PDA

Se fuld version : Gear 2?

Mobiljock
21-09-03, 16:10
Hvad bruger i?

HipShaker
21-09-03, 19:32
Live, først og fremmest. Vanvittigt genialt program 8) Derudeover, Reason og cubase, til at komponere egne loops, samples og tåbelige lyde.

Bay-Larsen
21-09-03, 22:38
FL Studio til sequenzing og midi-indpilning. Som regel Cubase til optagelse og mastering, men hvis jeg laver et nummer helt uden indspilninger, laver jeg det hele i FL Studio...

Ville gerne rode med Logic, men er ikke villig til at opgive PC'en og de glæder/hovedpiner sådan en medfører...

FatCap
22-09-03, 14:53
FL Studio til sequenzing og midi-indpilning. Som regel Cubase til optagelse og mastering, men hvis jeg laver et nummer helt uden indspilninger, laver jeg det hele i FL Studio...

Ville gerne rode med Logic, men er ikke villig til at opgive PC'en og de glæder/hovedpiner sådan en medfører...

Har du et link til det der FL studio på nettet!?

FatASS

Bay-Larsen
22-09-03, 19:47
www.flstudio.com ;)

FatCap
22-09-03, 20:42
www.flstudio.com ;)

Så føler man sig lidt dum.. :P

Andreas_H
22-09-03, 21:59
Hvad belv der af Acid og Pro Tools :?:

Bay-Larsen
22-09-03, 22:40
Acid er et avanceret eJay og Protools er sq da for dyrt!!

Asle
23-09-03, 00:54
Protools Mix 24 ++

Man drømmer om det om natten - man tilbringer al sin tid med det om dagen..........

:wink:

2000F
23-09-03, 08:07
Er selv den store Pro Tools konge og arbejder på både STORE Pro Tools HD3, 24 mix3 (48 I/O) og mindre 24 mix+ og Mbox/Pro Tools LE 6.0 system på Powerbook - og ja, de store systemer er meget dyre men en Mbox med Pro Tools LE 6.0 er muligt at erhverve for omkring 5000,-. Dvs. lydkort og software for 5k! Det er billigt og det virker rigtig godt. Pro Tools understøtter nu også Rewire 2.0 og der følger 'light' udgaver af både Live, Reason og T-Racks med alle nye systemer, store som små. Det er en god deal.

Ellers Reason og Emagic Logic Platinum... men glemmer ikke da samlingen af gamle synths, effektmaskiner og trommemaskiner.
Men 99% af mine produktioner er softwarebaseret. Indtil 1999 arbejdede jeg stadigvæk med Cubase 3.01 på Atari og ren hardware!!! LOL!! Rocksteady shit - gode gamle Atari.

Mixer dog omkring 100% af disse produktioner analogt med bl.a. de mange gamle effektmaskiner. Pro Tools kan da sagtens bruges og er meget hurtigt men jeg har det svært pt. med at styre en fader med en mus. Det er selvfølgelig ikke kun et Pro Tools problem og en MIDI-faderboks vil kunne løse problemet. Men jeg arbejder både hurtigere og bliver mere inspireret i mix-situationer på analoge mixerpulte (hvis det da ikke er Behringer, Mackie eller lignende)...

JunkieKong-
23-09-03, 10:58
Hvis der skal laves "fede" Twacks så er kun et stk´s apparatur der virker i den unge danskers bog: 1210´ere !!! Simpelthen.....not up for debate!!!

Det er så utroligt nemt at arbejde med : "drej på power knappen, tryk på Start knappen , så er du in bidnezz"

Hvis jeg partout Skulle pege på en bagdel(nej jeg mener ikke Lars gregers af slagsen) så ville det nok være det faktum at man kun kan lave tracks der kører 33 eller 45 omdrejninger (hvis de nu havde smidt 78 ind i mixet så havde vi snakket...)

Konklusion: 1210´eren er fantastisk producere med og jeg vil gerne takke Mobiljock for(som en af de få)at anerkende 1210´eren som et dejligt stykke værktøj til at lave tracks på...!

665

ps: hvem var det lige der sagde at man kun ku bruge den til at spille plader på!

Echolot
23-09-03, 12:22
Man kan jo ikke ligefrem påstå, at de "twacks" man kan lave på et par 1210'ere er ens egne...

Cubase SX er MIN kammersjuk.

JunkieKong-
23-09-03, 16:11
[quote="Echolot"]Man kan jo ikke ligefrem påstå, at de "twacks" man kan lave på et par 1210'ere er ens egne...

:idea: =D> =D>

Gadgetboy
23-09-03, 16:59
Jeg bruger primært soundmonitor på min c-64...

Shermann
30-09-03, 13:28
Logic....logic....logic....log ic....mere logic

Colston
30-09-03, 13:38
Logic....logic....logic....log ic....mere logic

Damn, den avatar er ubehagelig Shermann, så noget på Discovery om ham Mark Tatum hvis øjne og næse var ædt væk af en spore der ville have dræbt ham hvis de ikke havde fjernet det hele det inficerede område. Damn, det må være nedtur. Mere om det her: http://www.aenvirocure.com/aec_eng.cgi?FORM=MARKTATUM

Shermann
30-09-03, 14:07
Mark Tatum for president!! Nej seriously...af alle de ansigter han kunne havde valgt....hvorfor lige DET???!!

FatCap
30-09-03, 16:43
Jeg bruger Reason, Cubase SX, og er i gang med at teste FLStudio.. :P

Peter Lundgreen
01-10-03, 14:45
Cubase og Reason + MPC og blandet outboard gear.

Crooneren
01-10-03, 15:41
I bør teste Nuendo 2 hos Jeres lokale pirat, og så udvide kassekreditten umiddelbart efter.. :D

Ellers ser Cubase SX 2 sgu også ud til at være bomben. Den er vist identisk med Nuendo 2 på nær et par Post Pro features og noget surround encoding.

Bruger selv SX - har solgt alt outboard..

john wayne
02-10-03, 01:44
Man drømmer om det om natten - man tilbringer al sin tid med det om dagen..........
:wink:

jeg synes nok at folk siger at der også er stønnelyde om dagen i HCørsteds parken. nu ved vi hvorfor.

john wayne
02-10-03, 01:52
Acid er et avanceret eJay

gå her ind http://www.drugfreeamerica.org/Campaigns/Campaign_Viewer.asp?type=messa ge&msg=80

prøv acid pro 4.0 e højere og stav så lige ejay igen