PDA

Se fuld version : "Opening Up" Progressive House Set

Krell
19-10-05, 16:09
Jeg har fornylig optaget dette dybe og atmosfæriske progressive set. Det er baseret på et set jeg spillede her i sommers ved moesgaard strand om morgenen efter et hurtigt progressive psy set, og før et chillout set.

Er ganske tilfreds med slutresultatet, også selvom det sidste beatmix går skævt (tilgiv mig).

Der er numre af bl.a. Sub 6, Fitalic, Dousk, Miniloque, Luke Chable, David West, Atmotech + mange andre i settet.

17 numre ialt. Der kommer ingen tracklist til dette set, flowet er en overraskelse, hvilket jeg mener er meget vigtigt i et dj set. Hvis man virkelig interesserer sig for oplevelsen vil man forstå dette.

Settet er lidt over 2 timer langt, i god kvalitet 192kbit/s VBR MP3 og fylder 140Mb. Hent settet her http://www.doei.org/misc/DJ_Krell_-_Opening_Up_-_11-09-05_-_VBR.mp3

God fornøjelse :-)

the man
19-10-05, 22:55
ENDNU et progressive set... ??? WTF!

Gode navne der er listet.. Tager en lytter ved lejlighed...!

the man
20-10-05, 11:33
Lige bortset fra et par tracks, er der ikke meget House at komme efter.. Næsten rent progressive trance.. Men inden for den genre er dit valg af tracks glimrende... Syntes dog bare det er alt for "pænt". Mangler lidt mere nerve, det mere beskidte og aggressive som du finder i progressive House..
Men rigtigt godt sat sammen, selvom det (efter min smag) er lidt for kedeligt...!

Patrick Bateman
20-10-05, 11:34
Der kommer ingen tracklist til dette set, flowet er en overraskelse, hvilket jeg mener er meget vigtigt i et dj set. Hvis man virkelig interesserer sig for oplevelsen vil man forstå dette.

*HO BULLSHIT ST*

Yeah, med alle de mixes som der er på nettet i dag, er det sgu meget rart at vide på forhånd hvad man gider downloade og hvad man bestemt ikke gider.

Krell
20-10-05, 12:51
Der kommer ingen tracklist til dette set, flowet er en overraskelse, hvilket jeg mener er meget vigtigt i et dj set. Hvis man virkelig interesserer sig for oplevelsen vil man forstå dette.

*HO BULLSHIT ST*

Yeah, med alle de mixes som der er på nettet i dag, er det sgu meget rart at vide på forhånd hvad man gider downloade og hvad man bestemt ikke gider.

Well, jeg nævner et par navne - De repræsenterer stilen i settet 100%.

Laver dog tracklists til mine fremtidige sets, man bliver nemlig træt af hoho bullshit kommentarer hehe :-)

Krell
20-10-05, 13:01
Lige bortset fra et par tracks, er der ikke meget House at komme efter.. Næsten rent progressive trance.. Men inden for den genre er dit valg af tracks glimrende... Syntes dog bare det er alt for "pænt". Mangler lidt mere nerve, det mere beskidte og aggressive som du finder i progressive House..
Men rigtigt godt sat sammen, selvom det (efter min smag) er lidt for kedeligt...!

Jeg synes det er meget svært at afgrænse hvornår det er house og ikke house. Navnligt imellem progressive house og progressive trance.

Der er den der ishkurs genre guide *twilligt thema* (som jo nok er noget lort) - Men der nævnes genrerne tribal house, progressive house og brit house - Hvis jeg lytter til dem synes jeg meget af det kan lyde som de tracks jeg har brugt i det set her. (det er dog bevidst at jeg derfor vælger bare at skrive "progressive" som genre). (derfor voooover jeg at poste settet her - selvom det i første omgang er tiltænkt psy scenen) ;-)

Fransk House, Diva House, Gay House osv siger mig ikke så meget - For meget vokal og glamour der :-)

Og ja, du har ret, det er ret "pæn" Musik - det var dog også det jeg gik efter :-) En atmosfærisk, poleret og afslappende lyd :-) Jeg har fået nøjagtig samme kritik fra en anden ven der hører mere houset/techet musik generelt end jeg gør - Nemlig at han savnede en mere beskidt og aggressiv lyd, men det er kun feedback jeg har fået fra house scenen (hvilket er interessant, da det er godt at få forskelligartet feedback).

Det er vel i bund og grund et spørgsmål om flow. Flowet her i dette set, er mest ligesom i et typisk trance set.

Tak for feedbacken og at du tog dig tid til at lytte til det :-)

MVH

Krell

the man
20-10-05, 13:14

Jeg synes det er meget svært at afgrænse hvornår det er house og ikke house. Navnligt imellem progressive house og progressive trance.

Trancet: De flotte klangflader, de lange breaks, Tema´erne og de typiske Tracede lyde...!! Det hele ligger i lydende og ikke rythmerne. Nu har jeg ikke talt BPM, men ville mene dit set ligger omkrig 130-132 Bpm, hvike er et typisk tempo for progressive Trance(128-135). Prog House ligger nogle beats under (124-130).
Men som du selv skrev, kan det nogen gange være lidt svært at bedømme om det nu er House eller Trance når de to stilarter mødes...!!

Men i min verden er det 80% trance tracks i dit mix!! :mrgreen:

Krell
20-10-05, 13:34

Trancet: De flotte klangflader, de lange breaks, Tema´erne og de typiske Tracede lyde...!! Det hele ligger i lydende og ikke rythmerne. Nu har jeg ikke talt BPM, men ville mene dit set ligger omkrig 130-132 Bpm, hvike er et typisk tempo for progressive Trance(128-135). Prog House ligger nogle beats under (124-130).
Men som du selv skrev, kan det nogen gange være lidt svært at bedømme om det nu er House eller Trance når de to stilarter mødes...!!

Men i min verden er det 80% trance tracks i dit mix!! :mrgreen:

Settet er 129bpm :-) Så ja.

Det er nemlig lige det - Altså, i mine verden ville det ofte blive klassificeret som progressive house.

Da man begyndte at udvikle "progressive psytrance" i psy scenen indfandt det sig oftest under en 135-140 BPM. Det ville kan så også ofte kalde "progressive trance" - Hvilket selvfølgelig er misvisende.
En ny tendens er at bevæge sig længere ned i hastighed og bevæge sig over imod progressive house (som værende det man hører i dette her set).

Tjekker man Ishkurs guide, så er "progressive trance" der ofte domineret af temaer, melodier der virkelig er fremtrædende. (eurotrance / progressive eurotrance).
Der er så også en forgrening til "deep trance", som sjovt nok igen lyder meget ala det man i psy scenen kalder "progressive trance".

Så har man et label som Vapour & Vapourise som også ofte står beskrevet som værende progressive house :-) Det er jo meget den lyd jeg glider rundt i egentlig.

Ligesom når man tjekker www.thedjlist.com så står flere af de kunstnere der har samme lyd også nævnt

http://www.thedjlist.com/djs/genre/houseProgressive

Det har også været en af grundene til at jeg gerne ville høre hvad folk her på www.housemusik.dk synes - fordi når jeg har tjekket de charts der er herinde så kan jeg stort set slet ikke nikke genkendende til nogen af navnene.

Spørgsmålet er måske, om selve udtrykket "Progressive House" måske er blevet til et brand man kan sælge musik med ? Ligesom "Goa Trance" var det engang. Man sætter bare det mærkat på, så sælger det godt ?

MVH

Krell

the man
20-10-05, 13:48
Tjekker man Ishkurs guide, så er "progressive trance" der ofte domineret af temaer, melodier der virkelig er fremtrædende. (eurotrance / progressive eurotrance).
Der er så også en forgrening til "deep trance", som sjovt nok igen lyder meget ala det man i psy scenen kalder "progressive trance".

Så har man et label som Vapour & Vapourise som også ofte står beskrevet som værende progressive house :-) Det er jo meget den lyd jeg glider rundt i egentlig.

Ligesom når man tjekker www.thedjlist.com så står flere af de kunstnere der har samme lyd også nævnt

http://www.thedjlist.com/djs/genre/houseProgressive

Det har også været en af grundene til at jeg gerne ville høre hvad folk her på www.housemusik.dk synes - fordi når jeg har tjekket de charts der er herinde så kan jeg stort set slet ikke nikke genkendende til nogen af navnene.

Spørgsmålet er måske, om selve udtrykket "Progressive House" måske er blevet til et brand man kan sælge musik med ? Ligesom "Goa Trance" var det engang. Man sætter bare det mærkat på, så sælger det godt ?

MVH

Krell

http://www.thedjlist.com/djs/genre/houseProgressive Der er da vidst lige et par stykker der er gået forkert på den liste der!! :shock: :shock:

Angående Vapour recordings kan jeg fortælle at de udsender alt lige fra Tech, House og progressive over i Trance, så den var godt nok lidt misvisende... :mrgreen:

Men fuck genre, spil det du syntes er fedt. Det er så pisse ulækkert at lade sig være dikteret af genre... AD!

Gauzz
20-10-05, 14:30
Men fuck genre, spil det du syntes er fedt. Det er så pisse ulækkert at lade sig være dikteret af genre... AD!
WORD!

Krell
20-10-05, 14:33
WORD!

enig :-)

Citat Montauk P "Def = Lim" - Definition is Limitation :-)

Krell
03-11-05, 04:46
I have decided to post the tracklist now as well, which I am sure will please a lot of people.

Simply didnt feel right to have a set online, with music made by these brilliant artists without being able to credit them all & their labels as they deserve. So, I can argue with anyone whether to share the tracklist, but I lost the argument with myself in the end you could say

Tracklist

01 John Con Vs Nikola Gala "Swing 2 Harmony(Matthew Dekay Mix)" DK Records
02 Blue Soul "Another Day" Klik Records
03 Espen & Stian "Dominating Male" Vapour Recordings
04 Fitalic "Thought(Atmotech Remix)" Sprout
05 Clubbervision "First Experience" Noctambula Records
06 Jerry Bonham "Seventh Seal (Tweaked Line Mix)" Saw Recordings
07 Dousk "Lovelasting" Blaq Valve Recordings
08 Sub6 "7th Son(Fitalic Remix)" VP Records
09 Tilt "Twelve(Dousk Mix)" Lost Language
10 Greed Feat Lesley "I see you(Miniloque Remix)" SOG Records
11 A. Matsumoto and DJ Yoshi "Dreamer(Luke Chable Remix)" Precinct Records
12 Alexander Kowalski "Belo Horizonte(Album Mix)" Kanzleramt
13 Inkfish vs Martin H "Eye am(David West Mix)" Baroque Records
14 Sultan Feat. Stephanie Vezina "Shivers(Mannel Mix)" Shinichi Recordings
15 Dekay vs Proluctors "Bad" Dekay Records
16 Heiko Laux "Diminuendo" Kanzleramt
17 The Greek Feat Stephanie Vezina "G Pal Strings of Life Mix" Shinichi Recordings

Enjoy