Se fuld version : Hvilket format for/bruger du mest
Kenneth Sulu
28-05-03, 01:33
Jeg er interesseret i at høre hvad folk bruger når de er ude at spille og hvad de hører derhjemme. Efterhånden har de fleste af os nok set folk dukke op med CDmapper eller laptops under armen, og når min gamle helt Richie Hawtin siger at mp3 er lige så godt lydmæssigt som vinyl i en club, så er det lige før jeg begynder at tvivle. Men også kun lige før, han må jo tydeligvis været blevet døv af for høje miks i øredunserne. Nar.
Patrick Bateman
28-05-03, 07:11
Stadig vinyl, selvom jeg efterhånden bliver mere og mere over bevist om at f.eks det der final scratch er ret cool..... tænk at have hele din plade samling med ude.... på din laptop... det er ret vildt.... !
Final Scratch lyder cool men, afhængigt af ens pladesamlings størrelse selvfølgelig, ville det nu alligevel tage umådeligt lang tid at konvertere det hele til mp3
Final Scratch lyder cool men, afhængigt af ens pladesamlings størrelse selvfølgelig, ville det nu alligevel tage umådeligt lang tid at konvertere det hele til mp3
klart, men forestil dig at alle har final scratch, så bliver der måske ikke solgt så mange vinyl-plader, og du køber måske dine numre på CD ell. i MP3-format, så er det jo ikke så svært længere....
/jens
DJ JSL, jo!
28-05-03, 13:03
VIIIIIINYYYYYYYYYYYYYL!!!
Gammel, ridset, , beskidt, analog lyd er nu engang det bedste!!!!
http://www.alldisneydvd.com/images/dinosaur.jpg
Nu river jeg ikk selv plader rundt... men synes klart vinyl er det fedeste. Det har nu sin charme... ja det har så :D
VINYL er kongeformatet og alle andre der siger noget andet er nogle ludere!!!
Harry Peaches
28-05-03, 14:51
VINYL er kongeformatet og alle andre der siger noget andet er nogle ludere!!!
BETAMAX er Kongeformatet.....
Hvis betamax var så fedt, hvorfor tabte det så overfor VHS?
Daniel Kaarill
28-05-03, 15:16
Betamax er er faktisk lidt bedre kvalliet end VHS, og mere praktisk. Af samme grund har DR altid brugt det i stedet for VHS.
Men det var åbenbart ikke overlegent nok til at folk gad at købe det.
Men det var åbenbart ikke overlegent nok til at folk gad at købe det.
Set i bakspejlet var det vist lige så meget held, der gjorde at VHS blev standarden. Sony, som havde betamax, prøvede jo at forhandle med bl.a. JVC, så at der kom flere betamax-maskiner ud. Men Sony var bare ikk lige klar over, at JVC på det tidspunkt hvor forhandlingerne fandt sted allerede havde en maskine klar, VHS'en....
Tom Collins
28-05-03, 16:24
Undskyld ? Mener at Betamax var det kommercielle format der tabte til VHS, mens at Betacam er det format som professionelt har været og stadig til dels bliver brugt på tvstationer verden over. Og osse er det DR stadig bruger hvis det alstå ikke lige er det digitale DVC-pro.
Daniel Kaarill
28-05-03, 16:27
Næ, det er BetaCAM du mener
Indeed I do... Ja, som Collins sagde det.
Hvad er forskellen mellem et normal kasette bånd og et med Chrome / Chromo som det hed den gang!? Kan i huske det.. jeg havde engang en oldsag af en Vestax 4 spolet båndoptager.. Alle en slags HD recorder og der var der noget med de der bånd der? Der var vidst også noget der hed Metal osv..
SANYO POWAH!!!
http://pocketcalculatorshow.com/boombox/graphics/sanyo-m9998.jpg
Tom Collins
28-05-03, 19:22
Vil du virkelig gerne vide det ? :-s
VINYL for helvede da, det er sgu det eneste rigtige
Det kunne da være meget skægt! Men jeg har en ide om det bare er smarte ord fra 80´erne for at få folk til at købe disse bånd.. TDK bla. var gode til at lave farverige indpakninger med de smarte ord.. :P
Kenneth Sulu
28-05-03, 21:59
Det kunne da være meget skægt! Men jeg har en ide om det bare er smarte ord fra 80´erne for at få folk til at købe disse bånd.. TDK bla. var gode til at lave farverige indpakninger med de smarte ord.. :P
Den var nu faktisk god nok. Så vidt jeg kan huske var det noget med at de bittesmå magnetiserede metalstumper på båndet var endnu mindre på chrom og metal båndende, hvilket gjorde at der kunne være fler af dem på båndet og at der derfor også kunne være mere information på båndet. Lydkvaliteten var ihvertfald bedre.
vinyl... andet er helt træt.. og helt forkert. :wink:
Ja klart, og switchen så man kunne skifte mellem "crome" og "normal" på båndoptageren, var bare blevet monteret fordi at båndproducenterne havde brugt "smarte ord", og tapedeck-producenterne så måtte handles derefter... ](*,) :lol: