ikke noget at gøre ved... jeg er bare ked af at dnb ikke handler om musikken mere men om at lave et hit og få et image( det samme der sker med alt andet musik) men jeg havde faktisk aldrig troet det skulle komme til dnb.
og jeg har ledt med lys og lygte efter noget der kunne tilfredsstille mig... og jeg har faktisk fundet enn plade jeg skal ha!!!!!
så jeg har fulgt med, ihvert fald til i år!
men jeg tror næppe nye dnb hits kan vække min gamle kærlighed!
og jeg har ledt med lys og lygte efter noget der kunne tilfredsstille mig...
Prøv med pik, det virker for de fleste herinde.
Jeg ville ønske jeg kunne sige det samme om dig. Tror du ikke hellere du skulle øve dig på at mixe og sætte numre sammen, end på at sidde foran en computer og skrive flade debatindlæg, for sidste gang jeg hørte dig spille var det fandeme en tam omgang lort du leverede.[/quote]
Get ur phreako, phre-phre-phreako on!!!! :mrgreen:
Marcus Intalex, Calibre, D Kay, High Contrast, Makoto, Commix, Nu:Tone, Mathemathics, Logistics hmm....
dkay har jeg ingen andelse om hvem er.. på nær Makoto og Nu:Tone(der jo stammer fra goodlooking) har resten jo fået deres gennembrud på at remixe kendte house hits
og ja det er det jeg afskyer aller mest!!!!!(inkl. liqued funk)
D Kay er fra Belgien... Udgiver på diverse engelske labels (BC Recordings, Defunked og mange andre - udgiver også under navnet Ill Skillz sammen med Rawfull), og har haft et mindre hit "Barcelona" i sommer i år (bl.a. spillet på BBC og endda P3 :shock:)
D Kay laver dog alt mellem det helt bløde sommer guitar-d'n'b til det helt hårde og nærmest twancede - helt klart en af de fedeste og mest nytænkende producere pt.
Mener bestemt ikke, at alle de nævnte har fået deres gennembrug på at remixe gamle house-klassikere... men nuvel, vi kan godt blive enige om, at musikken er houseinspireret.
Og hvis de har - så har jeg personligt intet problem i, at kunstnere remixer gamle klassikere - og får de et "gennembrud" på det så er det kun fedt, da det netop giver dem mulighed for at vise, hvad de ellers har at byde på. Det synes jeg i højt grad ovenstående er gode eksempler på...
Synes også bestemt, at ovenstående kunstnere har meget mere at byde på, end deres "gennembrudshit"... gider ikke specificere med numre - da man jo blot kan lytte deres forskellige værker igennem på http://www.chemicalrecords.co.uk og selv danne sit eget indtryk....
og jg hentyede ikke til at præcist de kunstner du nævner er de samme for 10 år siden..
Oki, fornuftigt
men hvis du kigger et knowledge mag. igennem kan du se at ALLE der var på metalheadz platinium breakz fra 93 er stadig de største.. bare MEGET MEGET MERE POPPET og vi snakker HELE listen
Det er rigtigt at mange af de producere, der var store i d'n'bs start, stadig er rigtig store... Ved ikke om de er blevet mere "poppet" - men naturligvis har musikken udviklet sig, du kender selv de forskellige sub-genrer inden for d'n'b - og de er produkter af denne udvikling - hvorfor musikken heller ikke har stået stille de sidste mange år... (i hvert fald ikke efter min mening)
det er helt forkert... da det ikke giver plads til andre inputs som gavner hele genren!
Så tyder dette da netop på, at de mange undergrundskunstnere ikke har nok at byde på.... Hvis man virkelig har talentet, så findes der masser af muligheder! Send demoer til 1xtra's Cutting Room, upload til store d'n'b-sider (Dogsonacid.com som værende det største) etc... en lille smule kamp for den musik man elsker, skader vel ikke?
ed rush og optical er et perfekt eksempel!!!!!!!!
Synes Ed Rush & Optical har lavet masser af dope musik inden for det sidste år... senest deres remix af "Adam Freelands - We Want Your Soul"...
men ja vi har udviklet os i forskellige retninger og det er der ikke noget at gøre ved...
:)
jeg er bare ked af at dnb ikke handler om musikken mere men om at lave et hit og få et image( det samme der sker med alt andet musik) men jeg havde faktisk aldrig troet det skulle komme til dnb.
Selvfølgelig skal man være kritisk overfor den musik, der bliver udgivet... og det synes jeg også selv jeg er. Min egen holdning er at man bør lytte til det, der bliver udgivet og så må man selv tage stilling til, hvad der holder - og hvad der ikke gør...... uanset andres mening (om det er et "hit" eller ej)
Endvidere synes jeg også folk skal have lov til at udtrykke dem selv, det skal der sgu være plads til - og dette gælder uanset om de har været med i 1 år eller 10 år!!! Og kan de så tjene lidt penge, eller endda leve af deres musik, så er det jo kun superfedt, da dette medfører, at de får mere tid til at producere mere (lækkert) musik til os :D
Nice!
og jeg har faktisk fundet enn plade jeg skal ha!!!!!
så jeg har fulgt med, ihvert fald til i år!
Må man høre, hvilken det er? 8)
men jeg tror næppe nye dnb hits kan vække min gamle kærlighed!
Perhaps not - men hold øje når vi ses i Århus, så sig til, hvis du hører ét enkelt nummer, du kan lide :twisted: [/b]
Prøv med pik, det virker for de fleste herinde.
Klart, det ses tydeligt på din ungdommelige englænderhud.
One load of male milk a day, keeps the wrinkles away!
Niz skrev:
"jeg er bare ked af at dnb ikke handler om musikken mere men om at lave et hit og få et image( det samme der sker med alt andet musik) men jeg havde faktisk aldrig troet det skulle komme til dnb".
Jeg ved ikke, hvor længe du har lyttet til d´n´b, men sådan har det da været næsten siden day one indenfor den genre. Det drejer sig vel om, at der er nogle djs og producere, der har valgt denne genre, som deres levebrød. Derfor gælder det for dem først og fremmest om, at sikre deres palcering i hirakiet, så det er dem, der får flest dj gigs og flest plader ud = flest penge i kassen. Så hvor gerne vi end så, at alle var fuldstændigt idealistiske omkring den musik de beskæftiger sig med og ikke fokuserede på profit, ja, så er det nu en gang ikke den virkelighed, vi lever i.
Og så big up til både Casper og Niz for at holde liv i en diskusion om musik, på trods af tågehorn som Phreak og John Wayne.
john wayne
19-11-03, 10:36
Og så big up til både Casper og Niz for at holde liv i en diskusion om musik, på trods af tågehorn som Phreak og John Wayne.
[-X da jeg røg ind i affæren var det jo på en tilsvining fra Sherman som jeg ikke kunne lade stå. Dine "venner" diskuterede jo ikke just musik vel - så vidt jeg husker var det NFL?
Sherman, det lykkedes at finde din gay-tråd på ukgarage forum: http://www.2sgforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6664&highlight=
http://www.digitalend.com/pics/fag0t.jpg
PS
Fedt med noget musikrelateret-relateret.
Phreakosaurus
19-11-03, 12:11
ok. tid til at krybe til korset.
Det eneste alle disse provokationer egentlig bunder i er, at jeg ville forsøge at se om folk rent faktisk var narcissistiske nok til at gide, at respondere på en latterlig provokation fra en ansigtsløs person uden nogen som helst tilknytning til ham/hende. Der var intet af det der var personligt ment. trust me. Men mit eksperiment lykkedes, jeg fik rent faktisk nogle sind i kog over nogle fuldstændig latterlige provokationer.
Jeg vidste det ville være som at klø sig i røven, at gøre det i ungdomshuset, men hvad med nettet, ville det være ligeså let.
Åbenbart.
No hard feelings fra min side, alle provokationerne var for the sake of the experiment. Jeg er ligeglad med om folk kan stave. Ærligt talt. Jeg er straks mere nervøs for den kulturelle narcissisme, for den er farlig, det er stavefejl ikke, og hvor bedre at teste den indre Narcissos end på et forum for housemusik.
MVH. Thomas
Det eneste alle disse provokationer egentlig bunder i er, at jeg ville forsøge at se om folk rent faktisk var narcissistiske nok til at gide, at respondere på en latterlig provokation fra en ansigtsløs person uden nogen som helst tilknytning til ham/hende. Der var intet af det der var personligt ment. trust me. Men mit eksperiment lykkedes, jeg fik rent faktisk nogle sind i kog over nogle fuldstændig latterlige provokationer.
Jeg vidste det ville være som at klø sig i røven, at gøre det i ungdomshuset, men hvad med nettet, ville det være ligeså let.
Åbenbart.
No hard feelings fra min side, alle provokationerne var for the sake of the experiment. Jeg er ligeglad med om folk kan stave. Ærligt talt. Jeg er straks mere nervøs for den kulturelle narcissisme, for den er farlig, det er stavefejl ikke, og hvor bedre at teste den indre Narcissos end på et forum for housemusik.
MVH. Thomas
Ja, det er TOTALT nødvendigt med et "eksperiment" for at finde ud af at folk ikke bryder sig om at blive svinet til og provokeret. :roll:
Åbenbart.
MVH. Thomas
det dér er simpelt hen for dumt. Gøgler...!
Sakena?
john wayne
19-11-03, 12:56
:?:
...eh Tino? Nå men her er er så en "latterlig provokation" til dig:
http://www.digitalend.com/pics/whore.jpg
DJ JSL, jo!
19-11-03, 13:02
Åbenbart.
MVH. Thomas
Flot experiment... klapsalverne lyder... :roll:
@Phreak, det var velsagtens det dummeste indlæg pt. på hm.dk
@Niz, jeg forstår dig ikke helt. Har selv lyttet til drum´n´ bass siden det hed Breakbeat House og senere hen blot Breakbeat i cirka 1991 og fik, da D´n´B røg på Rocktromme-vognen med helt stive og usynkoperede rytmer, en afsky for musikken og søgte andre musikalske græsgange.
Jeg er enig med Casper i, at du generaliserer voldsomt og det fører ingen vegne. Musikken har vendt DIG ryggen? Say what?!?!
Men hvor om alting nu er, så har jeg indenfor det seneste år eller halvandet fået 'troen' tilbage hvad angår D´n´B. Der bliver udgivet MANGE rigtig gode plader og lyt selv til eks. BBC´s 1xtra radio på nettet.
Der spilles mange af de allervildeste tracks pt.
Håber også du kan få troen tilbage, for D´n´B lever og udvikler sig stadig.
Åbenbart.
MVH. Thomas
Nå for helvede så har jeg straks mere sympati for dig #-o , prøv og lav det i en rockerborg næste gang..
Garridge bwoy
19-11-03, 16:25
pro(ag)gressiv æggeurindubflophop. Men denne genre er way too underground for yo' bitches. Kun meget ulovlige æterfester der er så tystys at det nogen gange kun er mig der dukker op.
Hold du sådan en fest dér for at markere dit vellykkede eksperiment.
Åbenbart.
MVH. Thomas
Så det er dig, som er indeni ham der Matrix. En sand Dr. Mindbender, som kan manipulere os efter forgodtbefindende
:roll: :roll:
Åbenbart.
MVH. Thomas
Hehe....ja det var sandelig et vellykket eksperiment, men det der undrer mig er, at du faktisk skrev flere linjer end os alle tilsammen og hvad handlede det der demokrativrøvl om...var det en del af eksperimentet, for så vidt jeg kunne se, havde det intet med resten af tråden at gøre, andet end at klargøre forskellen mellem dig og os og det fandt jeg lidet provokerende.
PS. Har du ikke en internet-side hvor du fortæller om kommende projekter, jeg er meget interesseret i at vide mere, for det her var fandme mindblowing!! :roll:
Hej John Wayne
"da jeg røg ind i affæren var det jo på en tilsvining fra Sherman som jeg ikke kunne lade stå. Dine "venner" diskuterede jo ikke just musik vel - så vidt jeg husker var det NFL? "
Dine motiver for at "ryge ind i affæren" er mig egentlig ligegyldige. Jeg synes blot, du i med dine indlæg i denne og andre tråde har gjort dig lidt uheldig bemærket og måske skulle overveje, at lægge din stil om. Den virker lidt højtravende i forhold til det reelle indhold. Så tågehorn var måske ikke lige det rigtige metafor, når man sammenligner med Phreak, der om nogen har braget igennem.
Bare et velmenende råd, ikke andet.
@Niz, jeg forstår dig ikke helt. Har selv lyttet til drum´n´ bass siden det hed Breakbeat House og senere hen blot Breakbeat i cirka 1991 og fik, da D´n´B røg på Rocktromme-vognen med helt stive og usynkoperede rytmer, en afsky for musikken og søgte andre musikalske græsgange.
Jeg er enig med Casper i, at du generaliserer voldsomt og det fører ingen vegne. Musikken har vendt DIG ryggen? Say what?!?!
Men hvor om alting nu er, så har jeg indenfor det seneste år eller halvandet fået 'troen' tilbage hvad angår D´n´B. Der bliver udgivet MANGE rigtig gode plader og lyt selv til eks. BBC´s 1xtra radio på nettet.
nej jeg kom først på dnb/jungle i 93.... '
det lyder måske latterligt men jeg har faktisk til et punkt følt at dnb var mit eget, da jeg ikke íkke kendte et menneske der kunne fordrage dnb før for 3 år siden..,... og jeg har elsket det mere end noget andet i verden.. og saa er det da klart at når en genre lige pludselig tager drej og ALT for en klam club lyd, at jeg fælder en tåre... jeg synes genren var meget mere eksperimenternde da det hed jungle og folk havde de samme samples at gøre med og derfor kun kunne være anderledes ved at llave det federe programmeringer, for det er klart trommer /programmeringer jeg tænder på!
og det kan vi vist blive enig om at det er et glemt element i dnb nu til dags. og derfor høre jg mere idm,drillnbass,breakcore.
saa hvis jeg afskyer alle tracks med klamt vocal,alle med kedlige beats, og alle med den utrolige klamme club lyd der hærver.... så er der ikke ladt meget tilbage..
og jeg generaliserer det meget , lige så meget som jeg gør med hiphop.for det er fanme ogsaa blevet noget tynd tis!
men.... jeg har hørt så meget dnb at jeg har da lov at sige fra når jeg mener det er tilstrækkeligt uinteresant!
men jeg er da glad for du har fundet din kærlighed tilbage!!!!!!!!!
nej jeg kom først på dnb/jungle i 93.... '
det lyder måske latterligt men jeg har faktisk til et punkt følt at dnb var mit eget, da jeg ikke íkke kendte et menneske der kunne fordrage dnb før for 3 år siden..,... og jeg har elsket det mere end noget andet i verden.. og saa er det da klart at når en genre lige pludselig tager drej og ALT for en klam club lyd, at jeg fælder en tåre... jeg synes genren var meget mere eksperimenternde da det hed jungle og folk havde de samme samples at gøre med og derfor kun kunne være anderledes ved at llave det federe programmeringer, for det er klart trommer /programmeringer jeg tænder på!
og det kan vi vist blive enig om at det er et glemt element i dnb nu til dags. og derfor høre jg mere idm,drillnbass,breakcore.
saa hvis jeg afskyer alle tracks med klamt vocal,alle med kedlige beats, og alle med den utrolige klamme club lyd der hærver.... så er der ikke ladt meget tilbage..
og jeg generaliserer det meget , lige så meget som jeg gør med hiphop.for det er fanme ogsaa blevet noget tynd tis!
men.... jeg har hørt så meget dnb at jeg har da lov at sige fra når jeg mener det er tilstrækkeligt uinteresant!
men jeg er da glad for du har fundet din kærlighed tilbage!!!!!!!!!
nis du begynder at lyde som en elelr anden 15 årig hiphopper på rapspot der brokker sig over at 50-cents ikke er blevet skudt så mange gange som han påstår han er.
Garridge bwoy
20-11-03, 12:21
Eller bare i en mindre aggressiv retning, måske?
"Liquid Funk" har udviklet sig rigtig, rigtig meget de sidste par år - det er også først inden for de sidste par år, at den rigtig har fået fodfæste... (kan kort fremhæve: Marcus Intalex, Calibre, D Kay, High Contrast, Makoto, Commix, Nu:Tone, Mathemathics, Logistics og listen fortsætter jo...
Uhmmmm... =P~
Det er da trist for dig Niz, men vi andre kan i DEN grad glæde os over rigtig lækker musik i disse dage! Nogle er nogen troløse sataner, andre er dagens nye bejlere. Det er næsten som i Beverly Hills 90210 :wink:
...og dj Roots' herrelækre Liquid Funk cd drejer vederkvægende om sig selv i discman'en og gir frokostpausen lidt Brasil-feel... 8)
john wayne
20-11-03, 12:40
Dine motiver for at "ryge ind i affæren" er mig egentlig ligegyldige. Jeg synes blot, du i med dine indlæg i denne og andre tråde har gjort dig lidt uheldig bemærket og måske skulle overveje, at lægge din stil om. Den virker lidt højtravende i forhold til det reelle indhold. Så tågehorn var måske ikke lige det rigtige metafor, når man sammenligner med Phreak, der om nogen har braget igennem.
Bare et velmenende råd, ikke andet.
Jeg takker da ydmygt for rådet Disken. møz.
Den korrekte betegnelse er ikke højtravende men "pseudo-intellektuel". Det har sgu aldrig været min mening at virke højpandet. Egentlig er jeg mest til ligegyldigheder, og da især her. Men der var nogle indlæg et stykke tid tilbage hvor der fløj pseudointellektuelle goddaw-mand-økseskaft-kommentarer gennem klasseværelset. Så kom det store læs lort i skred. Jeg hader sgu også når folk overspiller rollen. Læg dertil at det her ville være et gayforum hvis vi bare sad og klappede hinanden på skulderen? :mrgreen:
DJ JSL, jo!
20-11-03, 13:50
LOL... rimelig fed tråd der
hans comeback handlede ikke om stavefejl, men feks om det - at karakterisere noget som intellektuelt skulle være negativt...LOL
vi er jo ude over det der med de stavefejl ikke.
Lad os bare snakke indhold i stedet. For lige at vende tilbage til spørgsmålet, om det er bedre bare at være idiot (det betyder uintelligent) end kvik/vidende (intellektuel)?
det vildeste er at I er så dumme at I ikke kan se når I taber! Hahaha fedt...det er derfor det her forum er så underholdende!!
Svar nu - er det federe at være dum?
...og ligetil sidst når i sutter den af på hinanden er det så ikke svært at få plads til al sæden?
Se så forstår jeg jo ikke hvorfor du hoppede med på "ikke-intellektuel-er-ligemed-idiot", når du i virkeligheden bare er vildt cool og synes det var herre pseudo at komme med alle mulige søgte intellektulle betragtninger (som jo netop er mega wacke... – det var jo forhelvede essensen i det jeg skrev, jo, for fanden) :lol:
PS. Den eneste der suttede den af på nogen, var dig på Phreaken...
john wayne
20-11-03, 15:43
Se så forstår jeg jo ikke hvorfor du hoppede med på "ikke-intellektuel-er-ligemed-idiot", når du i virkeligheden bare er vildt cool og synes det var herre pseudo at komme med alle mulige søgte intellektulle betragtninger (som jo netop er mega wacke... – det var jo forhelvede essensen i det jeg skrev, jo, for fanden) :lol:
..hvis du nu rent fakstisk, til en forandring, reelt LÆSTE hvad jeg skrev, så ville du jo bemærke at jeg netop IKKE hoppede med på den vogn med at I var "dumme". Læs nu forhelvede. Hvis du på noget tidspunkt har fået de associationer, jamen så beklager jeg det.
Min mission var udelukkende at rette op på den misforståelse, at tro fordi noget er intellektuelt - er det noget pis. Derfor det der politiken link, som er meget interessant læsning...så læs et par artikler hvis du får tid...bare for min skyld - [-o< pleeese...
Garridge bwoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
selfølgelig kan du li det... men du har ogsaa et UK-G tag som underskrift, så det siger vist sig selv.
men jeg kan slet ikke forstå at jeg ikke kan ha lov til at synes at det efter 10 år er begyndt at blive lidt kedligt.....
og jeg synes da ogsaa det var lækkert da dj marky kom med brasil ep.. men det var det.... og så er det videre... det er lækkert men giver mig ingen musikalsk værdi! det ka danses til og det for pigerne ud på dansegulvet...... er det måske det der er vigtigst for jer?????
men jeg er da super glad for at folk er kommet til at høre dnb... nu ved jeg godt at der er mange der vil sige: øøhhh jeg har hørt dnb i 1 million år, men det tror jeg ikke på..... hvor har i så været henne i alle disse år????
og det dnb i snakker om er jo noget der blevet lavet i flere år.. der er jo intet nyt i det... det er ogsaa fint nok hvis man ogsaa er den der gerne vil høre musik du kan synge med på....fordi er der saa fuckin fedt at høre noget man har hørt 1000 gange før!!!!!!!!!!!!!.. jeg vil gerne høre nyt HVER gang og det for jeg fanme ikke i dnb mere....
og ja det ER fordi dnb er gået i en mindre aggresiv vej end mig...
men jeg har hørt ALT for meget suppe musik..
hvis nogen af jer overhovedet ved hvad breakcore og idm er vil i nok give mig ret....
men ellers så hold da kæft med at det er så nyt og dejligt.... hvor fanden var i da det ikke var så trendy og man ikke kunne score til dnb ,og det ikke var fyldt med pop elementer ????????
jeg ved godt jeg lyder super neder smart-ass! men hold nu kæft og lad mig da ha lov og være træt af noget JEG finder værdiløst!
den ´her diskution er er kørt for meget ind på om jeg må halov til at synes det jeg gør.....
min kommentar var mest rettet mod den der ejerskabs følelese....
derudover så er jeg enig i d'n'b ikke er specielt progressivt mere.
men så må man jo bare (som du har gjort) kaste sig over noget andet.
Niz, der er ikke nogen der siger at du ikke må synes som du gør. Ikke nogen jeg kan se i hvert fald.
Og du vil nok blive overrasket over at mange herinde faktisk har hørt IDM, fra før det hed IDM og breakcore dengang du ikke vidste hvad det var. Bare fordi det hedder housemusik.dk, betyder det ikke at folk herinde er sådan nogle spassere der kun hører fransk filterhouse og loungeopsamlinger :D
Niz, der er ikke nogen der siger at du ikke må synes som du gør. Ikke nogen jeg kan se i hvert fald.
Og du vil nok blive overrasket over at mange herinde faktisk har hørt IDM, fra før det hed IDM og breakcore dengang du ikke vidste hvad det var. Bare fordi det hedder housemusik.dk, betyder det ikke at folk herinde er sådan nogle spassere der kun hører fransk filterhouse og loungeopsamlinger :D
ahhhh idm.... ja aphex og squarepusher.... hvem ellers????????????
hvis du nævner mig en breakcore kunstner(uden at søge på www)... vil jeg blive åhh så glad!!! : )
ærlig talt så tror jeg sku ikke der er mange her det ved hvad breakcore er! og det er jo ikke en dålig ting
for hvorfor skulle de det... hvis man søger efter de ting som breakcore består af ville dette forum nok ikke lige være der man fandt dem!!!!!!!!!
men jeg kan slet ikke forstå at jeg ikke kan ha lov til at synes at det efter 10 år er begyndt at blive lidt kedligt.....
Selvfølgelig skal du ha' lov at have dine meninger - ingen tvivl om det :D Vi diskuterer jo bare, om vi andre er enige eller ej...
og jeg synes da ogsaa det var lækkert da dj marky kom med brasil ep..
Me 2
men det var det.... og så er det videre...
Hvorfor ikke videreudvikle på dette - synes langt fra at Markys Brazil-EP har udforsket alt inden for samba-d'n'b, liquid funk etc... Selvom et nummer er stærkt inspireret af et andet, så spiller og lytter jeg til det, hvis jeg synes det er fedt... ellers lader jeg være. Men tro mig ret, jeg mener skam selv jeg er kritisk... f.eks. gider jeg ikke Distorted Minds sidste mange udgivelser - da jeg synes de er ensformige, genbruger bassgange og trommer på den ufede måde ("T-10" var fed - men stoppede så også dér)... I den anden ende har vi Twisted Individual, der ikke er en speciel progressiv producer - men til trods for hans specielle lyd, så synes jeg stadig rigtig mange af hans ting holder!
det er lækkert men giver mig ingen musikalsk værdi!
det ka danses til og det for pigerne ud på dansegulvet...... er det måske det der er vigtigst for jer?????
Næææh - jeg lytter til og spiller den musik, som jeg selv synes er fed - om den er dansevenlig, kan få tøserne på gulvet, er en bi-ting - dog langt fra den primære!!!
Musikalsk værdi - synes også jeg får en masse musikalsk værdi ud af f.eks. Calibres nye ting!
men jeg er da super glad for at folk er kommet til at høre dnb...
8)
og det dnb i snakker om er jo noget der blevet lavet i flere år.. der er jo intet nyt i det...
Sandt - og siden hvornår er gammel musik, pr. defination, blevet dårligere? Jeg går sgu mere op i selve nummeret end jeg gør i progressiviteten og udgivelsesdatoen!
det er ogsaa fint nok hvis man ogsaa er den der gerne vil høre musik du kan synge med på....
Hvad så hvis man ikke er det?
Har absolut intet imod vokaler - så længe det bliver gjort på en fed måde! Men der er sgu langt fra "sing-a-looong" og så til d'n'b med vokal!
fordi er der saa fuckin fedt at høre noget man har hørt 1000 gange før!!!!!!!!!!!!!
Er progressivitet og "nye" lyde nu pr. defination fedt? Jeg holder f.eks. meget af liquid funk, så hvis der bliver udgivet noget nyt, og jeg synes det er fedt - så køber og spiller jeg det SELVOM jeg har hørt en lignende basgang før!
.. jeg vil gerne høre nyt HVER gang og det for jeg fanme ikke i dnb mere....
Så må du kede dig musikalsk rimelig tit? Det kan vel heller ikke betale sig, for dig, at købe plader så? Når du har hørt nummeret igennem, så er det jo ikke nyskabende næste gang du hører det... eller hvad? Kan ikke helt følge din tankegang!
Progressivitet og nytænkning er fedt, ingen tvivl om det - men der er masser af ældre og brugte elementer, der stadig holder! (IMO)
Skal man tolke det sådan, at aggressivitet = progressivitet?
For så giver det da slet ingen mening!
hvis nogen af jer overhovedet ved hvad breakcore og idm er vil i nok give mig ret....
Tror du, ligesom Daniel, undervurderer en hel del herinde! Men måske er de bare kommet videre :wink:
men ellers så hold da kæft med at det er så nyt og dejligt.... hvor fanden var i da det ikke var så trendy og man ikke kunne score til dnb ,og det ikke var fyldt med pop elementer ????????
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
jeg ved godt jeg lyder super neder smart-ass! men hold nu kæft og lad mig da ha lov og være træt af noget JEG finder værdiløst!
den ´her diskution er er kørt for meget ind på om jeg må halov til at synes det jeg gør.....
Selvfølgelig skal du have lov at have de meninger du nu engang har.... Men når man kommer med en provokerende, og efter min mening forkert, udtalelse - så må man da forvente at få igen...
ahhhh idm.... ja aphex og squarepusher.... hvem ellers????????????
hvis du nævner mig en breakcore kunstner(uden at søge på www)... vil jeg blive åhh så glad!!! : )
ærlig talt så tror jeg sku ikke der er mange her det ved hvad breakcore er! og det er jo ikke en dålig ting
for hvorfor skulle de det... hvis man søger efter de ting som breakcore består af ville dette forum nok ikke lige være der man fandt dem!!!!!!!!!
Nu er der jo mennesker der er i stand til at have flere interesser ad gangen, lytte til forskellig musik, bruge andre forums og snakke med mennesker OMFG!!!
Garridge bwoy
20-11-03, 18:08
Garridge bwoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
selfølgelig kan du li det... men du har ogsaa et UK-G tag som underskrift, så det siger vist sig selv.
og jeg synes da ogsaa det var lækkert da dj marky kom med brasil ep.. men det var det.... og så er det videre... det er lækkert men giver mig ingen musikalsk værdi! det ka danses til og det for pigerne ud på dansegulvet...... er det måske det der er vigtigst for jer?????
men jeg er da super glad for at folk er kommet til at høre dnb... nu ved jeg godt at der er mange der vil sige: øøhhh jeg har hørt dnb i 1 million år, men det tror jeg ikke på..... hvor har i så været henne i alle disse år????
og det dnb i snakker om er jo noget der blevet lavet i flere år.. der er jo intet nyt i det... det er ogsaa fint nok hvis man ogsaa er den der gerne vil høre musik du kan synge med på....fordi er der saa fuckin fedt at høre noget man har hørt 1000 gange før!!!!!!!!!!!!!.. jeg vil gerne høre nyt HVER gang og det for jeg fanme ikke i dnb mere....
men jeg har hørt ALT for meget suppe musik..
Hov hov! Har jeg sagt, du ikke må synes det, du synes? :) :?:
Der har du vist misforstået mig. Jeg mente overhovedet ikke andet end, hvad jeg skrev. Og ja, det er nemlig nærliggende for folk, der elsker 2step/UKG at kunne lide Liquid Funk.
Men hvis det var dén med "troløse sataner", du snublede over må jeg da lige understrege, at det udelukkende var ment i sjov. Det burde min efterfølgende helt-vildt-langt-ude analogi (Beverly Hills 90210) vel også antyde. Godt ord igen, Niz :)
Nu må jeg desværre virke lidt belærende, Niz. 2000F er DK Breakcore-mentor over alle:
I 1993/starten af 1994 hørte jeg for første gang det som senere blev til "breakcore" men i starten blev kaldt D-Jungle; du ved "Deutsches" eller "Deutschland" Jungle. Det første deciderede label var Digital Hardcore Recordings stiftet i Berlin af manden bag bl.a. Atari Teenage Riot, Alec Empire, samt andre dertilknyttede. bl.a. Joel Amarati (der stod for merchandise).
De første artister var her udover Alec Empire selv og ATR eks. Sonic Subjunkies og DJ Mowgly (så vidt jeg erindrer). Men også selskaber som Force Inc og PCP/PCD (distributionen) ville være med og startede henholdsvis selskaberne "Riot Beats" og "White Breaks"-serien.
Den allerførste White Breaks er fra 1994, skrevet af selveste Marc Arcadipane og hittet herfra hed "White Line" og indeholdt bl.a. et sample fra Mobys´s track "1000".
Der var også andre labels med på bølgen bl.a. det franske med Mac-10 maskinpistolen som logo og Force Inc (også på sub-labelet "KommunistRecords")
DHR var dog det selskab som dengang og nu definerede og opreholdte genrens ekstreme udtryk med udgivelser af blandt andre Cristoph de Babalon (Destroy Berlin eller var det Destroy Hamburg EP´en), Shizou (med 'hittet' "Sweat"), Bomb 20, ATR samt ikke mindst Patrick C AKA EC80R AKA E-de-Cologne, som faktisk spillede til "Invasion of the Bass Snatchers" på Vega i 1997 med bl.a. DJ Jones fra Deutsche Club og undertegnede. Siden hen kom der ok udgivelser fra bl.a. Cobra Killer, Hanin Elias, Nic Endo og Carl Crack (fra ATR), Lolita Storm og Heatworm.
Jeg besøgte DHR/Alec Empire/EC80R i Berlin i omkring 1996 (tror jeg) og det var V-I-L-D-T!!! Punkere der rev hinanden rundt og tævede løs i et inferno af strob, røg og feedback. Alec Empire var malet sølv i ansigtet, bar katteøjnekontaktlinser og en fræk stram læderjakke med logoet fra "Jaguar" EP´en på Force Inc. Patric C AKA EC80R rev strømledningerne ud af væggen og tævede punkerne med en mikrofon - og "spillede" på både sin Amiga 500 og Commodore 64 imens. Galskab som ikke må genskabes igen - overhovedet!
Der har været ganske mange Breakcorefester i København arrangeret primært af Rolando Posen og Deutsche Club samt enkelte i bl.a. Ungeren og på den nu nedrevne Sojakagefrabrik på Islands Brygge (arrangeret af bl.a. Hansen). Nu er der dog ingen scene tilbage og jeg spiller ej heller længere Breakcore men har da min samling stadigvæk.
Jeg var Breakcore-DJ´en i København den gang. Sådan var det. :)
DHR har siden udgivet en del xxxx efter min smag og er blevet en smule "arty" med masser af hvidstøj og feedbackguitar. Alec Empire på Rosklide 2003 var uhyggeligt men på Loppen ganske latterlig og trist.
Tænkt at være SÅ sur og arrig i så mange år. Damn![/i]
Forresten, så spillede Dr. Disk og undertegnede i "Go!" med Thomas Knak AKA The Opiate bl.a. vores egne Breakcoretracks "Dansk Jävla" og "The Alien" omkring 1996. Thomas var mundlam og teknikeren ditto...
"Det var vel nok det allermest støjende i Danmarks Radios historie..:"
Desuden har jeg spillet live Breakcore på alt fra Australian Bar (hvor jeg kom i slåskamp med to perkere bagefter) til Ungeren (hvor min 909´er blev stjålet af en fucking cracknigga ved navn "Stab") samt Lille Vega og Studiestræde 3. Ja, det er masser af minder.
Glemmer aldrig dengang på Sojakagefabrikken (i kælderen) da pudset fra loftet faldt ned i store, store stykker på publikum imens jeg spillede og en eller anden tosse fra Posen var MC (Jones?) og The Shermann 'spillede' på bl.a. 303.
De måtte bede os stoppe med det samme. Ha ha ha ha ha ha LOL!
Niz, vil du have at vi skal bevise over for dig at vi hører andet end housemusik? Hahaha, du er for langt ude. Jeg finder det morsomt, som en der har arbejdet med bl.a. IDM i så mange år, at du tror du er den eneste hér der hører den slags. Folk har altså en mere varieret smag end du lige går og tror, min ven
:)
Noianiz Skrev:
og det dnb i snakker om er jo noget der blevet lavet i flere år.. der er jo intet nyt i det...
Sandt - og siden hvornår er gammel musik, pr. defination, blevet dårligere? Jeg går sgu mere op i selve nummeret end jeg gør i progressiviteten og udgivelsesdatoen!
handler ikke om hvornår det er udgivet....men der er fanme meget dnb der lyder fuldstændig ens... og jeg gider sku ikke at høre på noget jeg har hørt i laang tid, bare en lille smule anderledes..... så er det da federe at blive overrasket og høre noget nyt..
Så må du kede dig musikalsk rimelig tit?
overhovedet ikke.der er meget interesandt musik der ude... og selvfølgelig høre jeg et nummer flere gange, men det skal fanme ogsaa spændene, ellers er det da klart federe at udforske videre.. jeg har ikke hørt det ultimative track endnu, og jeg vil lede til jeg finder det!
Skal man tolke det sådan, at aggressivitet = progressivitet?
øhhh jeg ved ikke helt hvordan du kan tro det... aggressivitet = aggressivitet
er det nemmere nu?
Tror du, ligesom Daniel, undervurderer en hel del herinde! Men måske er de bare kommet videre
hvis der er nogen der er gået fra breakcore til house vil for mig ses som den største tilbagegang nogen sinde
jeg tror breakcore og ´house er de genre fjernest fra hinanden!!!!!!
og for øvrigt skal jeg vist spille oldschool dnb/jungle til 8000 massive
der vil du høre tracks lavet for 8år siden federe end noget af det der laves idag. så det er ikke fordi jeg tager afstand fra "gammelt" musik
Garridge bwoy
20-11-03, 18:36
Desuden har jeg spillet live Breakcore på alt fra Australian Bar (hvor jeg kom i slåskamp med to perkere bagefter) til Ungeren (hvor min 909´er blev stjålet af en fucking cracknigga ved navn "Stab") samt Lille Vega og Studiestræde 3. Ja, det er masser af minder.
LOL! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
.....Forresten, så spillede Dr. Disk og undertegnede i "Go!" med Thomas Knak AKA The Opiate bl.a. vores egne Breakcoretracks "Dansk Jävla" og "The Alien" omkring 1996. Thomas var mundlam og teknikeren ditto...
"Det var vel nok det allermest støjende i Danmarks Radios historie......"
Århhh ja mand, Dansk Jävla. Kan huske at jeg stod med Darth Vader digitizermaske på og råbte som en gal (overraskende nok :D ) under én af liveopførelserne af nummeret!!!! Det er og blir' det hårdeste track. Kan vi ikke få det op på nettet til gennemlytning???
Og ellers big up for den herlige tur ned ad memory lane dér Frede!
Niz, det er muligt at du ser det som en tilbagegang, men kunne du måske forestille dig at nogle lyttede til begge ting!?
Det ene udelukker ikke det andet. I dag har jeg f.eks. lyttet til følgende i løbet af dagen: Kenny Larkin (gl. Detroit techno), Moodyman (lofi house), Alizee (korsikansk teenage pop), Entombed (dødsmetal), Speed Freak (sjovt nok noget breakcore), Soul Man (flødehouse), Chingy ( jiggy poprap), Dave Gahan remixet af T.Raumschmiere (dødstyskertechno), Chicks On Speeds coverversion af det gamle Tom Tom Club hit "Wordy Rappinghood", Legion (droneambient), Grauzone (Neue Deutsche Welle), og en masse andet, bl.a. nogle andre technoting, noget andet popmusik, et dancehall nummer og "seventeen" med Winger!
For mig at se er der ikke så langt fra breakcore til house som man umiddelbart skulle tro, for der havde jo ikke være noget breakcore, hvis der ikke havde været noget house. Så jeg kan ikke se det skulle være så modsætningsfyldt som du siger.
Nu må jeg desværre virke lidt belærende, Niz. 2000F er DK Breakcore-mentor over alle:
I 1993/starten af 1994 hørte jeg for første gang det som senere blev til "breakcore" men i starten blev kaldt D-Jungle; du ved "Deutsches" eller "Deutschland" Jungle. Det første deciderede label var Digital Hardcore Recordings stiftet i Berlin af manden bag bl.a. Atari Teenage Riot, Alec Empire, samt andre dertilknyttede. bl.a. Joel Amarati (der stod for merchandise).
De første artister var her udover Alec Empire selv og ATR eks. Sonic Subjunkies og DJ Mowgly (så vidt jeg erindrer). Men også selskaber som Force Inc og PCP/PCD (distributionen) ville være med og startede henholdsvis selskaberne "Riot Beats" og "White Breaks"-serien.
Den allerførste White Breaks er fra 1994, skrevet af selveste Marc Arcadipane og hittet herfra hed "White Line" og indeholdt bl.a. et sample fra Mobys´s track "1000".
Der var også andre labels med på bølgen bl.a. det franske med Mac-10 maskinpistolen som logo og Force Inc (også på sub-labelet "KommunistRecords")
DHR var dog det selskab som dengang og nu definerede og opreholdte genrens ekstreme udtryk med udgivelser af blandt andre Cristoph de Babalon (Destroy Berlin eller var det Destroy Hamburg EP´en), Shizou (med 'hittet' "Sweat"), Bomb 20, ATR samt ikke mindst Patrick C AKA EC80R AKA E-de-Cologne, som faktisk spillede til "Invasion of the Bass Snatchers" på Vega i 1997 med bl.a. DJ Jones fra Deutsche Club og undertegnede. Siden hen kom der ok udgivelser fra bl.a. Cobra Killer, Hanin Elias, Nic Endo og Carl Crack (fra ATR), Lolita Storm og Heatworm.
Jeg besøgte DHR/Alec Empire/EC80R i Berlin i omkring 1996 (tror jeg) og det var V-I-L-D-T!!! Punkere der rev hinanden rundt og tævede løs i et inferno af strob, røg og feedback. Alec Empire var malet sølv i ansigtet, bar katteøjnekontaktlinser og en fræk stram læderjakke med logoet fra "Jaguar" EP´en på Force Inc. Patric C AKA EC80R rev strømledningerne ud af væggen og tævede punkerne med en mikrofon - og "spillede" på både sin Amiga 500 og Commodore 64 imens. Galskab som ikke må genskabes igen - overhovedet!
Der har været ganske mange Breakcorefester i København arrangeret primært af Rolando Posen og Deutsche Club samt enkelte i bl.a. Ungeren og på den nu nedrevne Sojakagefrabrik på Islands Brygge (arrangeret af bl.a. Hansen). Nu er der dog ingen scene tilbage og jeg spiller ej heller længere Breakcore men har da min samling stadigvæk.
Jeg var Breakcore-DJ´en i København den gang. Sådan var det. :)
DHR har siden udgivet en del xxxx efter min smag og er blevet en smule "arty" med masser af hvidstøj og feedbackguitar. Alec Empire på Rosklide 2003 var uhyggeligt men på Loppen ganske latterlig og trist.
Tænkt at være SÅ sur og arrig i så mange år. Damn![/i]
jaaaa du har sku læst på lektien !!!!
meeeeeeeeen alec empire er jo os den kendeste af dem alle.
var ogsaa den første jeg kendte til....
ATR er da noget være lort mildt sagt......
men hvordan fanden kan du gå fra det og til house..... det må du sku give mig ret i det er da to genre der representere to meget forskellige ting.
jeg har svært(selvom jeg gerne vil) at komme ned(danse) på de 120-140bpm hvis det bliver spillet..efter at ha hørt dnb hele mit liv(du ved hvad jeg mener)
og så mener jeg ikke at folk her inde ikke høre andet en house, man skal være godt fuckt til kun at høre en genre...
men selfølgelig trorjeg da ikke folk høre breakcore her inde.... og fordi der er en der gør siger det ikke meget!!!!!!!!!!!!!
men hey jeg fik aldrig fat i alec's :the peak ... en du vil sælge??????????
Phreakosaurus
20-11-03, 18:54
pointen er jo netop, at hvad jeg nu engang har af lort at lukke ud jo burde være den individuelle person fuldstændig irrelevant. Åbenbart ikke. Jeg synes personligt at det er yderst underholdende at der rent faktisk er nogen der gider give mig en harmfuld respons på noget som så åbenlyst er totalt tamt, at vedkommende overhovedet ikke engang burde respondere på det. Man kommer med en lille (eller større) provokation og straks er egoets parader oppe. hvorfor? Jeg ville personligt bare synes det var enormt underholdende, at blive svinet til af en eller anden persons fiktive internetalias, for hvad ved han/hun om mig. Det er grineren at blive kaldt alt muligt fra snotdum til Mette Lisbye til usympatisk af personer der ingen relation har til min person. Det er grineren men samtidig lidt skræmmende, at man gider respondere på noget så åbenlyst latterligt, ved at gå i forsvarsposition
det er jo stadig ufatteligt snævert synet at gå udfra at man ikke hører breakcore, eller en anden "genre" for den sags skyld, bare fordi man poster på et houseforum.
Er du sikekr på at du ikke bare har levet i din egen fortabte isolerede "jeg er den eneste der lytter til drum'n'bass blandt alle de her goatrampere jeg ellers spiller for" verden?
det er jo stadig ufatteligt snævert synet at gå udfra at man ikke hører breakcore, eller en anden "genre" for den sags skyld, bare fordi man poster på et houseforum.
Er du sikekr på at du ikke bare har levet i din egen fortabte isolerede "jeg er den eneste der lytter til drum'n'bass blandt alle de her goatrampere jeg ellers spiller for" verden?
selfølgelig tror jeg ikke folk i house forum lytter til breakcore!
og det er fordomsfuldt ja.ikke snævertsynet
idiot
Garridge bwoy
20-11-03, 19:13
pointen er jo netop, at hvad jeg nu engang har af lort at lukke ud jo burde være den individuelle person fuldstændig irrelevant. Åbenbart ikke. Jeg synes personligt at det er yderst underholdende at der rent faktisk er nogen der gider give mig en harmfuld respons på noget som så åbenlyst er totalt tamt, at vedkommende overhovedet ikke engang burde respondere på det. Man kommer med en lille (eller større) provokation og straks er egoets parader oppe. hvorfor? Jeg ville personligt bare synes det var enormt underholdende, at blive svinet til af en eller anden persons fiktive internetalias, for hvad ved han/hun om mig. Det er grineren at blive kaldt alt muligt fra snotdum til Mette Lisbye til usympatisk af personer der ingen relation har til min person. Det er grineren men samtidig lidt skræmmende, at man gider respondere på noget så åbenlyst latterligt, ved at gå i forsvarsposition
Men altså, ER det dig, der er inden i Mette Lisby?
Slap nu af Freakyfrækkert :wink:
@ Niz, men HVORFOR er det så mærkeligt både at ku lide house & d'n'b? Hvis det virkelig er så uforeneligt, må de fleste herinde jo være småskizofrene (hmm...? :wink: )
Btw, al jeres gamle-dage-galskabs-snak er nu skyld i at Nordhavn bliver chikaneret med DJ SS' DJ's Delite old school jungle set http://www.2sgforum.co.uk/forum/images/smiles/slayer.gif
OK Niz, jeg giver mig;
Ingen herinde aner en skid om det du snakker om, for det er dig der har opfundet elektronisk musik. Mens vi andre har gået og holdt fester, startet pladeselskaber, osv. har vi ikke fattet noget som helst. Men nu, hvor du kommer med lyset som en anden Prometheus, så er det som om jeg ser verden med nye øjne. Tak fordi du "vækkede" mig fra min dvale, og fik mig til at indse at NIZ (den århusianske, ikke ham fra christianshavn) er ham med nøglen til alt det spændende og nyskabende undergrundsmusik, der så hemmeligt at kun han kender det.
Jeg undskylder hermed for min arrogance, og håber at du påtage dig hvervet som guide udi elektronisk musik, ikke kun for mig, men for hele housemusik.dk's befolkning af producere, DJs, pladeselskabsfolk og musiknydere, således at vi kan gå ind i en ny tidsalder. En tidsalder hvor vi er lykkeligt vidende om at det musik vi hører ER det hemmeligste, det mest obskure og ikke mindst: det der er mest på forkant med den nyeste udvikling indenfor avantgardistisk electronica.
Led os.
[/sarkasme]
derudover er aphex twin og andre "experimenterende" electronica whuteva kunstenere vel også nogle kedelig profit søgenede ludere når de bare genbruger Cages prepared piano og "pakker det ind i en mere moderne og poppet lyd"??
Hvorfor fanden er det skræmmende at folk giver dig respons når du lukker lort ud jeg fatter det ikke. Og hvad får du ud af det, det vil jeg meget gerne vide?
selfølgelig tror jeg ikke folk i house forum lytter til breakcore!
Hvorfor er forskellen så kæmpe stor jeg forstår det ikke, tager du alt musik ligger breakcore da ret tæt på house, og tror du helt seriøst at folk herinde kun lytter til house. Jeg hører fx selv masser af rock, men det er måske på tætere på house?
Hvad får egentlig dig til at skrive på et house :( forum.
Sikke en tråd - tæt på at være den bedste i 2003. Bliv endelig ved!!!
Jeg må tilkendegive, at DETTE er den B-E-D-S-T-E- tråd pt. på hm.dk!
Bay-Larsen
21-11-03, 08:50
årh hvad
jeg er hardcore
sølvmaling i ansigtet
total undergrund dér
herre vilderen si'r jeg bare
eksperiment... mega narcisister
årh hvad
ekspermentet lykkedes sgu
respondere
fedt nok ord
fuck jeg er klog
kører med klatten med min 303'er
smadrer hytten
årh hvad
minimal dubbet hardcore UK class of '87 techno
min genre
det' for feeeeeedt mand
har en whitelabel med ham dér
øøhhhh...
fuck den er sjælden
total undergrund
nu har han solgt ud
so
årh hvad
jeg er for-fucking-real, mand
mega undergrund
var med dengang
fedt
årh hvad
årh hvad
jeg er hardcore
sølvmaling i ansigtet
total undergrund dér
herre vilderen si'r jeg bare
eksperiment... mega narcisister
årh hvad
ekspermentet lykkedes sgu
respondere
fedt nok ord
fuck jeg er klog
kører med klatten med min 303'er
smadrer hytten
årh hvad
minimal dubbet hardcore UK class of '87 techno
min genre
det' for feeeeeedt mand
har en whitelabel med ham dér
øøhhhh...
fuck den er sjælden
total undergrund
nu har han solgt ud
so
årh hvad
jeg er for-fucking-real, mand
mega undergrund
var med dengang
fedt
årh hvad
Hele tråden i koncentreret digt-form! Udmærket!
NIZ! Hvis du er den niz jeg tror du er, må du da kunne huske Poul-san (aka Polle og Widel) på Norbergfestival 2001? Jeg spillede bas og hostede. Folk der skriver på hm.dk lytter sgu til langt mere forskelligt musik end du tror!
......"seventeen" med Winger!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! !!!!!!
Jeg skal lige have tørret kaffen af monitoren her...
http://www.kipwinger.com/
john wayne
21-11-03, 11:08
ehrem,...nu er jeg bange for at jeg må lave det man kunne karakterisere som et utter totalt form-mæssigt fejlgreb men hey. Den her tråd er i forvejen så fucked up så det kan kun blive værre.
Men sweet chicks - selvom i aldrig har været i teateret eller synes det stinker så gå ind og se "Powertalk" i kaleidoskop. Jeg så den igår og det er det bedste teater jeg nogensinde har banket krydderbollen ind i. Jeg var tudefærdig af grin - simpelthen et b.r.i.l.l.i.a.n.t manuskript...
Det handler om metrosexualitet, eksistentiel forvirring og parforholdsproblemer bla. så jeg tænkte at det feks ville være perfekt til posen... (haha nejnej bare pis... :mrgreen:)
DJ JSL, jo!
21-11-03, 11:23
NIZ, du er fandme tåbelig...
Alt electronisk musik er kommet ud af den samme kusse, så to electroniske genre kan ALDRIG blive det fjerneste fra hinanden.
House, breakcore, hiphop, dancehall, electro, rap, rnb, techno, jungle, garage, uk garage osv osv.... Det er alt sammen i familie også selvom nogle folk ville komme op og slås, hvis man lukkede folk fra alle genre ind i samme rum... hell... det er sgu da ikke så forskelligt fra min familie :lol:
:!:
DJ JSL, jo!
21-11-03, 11:25
..hvis du nu rent fakstisk, til en forandring, reelt LÆSTE hvad jeg skrev, så ville du jo bemærke at jeg netop IKKE hoppede med på den vogn med at I var "dumme". Læs nu forhelvede. Hvis du på noget tidspunkt har fået de associationer, jamen så beklager jeg det.
Min mission var udelukkende at rette op på den misforståelse, at tro fordi noget er intellektuelt - er det noget pis. Derfor det der politiken link, som er meget interessant læsning...så læs et par artikler hvis du får tid...bare for min skyld - [-o< pleeese...
øhmm.. jeg gider altså ikke gøre det for din skyld :) men det er ok.. jeg har sikkert misforstået er eller andet.. no problem...
ok... jeg ligger ned og spytter blod ud!!!!!!!!!
i har ret det er sku super wack , men jeg havde sku aldrig troet at der var mange der gjorde det...
og jeg har aldrig sagt folk ikke hører andet end house,selfølgelig gø de det, men jeg holder stadig på at breakcore er så langt fra house som mulig.... det kan jeg sku ikke lige se hvorfor det skulle være dårligt for jer??
så skulle det måske være harsh noise.
men jeg kan sku ikke forstå hvad der kan få folk fra noget så hårdt, smadret og aggresivt til til noget så pænt ,langsomt og(er der nogen der bliver provokeret hvis jeg siger, POPPET)
men ok jeres sag, jeg er blivet en del klogere ,og jeg tør ikke mere...
men tak for 4 dages underholdning!!!!!!!!!!!!!!
NIZ, du er fandme tåbelig...
Alt electronisk musik er kommet ud af den samme kusse, så to electroniske genre kan ALDRIG blive det fjerneste fra hinanden.
House, breakcore, hiphop, dancehall, electro, rap, rnb, techno, jungle, garage, uk garage osv osv.... Det er alt sammen i familie også selvom nogle folk ville komme op og slås, hvis man lukkede folk fra alle genre ind i samme rum... hell... det er sgu da ikke så forskelligt fra min familie :lol:
:!:
selfølgelig tror jeg ikke at f.eks. DJ JSL ved hvad breakcore er når han sætter det sammen med de mest poppede genre der overhovedet findes.
(jeg har givet op)
og hvorfor kan to genre ikke være fjernest fra hinanden.... ????
bare fordi de er electroniske...
hvad med ambient og noise????
Kenneth Sulu
21-11-03, 11:46
Kan det ikke være hamrende ligegyldigt hvor langt genrer ligger fra hinanden? Hvad er der galt med pop? Da jeg var yngre hørte jeg Slayer OG Simon & Garfunkel (det gør jeg faktisk stadigvæk) og for tiden hører jeg bl.m.a. House, Breakcore og Pop.
Hvor er problemet?
men jeg kan sku ikke forstå hvad der kan få folk fra noget så hårdt, smadret og aggresivt til til noget så pænt ,langsomt og(er der nogen der bliver provokeret hvis jeg siger, POPPET!!
Det er dine egne fordomme der sætter dine musikalske begrænsninger.
men jeg kan sku ikke forstå hvad der kan få folk fra noget så hårdt, smadret og aggresivt til til noget så pænt ,langsomt og(er der nogen der bliver provokeret hvis jeg siger, POPPET!!
what he said
Da jeg var yngre hørte jeg Slayer OG Simon & Garfunkel
Eller Rammstein og Lisa Ekdahl?
Eller Nas og Jay-z ;)
det er kun rigtigt... men jeg har hørt house engang... synes bare det er vildt monotom, hvor jeg synes breakcore er vildt experimenterene , leger med programmeringerne og samples og vælter rundt fuld stændig smadret....
men jeg prøver så vidt muligt aldrig at ha musikalske fordomme...
og at folk høre breakcore gør mig da ogsaa super glad...
og jeg synes klart i skal til at flette lidt breakcore ind i jeres house sets, det ligger jo ikke så langt fra hinanden vel?
DJ JSL, jo!
21-11-03, 13:04
Det er ikke møntet på dig som person, men alligevel synes jeg altså du er dybt fjollet... du lyder lidt som en 14 årig hiphopper fra rapspot (er det blevet sagt før?... nåh ok, men så igen da...)
Altså.. jeg har ikke sagt, jeg ved alt om breakcore (det overlader jeg til 2000F)... men har somend også lyttet til en del i den genre... og det der er (nææsten) ligeså smadret og hårdt (og så kan man jo diskutere om hastighed, støj og distortion er det eneste der gør musik hårdt?)... og det gør jeg da også stadig af og til.
jeg bliver ikke provo'et af at du kalder rnb, hiphop whatever for pop. Skidtet er jo populært. Og noget af det er dårligt. So what?
Men hvis man kun synes en form for musik er fedt, så har man sgu et problem.
Og så lige for en ordens skyld. jeg spiller faktisk heller ikke house :)
Harry Peaches
21-11-03, 13:15
Det er ikke møntet på dig som person, men alligevel synes jeg altså du er dybt fjollet... du lyder lidt som en 14 årig hiphopper fra rapspot (er det blevet sagt før?... nåh ok, men så igen da...
Jeg har heller ikke på fornemmelsen at det er Niz der er noget galt med, men det skyldes blot at der er en vis herre, der tidligere har ødelagt alle chancer på boardet, for hans Navnebrødre......
jeg er kun blevet meget positivt overasket over denne diskution....
jeg synes sku det er fedt at i stadig lytter til det , det skal i bare blive ved med, men har stadig svært ved tanken at man kan li både house og breakcore,,,,.. og det handler ikke om at det er to genre, men om mentaliteten i de to genre ligger EFTER MIN OPFATTELSE langt fra hindanden, men i bevist at det kan lade sig gøre... men som en ogsaa sagde varhan til en fest fyldt med punkere der skubbede og smadrede hinanden til breakcore.....
det ligger da langt fra en normal house fest?
(hold kæft det gad jeg godt se det til house hehe)
og jeg tror folk har misforstået mig hvis de tror det har med, at det bare to forskellige genre, at gøre.... for selfølgelig høre man alt hvad man synes der fedt......
DJ JSL, jo!
21-11-03, 13:27
jeg er kun blevet meget positivt overasket over denne diskution....
jeg synes sku det er fedt at i stadig lytter til det , det skal i bare blive ved med, men har stadig svært ved tanken at man kan li både house og breakcore,,,,.. og det handler ikke om at det er to genre, men om mentaliteten i de to genre ligger EFTER MIN OPFATTELSE langt fra hindanden, men i bevist at det kan lade sig gøre... men som en ogsaa sagde varhan til en fest fyldt med punkere der skubbede og smadrede hinanden til breakcore.....
det ligger da langt fra en normal house fest?
(hold kæft det gad jeg godt se det til house hehe)
og jeg tror folk har misforstået mig hvis de tror det har med, at det bare to forskellige genre, at gøre.... for selfølgelig høre man alt hvad man synes der fedt......
jamen for helvede mand.. "Mentaliteten" i hardcore ragga og dancehall er sgu da heller ikke den samme som til en housefest, og ligeså med undergrunds hip hop vs. undergrunds techno, men det er da ikke ensbestydende med at man ikke kan se noget fedt i alle tingene.
Og hvad er så den store hellige Breakcore mentalitet, efter din mening?
Niz,
Jeg tror mere det har noget at gøre med at man kan være i humør til at høre forskellige slags musik. Jeg sidder jo ikke og hører Gustav Holst fredag aften med en flaske vodka før jeg skal i byen vel? Så komemr der noget punk, d'n'b, electro, house whuteva på.
Men derudover har jeg da præsteret af at løbe frem og tilbage mellem house i stuen og ol'school drum'n'bass/acid i kælderen i Stengade og på Rust.
Det er jo også det der er fedt ved f.eks. Roskilde Festival at man kan rende rundt fra "genre til genre" og høre fedt musik inden for det meste.
Er der nogen der kan fortælle mig hvornår fanden at Breakcore har fået en renaissance? Jeg troede at hele lortet gik ned i flammer i midten af 90´erne efter tyskerne overflød hele det marked med Thunderdome crap...
Er der nogen der kan fortælle mig hvornår fanden at Breakcore har fået en renaissance? Jeg troede at hele lortet gik ned i flammer i midten af 90´erne efter tyskerne overflød hele det marked med Thunderdome crap...
Vel da Daniel postede links til naxi/gabba/ska/punkbreak mp3'er et par dage siden?
Det har eksisteret hele tiden Lewis. Udover den tyske undergrund og folk som DJ Scud, er der er en del folk indenfor den "klogere" elektroniske musik der har beskæftiget sig med det. Noget af det du finder på Planet µ f.eks. er f.eks. breakcore.
spørsmålet er om vi overhovedet snakker om det samme breakcore...
venetian snares
shatterbreak
speedranch
hvratski
de kendste af dem alle!!!!!!
ahhhh hvordan laver du µ tegnet... har stenet rigtig meget over det!!!!!!
venetian snares
shatterbreak
speedranch
hvratski
Jeg snakker bare om Breakcore for 10 år siden. Hvis du var for lille dér anbefaler jeg at du bruger Google.
venetian snares
shatterbreak
speedranch
hvratski
Det er jo kun den "kloge" del af scenen det dér. Hvad med alt sådan noget f.eks. Shockwave Records og hele den tyske del der kommer fra gabber-scenen? Og hvad med DJ Scud og dem der er fra junglescenen? Det er jo OGSÅ breakcore.
Tjekkede du iøvrigt det link i den anden tråd NIZ?
venetian snares
shatterbreak
speedranch
hvratski
Jeg snakker bare om Breakcore for 10 år siden. Hvis du var for lille dér anbefaler jeg at du bruger Google.
ahhhh hvordan laver du µ tegnet... har stenet rigtig meget over det!!!!!!
I windows er det alt gr+ m
Det har eksisteret hele tiden Lewis. Udover den tyske undergrund og folk som DJ Scud, er der er en del folk indenfor den "klogere" elektroniske musik der har beskæftiget sig med det. Noget af det du finder på Planet µ f.eks. er f.eks. breakcore.
KLOGERE MUSIK???? HVAD FANDEN ER DET??? :lol:
Det er selvfølgelig det vi i gamle dage kaldte "intelligent techno", men som i dag benævnes IDM , electronica, o.l. Jeg påstår ikke at det er et fedt navn, men det kaldte man det altså.
I øvrigt NIZ, så kan jeg fortælle dig at Venetian Snares er et af de bedstsælgende navne i vores butik. Det har åbenbart en ret bred appel.
Men niz så jeg vil gerne have di lige svare mig på om du virkelig mener at fx rock ligger tætere på house end breakcore. Du må da indrømmer at uden house havde der ikke været noget der hed breakcore.
Du skrev om house:
synes bare det er vildt monotom
Du skulle prøve at sætte dig lidt ind i det, så er jeg sgu ret sikker på du kunne finde noget du kunne li'.
Det er selvfølgelig det vi i gamle dage kaldte "intelligent techno", men som i dag benævnes IDM , electronica, o.l. Jeg påstår ikke at det er et fedt navn, men det kaldte man det altså.
Jeg ved sgu godt at der er musikelskere der er en anelse selvhøjtidelige, men det der er vist lidt i overkanten... Men hvis der er "intelligent techno", må der også være "Idiot-techno". Er det så trance eller hvad? :wink:
I en gammel Frontpage artikel 1993, højst sandsynligt forfattet af Reilly Reinhold(Triple R) fremdrager han også betegnelserne "Difficult ambient" og "Ambulance" for nogle af "Intelligent techno" kunstnerne som Aphex Twin etc. :roll:
http://music.hyperreal.org/lists/idm/info.html
Damn, det har jeg åbenbart hørt meget af uden at vide at det blev kaldt IDM.... Jeg har jo fandenme næsten samtlige 12"ere fra LFO, Tricky Disco og så et par år frem....
Men der er vel mange forskellige definitioner tilsyneladende... :lol:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/listmania/list-browse/-/1OK0394G45H5U/002-2093631-1224034
Damn, det har jeg åbenbart hørt meget af uden at vide at det blev kaldt IDM.... Jeg har jo fandenme næsten samtlige 12"ere fra LFO, Tricky Disco og så et par år frem....
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/listmania/list-browse/-/1OK0394G45H5U/002-2093631-1224034
Det ville jeg kalde "Bleep", grundet de "bleepede" temaer
Jamen det hed sgudda også "Bleep" - Det var bare mere genereliseringen af Warp i det ovenstående link jeg hentydede til Poppa Policeman...
I en gammel Frontpage artikel 1993, højst sandsynligt forfattet af Reilly Reinhold(Triple R) fremdrager han også betegnelserne "Difficult ambient" og "Ambulance" for nogle af "Intelligent techno" kunstnerne som Aphex Twin etc. :roll:
Det var sgudda underligt at "Ambulance" aldrig slog igennem...han er ret skør ham Reilly.
Det er da rigtig nok, at de(LFO etc.) inspirerede "IDM" kunstnere, men er der ikke bare en tendens til at kalde alt med relation til Warp for "IDM".
"IDM" betegnelsen kunne jo også bruges om mange Detroit numre og i det hele taget alt musik med substans(hvad det så end er) :mrgreen:
Men niz så jeg vil gerne have di lige svare mig på om du virkelig mener at fx rock ligger tætere på house end breakcore. Du må da indrømmer at uden house havde der ikke været noget der hed breakcore.
Du skrev om house:
synes bare det er vildt monotom
Du skulle prøve at sætte dig lidt ind i det, så er jeg sgu ret sikker på du kunne finde noget du kunne li'.
jeg har jo hørt house i omkring et halvt år... det er ikke meget.. men jeg fik da en go opfattelse af hvad og hvem der på scenen... sikkert kun i toppen da det jo tager langt tid at fordybe sig i en genre... men helt ærligt synes jeg ikke det er såfedt.... jeg er ikke så meget for 4/4 beats... på nær hvis det er over 200bpm.... og så skal der sku stadig leges med programmeringerne...!!!
men ja der er meget electronisk der er sprunget ud af house og techno.... men det gør det da ikke respektabelt!!!
og jeg ved faktisk ikke om jeg synes rock ligger tættere på... bare fordi breakcore er elektronisk....
for når jeg snakker breakcore mener jeg ikke straight gabba... som dj daniel postede i 2000f topic
og det er da sejt at venentian sælger så meget som han gør... men nok mest på grund af hans winter in the belly of a snake eller hvad den hedder... der vil han godt nok ha nogle penge..........
men han s making orange things er godt nok det sygeste noia!! :shock:
Det var sgudda underligt at "Ambulance" aldrig slog igennem...han er ret skør ham Reilly.
De er tossede de tyskere! Han formulerede det på en måde, så det fremstod som en betegnelse der cirkulerede iblandt de mennesker. Who knows?
Jamen det hed sgudda også "Bleep" - Det var bare mere genereliseringen af Warp i det ovenstående link jeg hentydede til Poppa Policeman...
Sorry, jeg ville ikke kritisere dig... Fik ikke skrevet udførligt hvad jeg mente.
Det er da rigtig nok, at de(LFO etc.) inspirerede "IDM" kunstnere, men er der ikke bare en tendens til at kalde alt med relation til Warp for "IDM".
"IDM" betegnelsen kunne jo også bruges om mange Detroit numre og i det hele taget alt musik med substans(hvad det så end er) :mrgreen:
Det var nu heller ikke det jeg mente - Det var bare en indikation af at jeg købte næsten alle Warp 12"ere og LPere på et tidspunkt og derfor også ejer en masse udgivelser med de kunstnere der er nævnt i artiklen...
Sorry, jeg ville ikke kritisere dig... Fik ikke skrevet udførligt hvad jeg mente.
I know, i know - Skulle bare have specificeret det noget mere...
skal vi ikke hellere udveksle dejlige experimenterende navne....så kan vi jo alle få en lykkelig slutning...
top 5
1: Bogdan raczynski(min evige helt)
2:otto von shirach(crispy gak)
3:telefon tel aviv(blødt melodisk hi-fi)
4:carsten pflum(dk)
5:hvratski(tromme noia)
hvad jeg lige kunne komme på!!!!!!!!!!!
skal vi ikke hellere udveksle dejlige experimenterende navne....så kan vi jo alle få en lykkelig slutning...
top 5
NEJ, vi skal fortsætte og se hvor langt ude den her tråd kan blive...
:mrgreen:
Idag hører jeg dette:
1. Jim Roche!
Det kan ikke forklares, men tjek hans album fra 1982, "Learning To Count" hér: http://www.ubu.com/sound/roche.html
2. Den nye Kettel 12" på Djak Up Bitch
3. Telekommander.
www.telekommander.com
Garridge bwoy
21-11-03, 15:45
Okay, hvem har købt/læst
http://www.donermagazine.com/pics/1.jpg
?
Ellers en opfordring og et BIG UP herfra :lol: =D>
P.S. Læg mærke til teksten øverst: "DÖNER MAGAZINE / TIL NYE DANSKERE MED ATTITUDE
#01 / NOVEMBER 2003 / RAMADAN 1424"
Attitude? Jotak! Street? Tror på det :lol:
Jeg gider ikke læse det dér negerblad.
john wayne
21-11-03, 16:07
...jeg skyndte mig at give lortet videre...haha
men en artikel var fed..den om kamphunde...hvor idioten der blev interviewet forklarede på spørgsmålet hvorfor han ville have en kamphund åbenbart svarede "fordi den er en god familiehund, god til børn og min kæreste føler sig tryg på gaden osv osv
Hvorefter han forklarer noget om når den kommer ud af puberteten hvor tilsvarende hanhunde i samme race har gået fuldstændigt amok og skambid kranier på Rottweilere osvosv Det er bare så sindsygt morsomt...
Nej fyffer pyffer - sådan noget multietnisk lort, det ender sikkert med at være ligeså frelst som Outlandish!
Hvis jeg skal høre på bare én af deres spanske guitarriffs igen... :x
top 5
1. Rigoberta Mench
2. Bob LaFolette
3. Peter Struwwel
4. Willie Stark
5. Otto Böckel
Garridge bwoy
21-11-03, 16:18
Nej fyffer pyffer - sådan noget multietnisk lort, det ender sikkert med at være ligeså frelst som Outlandish!
Hvis jeg skal høre på bare én af deres spanske guitarriffs igen... :x
Frelst? Det er straight up perkerattitude!
Prøv f.eks. at tjekke deres UDLÆNDINGE STYRELSEN - HALAL / HARAM (tilladt / ikke tilladt) liste ud! Grineren :lol:
Garridge bwoy
21-11-03, 16:23
Iøvrigt kommer Outlandish kun lige ind på HALAL-listen som "gode nok på bunden", så mon ikke du og skribenterne på Döner er rimelig enige i dén sammenhæng?
Og forresten er det jo ingen mindre bleg end Mads Brøgger, der er den ægte bagmand, så spørgsmålet om hvorvidt det "ender" på nogensomhelst anden måde end som en døgnflue, kan man jo gisne om med et hurtigt blik på hans tidligere oplag....
Edit: Nikolai Tyssen, Information har vist lidt ondt i røven over at at få bekræftet nogle stereotyper http://www.information.dk/Indgang/VisArkiv.dna?pArtNo=2003111315 2443.txt
Og Mads Brøgger er fornærmet http://www.information.dk/Indgang/VisArkiv.dna?pArtNo=2003111815 2642.txt
Hey bway....som phreaka tidligere pointerede, så er jeg jo faktisk ikke i stand til at komme med et seriøst indlæg, da jeg er jantelovsslave.
Det jeg egentlig ville sige var, at det bare var for sjov... :wink:
Garridge bwoy
21-11-03, 17:02
Hey bway....som phreaka tidligere pointerede, så er jeg jo faktisk ikke i stand til at komme med et seriøst indlæg, da jeg er jantelovsslave.
Det jeg egentlig ville sige var, at det bare var for sjov... :wink:
Jeg skal komme efter dig! 8)
P.S. Du er herremeget jantelovsagtig :lol:
Er det kun hvide der køber det dér blad?
Niz, der var breakcore tracks inde på siden jeg linkede til. Det var ikke straight gabber.
Undskyld? Hvad for noget med de sorte? Jeg er ikke med?
Er det Roche-siden du tænker på? troede du det var en politisk side?? Hahaha, det er en avantgarde-kunstner fra halvfjerdserne, og "Learning To Count" er et kunstprojekt som han startede sidst i tresserne der løb op igennem halvfjerdserne.
Har du hørt sangene? Hvis du har det, så er det vildt at du tror at det har noget med politik at gøe. Du kan læse om hans projekt hvis du scroller ned ad siden.
Bare så du ved det, så er jeg faktisk tilhænger af fuldstændig fri indvandring , så jeg ved ikke hvor du får det fra med at "de sorte skal en hel masse" ( hvad det så end betyder? ). Måske forveksler du mine holdninger med nogle andres? Eller også har du misforstået det Jim Roche link. Jeg kan i hvert fald ikke helt følge dig.
Garridge bwoy
21-11-03, 22:18
Er det Roche-siden du tænker på? troede du det var en politisk side?? Hahaha, det er en avantgarde-kunstner fra halvfjerdserne, og "Learning To Count" er et kunstprojekt som han startede sidst i tresserne der løb op igennem halvfjerdserne.
Har du hørt sangene? Hvis du har det, så er det vildt at du tror at det har noget med politik at gøe. Du kan læse om hans projekt hvis du scroller ned ad siden.
Bare så du ved det, så er jeg faktisk tilhænger af fuldstændig fri indvandring , så jeg ved ikke hvor du får det fra med at "de sorte skal en hel masse" ( hvad det så end betyder? ). Måske forveksler du mine holdninger med nogle andres? Eller også har du misforstået det Jim Roche link. Jeg kan i hvert fald ikke helt følge dig.
Hvorfor har du så et svastika i dit sig? Hva, din forbandede racist?!
HAHA...det er Borgmester Bloomberg på billedet. Og det er ikke min sig, det er min avatar. :D
Garridge bwoy
21-11-03, 22:23
HAHA...det er Borgmester Bloomberg på billedet. Og det er ikke min sig, det er min avatar. :D
Nåja, så avatar. Din racist.
Garridge bwoy
21-11-03, 22:31
jamen, så er jeg sq mere kool, troede jeg havde fået et forkert billede af dig mate .
men det er sq svært at gennemskue folk her ;)
jeg er MEGET imod rasisme. men jeg lever også i en verden der påvirker mig , så det er sq svært ..
MEN FUCK DET
LIVET ER FANTASTISK ,, (og jeg kan gå, pisse og passe mig selv)
Gud findes :D :lol:
SÅDAN Refski! Godt at høre, at du er ved hægterne :D
Og hvis der skulle være en enkelt racist herinde, så skal han/hun da være velkommen til at sende mig en PB, så vi kan mødes.
....en mørk aften nede bag Svanemølleværket :twisted:
Denne tråd blir vildere og vildere.
Garridge bwoy
21-11-03, 23:11
men en artikel var fed..den om kamphunde...hvor idioten der blev interviewet forklarede på spørgsmålet hvorfor han ville have en kamphund åbenbart svarede "fordi den er en god familiehund, god til børn og min kæreste føler sig tryg på gaden osv osv
Hvorefter han forklarer noget om når den kommer ud af puberteten hvor tilsvarende hanhunde i samme race har gået fuldstændigt amok og skambid kranier på Rottweilere osvosv Det er bare så sindsygt morsomt...
Hey, kamphunde er faktisk megafuckin' street!
http://www.homies.tv/pics/dave_chato.jpg
Frk.Sørensen
21-11-03, 23:37
det ku måske være noget for mig..altså jeg er racist
DJ JSL, jo!
21-11-03, 23:38
Er der overhovede brug for andre tråde end den her på det her forum?! En alt i en tråd...
F
A
N
T
A
S
T
I
S
K
!
:lol:
DJ JSL, jo!
21-11-03, 23:40
det ku måske være noget for mig..altså jeg er racist
Vil det sige, at I din familie bliver I kun kneppet af hunde med stamtavle?
Garridge bwoy
21-11-03, 23:41
Jeg er en hund med stamtavle.
Frk.Sørensen
21-11-03, 23:43
JA MISTER det mit problem
Denne tråd blir vildere og vildere.
Som jeg sagde at den ville blive, hvis man droppede Noianiz' forslag om at holde fred! KNYT!
Og til alle andre - Keep on posting!
lilleloulou
22-11-03, 04:59
....aaarright,-
med forståelselsen af at denne tråd er for da boyz....gir en tøs sin mening.......
MUSIK?! ja, er det ikke DEN stemning,- DEN er en følelse af livet..(ja, nu blir det dybt...)
Det man kan relatere til, føle for, føle med, der rør en.......(hører obi trice nu....) der tæller vist ikke her??
---Hvem snakker genre??? hvem taler ikke state-of-mind?
...all happiness :wink: :wink: :wink:
john wayne
22-11-03, 12:17
...der er da masser af tøser som allerede skriver på den her tråd så kom du bare ind i varmen Lou. Nå her er en morgen slasker: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=379828/...so long børneradio
Jeg kunne ikke dy mig. Her er så - tadaa - min KAMPHUND :twisted: :
http://kite.mdk.dk/upload/takita%20formindsket.jpg
Jeg havde ikke mig selv siddende ved siden af i cykelkasket, det ville sgu nok ha være lidt for street til det her forum...
Garridge bwoy
22-11-03, 12:44
JA MISTER det mit problem
Skal lige sikre mig, at du er med på, at det bare er en gang spas ik, frk. Sørensen? :)
@ John Wayne: Hvad er det for en bøssekøter? :roll:
john wayne
22-11-03, 13:43
det er en camoufleret kamphund...
fandt lige et nice pics hvor alt det gode ligesom er samplet...
http://kite.mdk.dk/upload/ConanErnieChanprintsmall.jpg
...der er da masser af tøser som allerede skriver på den her tråd så kom du bare ind i varmen Lou. Nå her er en morgen slasker: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=379828/...so long børneradio.
Hvor nedtur! Det er altså fint sjovt nogle gange, hjernedødt så højtideligt de små typer tager sig selv, f.eks. i Den Lyserøde Sky. Eller alt det gøgl med Anden :D
Nå, så er der mindre og mindre ved P3, nu er det næsten kun DSM der holder, for fuck hvor er Festudvalget dog blevet trancet. :x
Den eneste grund til at i vil køre tråden videre, er fordi i vil slå garage-tråden!!
I er SÅ afsløret!
Kenneth Sulu
22-11-03, 19:16
...all hippieness :wink: :wink: :wink:
Hehehe...
lilleloulou
22-11-03, 20:43
...totaaaal!
--grebet fersk dér!!
http://delivery.gettyimages.com/comp/bc0757-001.jpg?x=x&dasite=GETTYIMAGES&ef=1&ev=1&dareq=4C35203A5C0310434754445E 4051425F485F
Morten Wittrock
22-11-03, 23:07
Jeg var faktisk studievært på Børneradio, da jeg var omkring de 12-13 år. Jeg stod også for en del af musikken, så der midt i 80erne blev der spillet Steve Silk Hurley, Arthur Baker og lignende tidlige houseting i Børneradio. Ærgerligt de lukker ned.
Den eneste grund til at i vil køre tråden videre, er fordi i vil slå garage-tråden!!
I er SÅ afsløret!
Ja for helvede ned med garage-tråden !!
(sidder og nynner Jomfru Ane Band's "I ka' ikke slå os ihjel..." http://housemusik.dk/forum/images/smiles/eusa_whistle.gif)[/quote]
Jeg sniger mig langsomt ind på jer, og så pludselig stikker jeg af, så pas hellere på..!
DJ JSL, jo!
23-11-03, 20:49
...der er da masser af tøser som allerede skriver på den her tråd så kom du bare ind i varmen Lou. Nå her er en morgen slasker: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=379828/...so long børneradio
Jeg kunne ikke dy mig. Her er så - tadaa - min KAMPHUND :twisted: :
http://kite.mdk.dk/upload/takita%20formindsket.jpg
Jeg havde ikke mig selv siddende ved siden af i cykelkasket, det ville sgu nok ha være lidt for street til det her forum...
Det er fandme nederen når lort skal bekæmbes med lort. Ment på den måde, at de vil konkurere med Sky Radio og alt det andet mainstream pis, og måden de gør det på er, at ville fyrer op for ligeså meget mainstream pis, i stedet for at levere alternativet... det er sgu straight up wack (for at bruge et gammelt dansk udtryk)...
PS. Jeg synes din hund er sød... Hvis den har stamtavle, ku det være den var noget for Frk.Sørensen...
Jesper Fryd
23-11-03, 22:09
FYI: Det forlyder også, at Det Elektriske Barometer ryger med ned...
Hvad skal 1. G'erne nu tude til...?
john wayne
24-11-03, 10:54
.....sååådan der. Så holder vi den her tråd kørende.