PDA

Se fuld version : [Tape-rip] Peter Skovsted - Live i Sommer GO! (1996)

Carsten Jensen
05-09-05, 12:54
En af de første milepæle i min musikalske opdragelse hørte jeg i sommeren 1996. Det var på P3 i sommer GO!, der hen over sommerferien havde en serie af gæste djs til at præsentere deres stil og smag. Dj’en var ingen ringere end Peter Skovsted. Det var for første gang jeg for alvor stiftede med bekendtskab med Chicago og Detroit begreberne. Jeg lærte om labels som Cajual, Relief og Temple records samt producerer som Green Velvet, Boo Williams og Robert Hood.

Indtil da havde jeg i en 4-5 år rodet rundt i jungle elektronisk input, der primært var inspireret af den tyske raveagtige lyd a la Mayday arrangementer og kompilationerne. At opdage denne verden af lyd var intet mindre end ”jawdropping”. Jeg fik selvsagt voldspillet optagelsen derfra i mange år derefter og forleden fik båndet lige chancen igen…. Jeg kunne konstatere at det var på ingen måde blevet dårligere af tidens tand, jeg vil måske gå så langt at sige at det pisser på det meste techno i dag.

Det var også derfor derfor jeg bestemte mig for at rippe båndet, restaurere optagelsen og dele det med jer. Respekt til Peter Skovsted for at præstere dette værk, jeg ville ønske du kom ud og spillede et old school set…

Her er tracklisten:

01 Ian Pooley - Celtic Cross EP [Force Inc.]
02 Christian Vogel - In [Tresor]
03 Dan Morgan / Damon Wild - Flowerchild [Geometric]
04 Christian Vogel - Absolute [Tresor]
05 DJ Hell - Motherfunk [Disko B]
06 Robert Hood - Moveable Parts Chapter 1 [M-plant]
07 Dj Hell - Risveglio Di Una Citta [Disko B]
08 Hell & Jonzon - Ok, Thats Enough
09 Green velvet - Flash [Relief]
10 Boo Williams - The B-W-Groove [Relief]
11 Tim Harper - Enter the dragon [Relief]
12 Cube 40 - U Make Me Function [Temple Records N.Y.C. Inc.]
13 Louis Bell - All Power [Underground Construction]
14 2 men on wax - Traffic Jam[Relief]
15 Paul Johnson - Just Whistle [Relief Records]
16 Patrick Pulsinger - care [Disko B]

http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=148RBI24ONHPM1042FFZ 7L0KK1

Colston
08-09-05, 09:26
Sweet! =D>

jack Rock
08-09-05, 15:33
Det er fedt! Tak Carsten!

Duch
09-09-05, 19:35
mr. panamericana shout out.... posehuset kalder på dig... kom tilbage!!!

vertigo
10-09-05, 22:52
Duch i 90'er koma. JA:::::::::

Archibald
10-09-05, 23:21
Pose, hus, 90, koma,... ja ja ja

vertigo
11-09-05, 00:03
hehe...nyk f in da housemusik.dk

Emil
12-09-05, 08:41

SEJT! Jeg siger også tak.

mhmone
13-09-05, 21:58
En af de første milepæle i min musikalske opdragelse hørte jeg i sommeren 1996. Det var på P3 i sommer GO!, der hen over sommerferien havde en serie af gæste djs til at præsentere deres stil og smag. Dj’en var ingen ringere end Peter Skovsted. Det var for første gang jeg for alvor stiftede med bekendtskab med Chicago og Detroit begreberne. Jeg lærte om labels som Cajual, Relief og Temple records samt producerer som Green Velvet, Boo Williams og Robert Hood.

Indtil da havde jeg i en 4-5 år rodet rundt i jungle elektronisk input, der primært var inspireret af den tyske raveagtige lyd a la Mayday arrangementer og kompilationerne. At opdage denne verden af lyd var intet mindre end ”jawdropping”. Jeg fik selvsagt voldspillet optagelsen derfra i mange år derefter og forleden fik båndet lige chancen igen…. Jeg kunne konstatere at det var på ingen måde blevet dårligere af tidens tand, jeg vil måske gå så langt at sige at det pisser på det meste techno i dag.

Det var også derfor derfor jeg bestemte mig for at rippe båndet, restaurere optagelsen og dele det med jer. Respekt til Peter Skovsted for at præstere dette værk, jeg ville ønske du kom ud og spillede et old school set…

Her er tracklisten:

01 Ian Pooley - Celtic Cross EP [Force Inc.]
02 Christian Vogel - In [Tresor]
03 Dan Morgan / Damon Wild - Flowerchild [Geometric]
04 Christian Vogel - Absolute [Tresor]
05 DJ Hell - Motherfunk [Disko B]
06 Robert Hood - Moveable Parts Chapter 1 [M-plant]
08 Hell & Jonzon - Ok, Thats Enough
09 Green velvet - Flash [Relief]
10 Boo Williams - The B-W-Groove [Relief]
11 Tim Harper - Enter the dragon [Relief]
12 Cube 40 - U Make Me Function [Temple Records N.Y.C. Inc.]
13 Louis Bell - All Power [Underground Construction]
14 2 men on wax - Traffic Jam[Relief]
15 Paul Johnson - Just Whistle [Relief Records]
16 Patrick Pulsinger - care [Disko B]

http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=1A7ONU5JU3SKJ3NC9O78 J8QMVJ

too late - shit! læg det op igen. PLEASE!

Carsten Jensen
14-09-05, 06:33
too late - shit! læg det op igen. PLEASE!

http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=1BO5WMCKJD70K1AG1ODS 2V15IX

mhmone
14-09-05, 09:16
Tak! Fedt - MEGET FEDT!

chava
15-09-05, 08:44
Wow! Supermange tak for det! Har ledt forgæves efter mit gamle bånd med netop det mix!

Er der nogle der vil sælge "U Make me Function"???

Skovsted
15-09-05, 08:54
Haha! :shock:

Det er sgu´ grineren det her, havde helt glemt det, og havde det ikke liggende, så det kommer til at lune godt i bedstefars scrapbog. Tak.

Jeg tror at man mixede på nogle store rustikke Dynacord pladespillere i studiet og måtte selv ha slipmats med- men det fede var at de kunne køre i reverse!! det var de eneste der kunne det dengang.

Jeg kommer i Posehuset og brænder flere forstærkere af hvis I får det genåbnet!!!

Morten Wittrock
17-09-05, 22:20
Jeg kommer i Posehuset og brænder flere forstærkere af hvis I får det genåbnet!!!

Blev det ikke revet ned, eller er jeg galt på den?

Og fedt mix, Peter :-) Tak til Carsten for lyttet.

Archibald
21-09-05, 18:06

Blev det ikke revet ned, eller er jeg galt på den?

Og fedt mix, Peter :-) Tak til Carsten for lyttet.

For at gøre en kort historie lang:

Posehuset, den gl. cementfabrik, blev revet ned for ca. 7 år siden til fordel for Netto og en gennemfartsvej mod havnen.
Erstatningen for Posehuset blev Kulturfabrikken, som ligger røv og nøgler på bygrænsen, og lugter af rådne kartofler året rundt.

Der blev dog i mellemtiden lagt mange kræfter i kampen på et alternativt sted til Posehuset, ”Jappes Mølle”, som lå perfekt, centralt, lige ved tog, spor og larmende vej.
Kommunen blev obs på perlen, grundværdi sat op mod larmende undergrund, købte grunden, rev de fede bygninger ned. Den dag i dag, er der et kedeligt grønt område, som aldrig bliver brugt.
Ingen placering eller bygninger kunne måler sig med cement- eller brødfabrik, og ungdommen blev spidset af med en kedelig fabrikshal, som havde været brugt til opbevaring af kartofler.
Folk og kræfter drog mod København, hvor de jo alligevel var ½delen af tiden. Undergrunden havde set sine sidste dage på landet.

Posehuset var undergrund, Kulturfabrikken er nu nærmest en institution. Slut prut finale.

Og fedt mix, Skovsted. Lækker genlytter Carsten =D>

2000F
23-09-05, 11:52
Hey, Carsten.

Er lidt sent på den... kan det evt. postes igen?

PS. Hvem har egentlig en Celtic Cross 12" til salg?

Carsten Jensen
24-09-05, 07:49
Hey, Carsten.

Er lidt sent på den... kan det evt. postes igen?

PS. Hvem har egentlig en Celtic Cross 12" til salg?

http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=148RBI24ONHPM1042FFZ 7L0KK1