Se fuld version : CD vs. Vinyl ?
Østergaard_
15-02-06, 18:54
Som overskriften fortæller hvad foretrækker i?
- Når i er ude og spille, hvad er så jeres førstevalg? CD eller plader ?
Vh_
Du glemmer én ting.. MP3.
De kan jo styres med fx Serato scratch live, Final Scratch osv.
Og så er det vist en teknik-snak, som hører til under "studiet" ;)
/[ FwB ]
Netje Cadetje
15-02-06, 19:36
Vinyl pga beroering.
CD pga rygskader og autocue.
MPfrees pga at se techi ud.
Jeg stemmer for vinyl, men jeg er ik dj
Tom Collins
15-02-06, 19:39
jeg indspiller alt mit på hulkort eller spolebånd. Spørg mig ikke hvad jeg foretrækker. Min kat er min MC !
jeg er mest til cd (dough)
Har dog leget lidt med traktor dj her for tiden, og der er definitivt en fremtid i det. Selvom det gør en performance ufatteligt kedeligt.
Jeg er hoppet på cd vognen, efter at have fået fingre i CDJ-1000'erne!
Har dog leget lidt med traktor dj her for tiden, og der er definitivt en fremtid i det. Selvom det gør en performance ufatteligt kedeligt.
Din performance bliver ikke anderledes hvis du fx bruger Ranes Serato og en laptop. Der er jo både vinyl OG CDer med, med tidskoder på.
Så du kan stadig bruge 2 stk CDJ1000mk2 til at afspille MP3er ;)
/[ FwB ]
kidmassive
15-02-06, 23:50
cder 70% vinyl 30%...
hader at slæbe de fooookin vinyler rundt.. men lidt er altid funky fræsh
Helt klart vinyl, men der er begyndt at snige sig lidt flere cd´er ind i samlingen :(
Patrick Bateman
16-02-06, 08:56
Mest vinyl for mit vedkommende, men spiller også enkelte CD'ere.
Jeg tror 2006 bliver året hvor jeg investere i en laptop og serato scratch.
Jeg er sikker på at SSL/FS er den vej vi går. Måske bliver det ikke lige de 2 og måske kommer der en endnu federe udvikling, men det bliver noget i den stil som vil blive fremtiden.
vinylzzz 100%....... :mrgreen:
Vinyl! 8)
CD...
Troede aldrig jeg ville sige det...
Mest vinyl for mit vedkommende, men spiller også enkelte CD'ere.
Jeg tror 2006 bliver året hvor jeg investere i en laptop og serato scratch.
Jeg er sikker på at SSL/FS er den vej vi går. Måske bliver det ikke lige de 2 og måske kommer der en endnu federe udvikling, men det bliver noget i den stil som vil blive fremtiden.
Med det feel og kvalitet der er over bl.a. Ranes system, så ja.
Går selv (som nævnt andre steder) og overvejer dette, men mangler cash :) Man kan have sygt meget musik med, uden at skulle brække ryggen på at slæbe plader osv.
/[ FwB ]
det kommer helt an på jobet.. er det dnb, altid vinyl. Er det en 5 timer lounge agtig sag, mest cd (men også lidt vinyler).
Hvis jeg er ude og rejse, final scratch
Din performance bliver ikke anderledes hvis du fx bruger Ranes Serato og en laptop. Der er jo både vinyl OG CDer med, med tidskoder på.
Så du kan stadig bruge 2 stk CDJ1000mk2 til at afspille MP3er ;)
/[ FwB ]
Serato er elendig i CD-sammenhæng IMO. Har ikke prøvet med CDJ-1000'erne endnu. Men med en Numark CDN-90. Elsker den cdafspiller. Super hurtig + nemme hot cues. Men sammen med Serato er det bare ikke fedt. Den er halv-langsom, og det er besværligt at cue en plade. Derudover er det som om der er konstant forsinkelse på, og den starter ikke helt præcist på cuepunktet. Jeg giver det en chance til, men indtil videre har det ikke været godt... Måske er det anderledes med CDJ-1000, men jeg tvivler.
Dog er der godt nyt til Serato-ejere. Der skulle gerne, inden alt for længe, komme en plug-in der giver mulighed for master tempo. Very nice...
Tom Collins
16-02-06, 13:51
Serato er elendig i CD-sammenhæng IMO. Har ikke prøvet med CDJ-1000'erne endnu. Men med en Numark CDN-90. Elsker den cdafspiller. Super hurtig + nemme hot cues. Men sammen med Serato er det bare ikke fedt. Den er halv-langsom, og det er besværligt at cue en plade. Derudover er det som om der er konstant forsinkelse på, og den starter ikke helt præcist på cuepunktet. Jeg giver det en chance til, men indtil videre har det ikke været godt... Måske er det anderledes med CDJ-1000, men jeg tvivler.
Dog er der godt nyt til Serato-ejere. Der skulle gerne, inden alt for længe, komme en plug-in der giver mulighed for master tempo. Very nice...
TOM spiller Serato med CDJ 1000'erne. Har ikke lige spurgt ham om hans erfaringer men han ser ganske tilfreds ud når det går løs. (sagde jeg at jeg hader Numark ?!)
Kom så TOM du siger det hele tiden, men hvad er det lige du hader så meget ved Numark? Var din første pladespiller en bæltedrevet gammel sag eller er du bare opsat på at nyt designs og innovation føre den gale vej?
Alle de ting jeg har prøvet fra dem virker rigtig godt i forhold til prisen? ;)
Østergaard_
16-02-06, 16:30
Kan godt se sådan en omgang plader er heavy..
Det må vel os være ret dyrt hvis man skal til udlandet og spille ...
Overvægt..
Patrick Bateman
16-02-06, 16:49
Kan godt se sådan en omgang plader er heavy..
Det må vel os være ret dyrt hvis man skal til udlandet og spille ...
Overvægt..
nej, en pladetaske med ca 60-80 plader vejer lige netop 20 kg
Netje Cadetje
16-02-06, 16:58
Numark sucks. The End.
Numark sucks. The End.
Det er rigtigt... Havde engang en Numark mixer og det var det værste lort jeg nogensinde ku ha købt til 3000kr.
Tvivler på at de blevet bedre....
DJ JSL, jo!
16-02-06, 17:14
Kan egentlig bedst li' vinyl, men spiller meget mest cd's...
20% - 80% ca....
Jeg taster mine sets i binær kode i realtime.
Jeg ville ønske jeg kendte flere hotte producere så jeg kunne spille CDer, men PT spiller jeg vist 90% vinyl. Har ikke noget imod vægten, da jeg ikke spiller nok til at det generer mig, og generelt er en macho-man ligesom village people, og kan egentlig bedst forholde mig til at mixe på en god gammeldaws 1210er med plastik på.
Desuden har jeg det sådan, at jeg synes man får et mere personligt forhold til den enkelte vinly, og for mig ender det som regel med at jeg spiller dem, fordi jeg kender coveret, rillerne og whatnot. Men det er måske bare en vanesag.
100 % vinyl, men ville ikke have noget imod hvis jeg havde råd til SSL/FS, så ligesom Kenneth, bliver det vel en investering i 2006 eller tidligt 2007.
Netje Cadetje
16-02-06, 17:42
Jeg taster mine sets i binær kode i realtime.
There are 10 types of person. Those that know binary and those that
don't.
Tom Collins]TOM spiller Serato med CDJ 1000'erne. Har ikke lige spurgt ham om hans erfaringer men han ser ganske tilfreds ud når det går løs. (sagde jeg at jeg hader Numark ?!)
Har som sagt ikke prøvet med CDJ. Meget af Numarks gear er noget lort. Det har også taget mange måneder at blive gode venner med CDN-90. Men jeg er blevet rigtig glad for den nu, på trods af den nogle gange fucker grusomt op (jammer, skufferne låser m.v.).
Østergaard_
16-02-06, 21:39
Det eneste jeg kan sige til dig rune er:
"You Got Me" ... :mrgreen:
Tom Collins
16-02-06, 21:47
Men jeg er blevet rigtig glad for den nu, på trods af den nogle gange fucker grusomt op (jammer, skufferne låser m.v.).
I rest my case. DJ Udstyr skal bare virke. Og jeg kan ikke med billigt udstyr der er fyldt med blinklys og åndssvage effekter for at få alle båtnakkerne til at synes det er fedt selvom selve det der betyder noget, lydkredsløbet, er noget hejs. Fuck effekterne. Lær at mix og det til noget lyd man kan holde ud at høre på. Og hvad sker der for crossfadere der slides op på 3 mdr... Af een der ikke scratcher.
Men jeg er blevet rigtig glad for den nu, på trods af den nogle gange fucker grusomt op (jammer, skufferne låser m.v.).
I rest my case. DJ Udstyr skal bare virke. Og jeg kan ikke med billigt udstyr der er fyldt med blinklys og åndssvage effekter for at få alle båtnakkerne til at synes det er fedt selvom selve det der betyder noget, lydkredsløbet, er noget hejs. Fuck effekterne. Lær at mix og det til noget lyd man kan holde ud at høre på. Og hvad sker der for crossfadere der slides op på 3 mdr... Af een der ikke scratcher.
True hater 4 real. Men enig. Har 2 Technics og en Empath selv, og det er det vildeste.
Electric Mistress
16-02-06, 22:29
Hvis jeg stadig havde en 1210´er, ville jeg kneppe med mine vinyler hele tiden. Slikke på dem og dufte til dem. Intet over og intet ved siden af.
Hvis jeg stadig havde en 1210´er, ville kneppe med mine vinyler hele tiden. Slikke på dem og dufte til dem. Intet over og intet ved siden af.
Det er simpelthen så frækt det der :P
Selv er jeg dog ved at skifte en del af vinylen ud med cd. Digitaliserer de gamle og dyre soul/funk skiver, så der skal slæbes og slides mindre...
Hvis jeg stadig havde en 1210´er, ville kneppe med mine vinyler hele tiden. Slikke på dem og dufte til dem. Intet over og intet ved siden af.
Selv er jeg dog ved at skifte en del af vinylen ud med cd. Digitaliserer de gamle og dyre soul/funk skiver, så der skal slæbes og slides mindre...
Det er sgu heller ikke fedt at få ødelagt eller stjålet den fede raregroove/jazz/osv. skive man endelig fandt og som koster en krig.
/[ FwB ]
Electric Mistress
16-02-06, 22:44
Hvis jeg stadig havde en 1210´er, ville jeg kneppe med mine vinyler hele tiden. Slikke på dem og dufte til dem. Intet over og intet ved siden af.
Det er sgu heller ikke fedt at få ødelagt eller stjålet den fede raregroove/jazz/osv. skive man endelig fandt og som koster en krig.
[ FwB ]
Men derfor er der jo noget lækkert over vinyl alligevel....duften af vinyl, lyden, coveret og følelsen når man rører ved det.
Electric Mistress skrev:
Men derfor er der jo noget lækkert over vinyl alligevel....duften af vinyl, lyden, coveret og følelsen når man rører ved det.
Vi er helt enige. Men, jeg synes efterhånden, jeg har slæbt rundt på rigeligt vinyl de sidste 12 år...
Electric Mistress
16-02-06, 22:49
Vi er helt enige. Men, jeg synes efterhånden, jeg har slæbt rundt på rigeligt vinyl de sidste 12 år...
Heheh...tak Hr. Dr. Disk....jeg kan sagtens følge dig.... :mrgreen:
Netje Cadetje
16-02-06, 22:53
Numark sucks. The End.
Det er rigtigt... Havde engang en Numark mixer og det var det værste lort jeg nogensinde ku ha købt til 3000kr.
Nej, du ku' ha' koebt saadan en her:
http://julia.hanovercomputer.com/toy/jun03/catalog/images/537.jpg
Brrrr.
Tom Collins
16-02-06, 23:06
Electric Mistress skrev:
Du kunne jo begynde at løfte lidt jern i fritiden !?
Electric Mistress skrev:
Det er nu ikke så meget et spørgsmål om muskler, men en i forvejen ikke for god ryg :(
Electric Mistress
16-02-06, 23:25
Electric Mistress skrev:
Du har måske så meget jern at du deler ud af det?
Tom Collins
16-02-06, 23:29
Electric Mistress skrev:
Du har måske så meget jern at du deler ud af det?
Du kan stille dig op i køen, moster !
[ FwB ]
Jeps, der er jo en grund til, at jeg synes det er sjovt at grave efter gamle skiver på markeder og lign. En stor del af min samling stammer rent faktisk fra "crate-diggin'".
Og vinyl-feelet gør at Serato og andre systemer virker interessant i mit univers, og som sagt, at have muligheden for at have sygeligt mange tracks med på et DJ job. Men før jeg sådan et setup og jobs, vil det på ikke nogen måde ændre mit synd på at grave løs :)
/[ FwB ]
Electric Mistress
17-02-06, 11:21
Hvad gør du så med vinylerne?
Hvad gør du så med vinylerne?
De får lov at stå og passe sigselv i reolen, når jeg ikke spiller dem herhjemme...
Der er så mange ting og detaljer både for og imod at det er meget, meget svært. Men hvis alle mine plader (3500+) var digitaliserede, så ville det jo nok være et nemt valg.
MEN HELT SIKKERT vinyl for hands on, scratch, sætte mærke, kigge covers, flippe, 2 kopier, og ikke mindst den ikke-dynamiske lyd, muligheder for brake/slowdown (med vinyllyd), samt støjskabning med pickup'en, pladetasken til at komme forbi køen, respekten, oldschool feelingen og følelsen af (efterhånden mere og mere) at have et unikt og sjældent stykke musikmedie i hånden..
CD'er for den alt for utroligt lette og gratis adgang til den nyeste musik (alle er en DJ ligenu og hvad der kan irretere een som "komponist" også er at ingen betaler for rettighederne til musikken når de downer - og det gør folk jo i stor stil), for at tage al sin musik MED IND i flyvekabinen og ikke miste sit sæt, loopfunktionerne på CD afspillere og de indbyggede effekter, CDX afspillere, muligheden for at lave specials på sin CPU sekunder før man går ind og spiller. Muligheden for at tage AL sin fucking musik med på job er jeg ikke rigtig nede med. Jeg mener at det skal være DJen der sætter dagsordenen, hvis han/hun er booket på en klub - problemet med at have så meget musik med er fristelsen til at please mere..
MP3 og Serato må jo være mellemvejen, men jeg synes det er latterligt at se på en DJ der stirrer ind i en skærm, mens han spiller. Faktisk er serato teksten ofte så lille og lavt oplyst på skærmen at de står og kniber øjnene sammen mens de stirrer på skærmen. Og der kunne I princippet være hvad som helst. DJ Revolution har spillet et suverænt sæt på Serato UDEN at kigge på skærmen og UDEN at miste kvalitet eller underholdningsværdi IFT vinylerne.
DET WACKESTE jeg har set (på min egen klub endda) var en CDDJ, der havde sin playliste på sin wacke Dell laptop og stod og tjekkede den mens han spillede. Det skal siges han spillede som modydelse for at sætte et møde op med en meget, meget vigtig udenlandsk kunstner.
SPØRGSMÅL? er det relevant for PUBLIKUM om bookere og promotere oplyser hvilket medie DJ's spiller på - altså:
Miss Kittin (DE) - Serato sæt
Quantic (UK) - Vinyl only
Whatcha think?
Apropos geardiskussionen..
Jeg har købt to Numark CDX CD afspillere og vil hermed invitere alle på Rust på onsdag mellem 21 og 23 til at teste dem. Så tag et par CDer med, hvis du har lyst (OG SEND MIG EN PB FØRST mht liste!!).
Det er, mener jeg, det tætteste man kan komme på vinylemulation - den tager også MP3 ere.
Så kan man iøvrigt opleve en meget erfaren CD DJ bagefter (tjek min sgntr).
Schack.
Er i løbet af 2004/2005 skiftet til CD... spiller nu næsten 90-95% CD´er, primært da jeg får al musik fra UK via nettet (CD-R/dubplates/MP3, call it what you want). Savner egentlig ikke vinyl, pånær for coverets skyld, og det tjekker man alligevel kun derhjemme.
Apropos geardiskussionen..
Jeg har købt to Numark CDX CD afspillere og vil hermed invitere alle på Rust på onsdag mellem 21 og 23 til at teste dem. Så tag et par CDer med, hvis du har lyst (OG SEND MIG EN PB FØRST mht liste!!).
Det er, mener jeg, det tætteste man kan komme på vinylemulation - den tager også MP3 ere.
Så kan man iøvrigt opleve en meget erfaren CD DJ bagefter (tjek min sgntr).
Schack.
Der er dog delte mening mht. CD-X, har set test både for og imod.
Tjek evt. denne mht. CD X vs. FS vs. Serato, og det er mht. scratch dj-s.
http://www.skratchworx.com/reviews/showdown/showdown_intro.htm
/[ FwB ]
cder 70% vinyl 30%...
hader at slæbe de fooookin vinyler rundt.. men lidt er altid funky fræsh
Det samme her....
Og så er der lige det med at slæbe 100 vinyler op på 4 sal når man kommer stiv hjem 6 om morgen.
(så sende det heller ikke det bedste signal når man stopper halvvejs og siger til pigen at man har det fint og hun skal bare gå op så kommer man lige om lidt, mens man hiver desperat efter vejet)
Morten Fresh
17-02-06, 14:07
MP3 og Serato må jo være mellemvejen, men jeg synes det er latterligt at se på en DJ der stirrer ind i en skærm, mens han spiller. Faktisk er serato teksten ofte så lille og lavt oplyst på skærmen at de står og kniber øjnene sammen mens de stirrer på skærmen. Og der kunne I princippet være hvad som helst. DJ Revolution har spillet et suverænt sæt på Serato UDEN at kigge på skærmen og UDEN at miste kvalitet eller underholdningsværdi IFT vinylerne.
Rasmus, du har naturligvis fuld ret til din mening, men det der med skriften er simpelthen forkert. Hvis man ikke kan se hvad der står på skrærmen er det ikke seratos skyld, så er det fordi man trænger til briller.
Og dit argument med dj's der står og kigger ind i skærmen kan jeg ikke rigtigt se. Om dj'en kigger ind i en skærm eller ned i en pladetaske må vel være et fedt. Et eller andet sted skal man jo finde det næste track. Og så snart det er fundet, er der jo ikke nogen forskel mellem de to medier. Så er det bare fingeren og nålen på pladen, og så ellers derud af som man plejer.
Jeg har kun positive ting at sige om serato som produkt, og alene de penge jeg har sparet ved kun at købe det nummer på pladen der rent faktisk er fedt er ikke småpenge. Man sparer jo næsten en rund halvtresser per udgivelse, hvis vi snakker 12'".
Rasmus, du har naturligvis fuld ret til din mening, men det der med skriften er simpelthen forkert. Hvis man ikke kan se hvad der står på skrærmen er det ikke seratos skyld, så er det fordi man trænger til briller.
Og dit argument med dj's der står og kigger ind i skærmen kan jeg ikke rigtigt se. Om dj'en kigger ind i en skærm eller ned i en pladetaske må vel være et fedt. Et eller andet sted skal man jo finde det næste track. Og så snart det er fundet, er der jo ikke nogen forskel mellem de to medier. Så er det bare fingeren og nålen på pladen, og så ellers derud af som man plejer.
Jeg har kun positive ting at sige om serato som produkt, og alene de penge jeg har sparet ved kun at købe det nummer på pladen der rent faktisk er fedt er ikke småpenge. Man sparer jo næsten en rund halvtresser per udgivelse, hvis vi snakker 12'".
Det er sandt, det er sku da en del federe at kigge få sekunder på skærmen, og i øvrigt stadig have front mod publikum, end at vende sig om og stå foroverbøjet over en pladetaske i et halvt minut for at finde næste plade.
@2KF - det er jo slet ikk fedt med alle de dubs, hele charmen ved at købe sig fattig i plader, og glæden ved at postmanden ringer er væk! Er du helt stoppet med at købe vinyl, eller er det bare fordi du mest kun spiller de dubs du får tilsendt fra det UK cru?
SPØRGSMÅL? er det relevant for PUBLIKUM at bookere og promotere oplyser hvilket medie DJ's spiller på - altså:
Whatcha think?
SPØRGSMÅL? er det relevant for PUBLIKUM at bookere og promotere oplyser hvilket medie DJ's spiller på - altså:
Whatcha think?
Overhovedet ikke, hvad er det liiige at den alm. gæst kan bruge den info til? Det er da kun os gear-geeks, som synes det måske kunne være interessant. MEN det spotter man jo når man er der, og er ikke et til/fravalg om man vil til dén fest hvor de spiller på Serato osv.
/[ FwB ]
Du har helt sikkert en pointe MHT skærmen og pengene, og måske er det bare min vinylfetisch der skinner igennem her..
Hvem spiller pt ren serato i KBH iøvrigt?
Cd'ere og vinyl 60/40, men regner med at cd'erne langsomt overtager min pladetaske.
Jeg er ikke nede med hverken serato eller fs af den grund, at jeg ikke vil have en laptop med ud, samt at jeg synes det er noget bøvl at stå og rode med ekstra hardware der skal tilsluttes.
Er ved at blive så glad for CDJ 1000 at jeg foretrækker dem frem for vinyl. Desuden er man ude over problemet med smadrede gamle pladespillere med fucked pitch og nål.
Katrine Ring
18-02-06, 12:56
Jeg bruger vel 70 % cd og 30 % vinyl. Foretrækker vinyl, men elsker at cd'er er så lette. Satser på altid at have nok til et sæt på udelukkende cd eller vinyl, fordi cd-anlæggene ude på stederne ofte står af. Er glad for CDJ-1000. Praktisk og enkel at bruge - den fylder bare så meget i DJ-pulten. Og så har jeg fået trolley-hænder. Det er åbenbart den nye Dj-skade, som man får af at bruge trolley-bags til vinylpladerne. Derfor sværger jeg mere og mere til cd'erne. Godt råd - lad vær med at gå lange ture med din trolley. Det går lige i håndleddene! Sidst kostede det 3 måneder hos en fysioterapeut.
En ting ved vinyler man aldrg kan få ved cd eller mp3 er at det er fedt at have den ene kopi af en plade der kun er lavet 500 af, ja den kan komme ind på en computer, men det er da ikke fedt at alle djs render rundt med pladesamlinger der liger hinandens fordi man har råd til at købe (eller tage hvem ved) alt det man vil.
Og hvis tasken vejer så meget så få jer en hjælper til at bære den. Jeg kan sagtens slæbe 50 plader med ud og hjem igen uden at klynke, også selvom jeg cykler... Hvad er i dog for nogle slappe vatpikke!
Lars Gregers
18-02-06, 21:30
En ting ved vinyler man aldrg kan få ved cd eller mp3 er at det er fedt at have den ene kopi af en plade der kun er lavet 500 af, ja den kan komme ind på en computer, men det er da ikke fedt at alle djs render rundt med pladesamlinger der liger hinandens fordi man har råd til at købe (eller tage hvem ved) alt det man vil.
Og hvis tasken vejer så meget så få jer en hjælper til at bære den. Jeg kan sagtens slæbe 50 plader med ud og hjem igen uden at klynke, også selvom jeg cykler... Hvad er i dog for nogle slappe vatpikke!
Fair nok men det er lidt noget sludder at en plade bliver bedre fordi der er få der har den!
Nu mere end før med vinylerne er der numre der cirkulerer rundt blandt udvalgte djs. Nu er det bare ikke hvem der kom først ned i Loud det drejer sig om, men hvilket netværk og hvad man selv kan byde ind med, der betyder om man får fat i de fede MP3´s fra andre producere og djs.
Prøv du at have 3 jobs hver weekend og nogle af dem i udlandet. Så er det ikke pisse sjovt at rende rundt med en extra kuffert der vejer et ton. Slet ikke når man bor på 4 sal.
Fair nok men det er lidt noget sludder at en plade bliver bedre fordi der er få der har den!
Nu mere end før med vinylerne er der numre der cirkulerer rundt blandt udvalgte djs. Nu er det bare ikke hvem der kom først ned i Loud det drejer sig om, men hvilket netværk og hvad man selv kan byde ind med, der betyder om man får fat i de fede MP3´s fra andre producere og djs.
Prøv du at have 3 jobs hver weekend og nogle af dem i udlandet. Så er det ikke pisse sjovt at rende rundt med en extra kuffert der vejer et ton. Slet ikke når man bor på 4 sal.
Lars, du er en vatpik. fat det!
Jeg skrev ikke den var federe at høre bare federe at have.
Og ja du er stdig en vatpik hvis ikke du kan klare at bære taske så få dig en hjælper. Jeg har spiller 3 jobs på en weekend og har spillet i udlandet og jeg brokker mig ikke. Og ja jeg bor også på 4sal. Hov måske er det fordi jeg har elevator :p
90% CD / 10% VINYL.
Får lidt promo på vinyl stadig fra de gamle drenge Lp & Splint og der er mange tracks som som først kommer flere månedere efter på CD. Ellers køber jeg en gang i mellem vinyl, men ikke særlig tit.
Men største delen af hvad jeg får er mp3 promo fra diverse labels og licens tilbud osv. som 2000F får det.
Det er som sagt røv tungt at slæbe rundt på vinyler, men når man endelig står og spiller med dem er det jo en fryd...
Lars Gregers
18-02-06, 21:54
Og det kommer fra en knægt der kan være i min plade taske. Hvis det er Vatpikkeriet der får mig til at gå over til Cd/LIve whatever - so be it.
Lars Gregers
18-02-06, 21:55
Jeg skrev ikke den var federe at høre bare federe at have.
Og ja du er stdig en vatpik hvis ikke du kan klare at bære taske så få dig en hjælper. Jeg har spiller 3 jobs på en weekend og har spillet i udlandet og jeg brokker mig ikke. Og ja jeg bor også på 4sal. Hov måske er det fordi jeg har elevator :p
:D
Og det kommer fra en knægt der kan være i min plade taske. Hvis det er Vatpikkeriet der får mig til at gå over til Cd/LIve whatever - so be it.
du er bare en vatpik. :mrgreen:
Lars Gregers
18-02-06, 21:59
du er bare en vatpik. :mrgreen:
Hellere vatpik end minimalpik :D
Katrine Ring
19-02-06, 15:08
Enhver kan da klare 50 vinyler - næh - det er når man kommer op på 50-60 kg og skal slæbe mere end man selv vejer, så er det at det begynder at knibe. Og det der med at få nogen til at slæbe for sig - det er vennerne forlængst holdt op med. Det er nok sjovt de første gange, men så falder de fra. I øvrigt er mange af mine venner nogle vatpikke. Det er måske forklaringen på den sag...
Østergaard_
19-02-06, 18:49
Det sku svært det her, jeg ville egentlig bare have et lille indblik i om det næste køb sku være nye turntables osv, eller det bare sku være nogen fikse cdafspillere.. :-s
Men interessant diskussion da..
Det sku svært det her, jeg ville egentlig bare have et lille indblik i om det næste køb sku være nye turntables osv, eller det bare sku være nogen fikse cdafspillere.. :-s
Men interessant diskussion da..
I bund og grund handler det vel om, hvilket format den musik man vil spille udkommer på. Det er spøjst nok genreafhængigt. Stil dig selv det spørgsmål først. Dernæst hvad man selv foretrækker.
Østergaard_
20-02-06, 09:26
Nu er jeg godt nok ret ny osv.. Men jeg har da omkring en 50 stk plader og jeg kan da også godt allerede se det der med charmen med plader..
Men jeg ser lige tiden an, så må vi se hvad det næste indkøb bliver..