Carsten Jensen
05-09-05, 12:54
En af de første milepæle i min musikalske opdragelse hørte jeg i sommeren 1996. Det var på P3 i sommer GO!, der hen over sommerferien havde en serie af gæste djs til at præsentere deres stil og smag. Dj’en var ingen ringere end Peter Skovsted. Det var for første gang jeg for alvor stiftede med bekendtskab med Chicago og Detroit begreberne. Jeg lærte om labels som Cajual, Relief og Temple records samt producerer som Green Velvet, Boo Williams og Robert Hood.
Indtil da havde jeg i en 4-5 år rodet rundt i jungle elektronisk input, der primært var inspireret af den tyske raveagtige lyd a la Mayday arrangementer og kompilationerne. At opdage denne verden af lyd var intet mindre end ”jawdropping”. Jeg fik selvsagt voldspillet optagelsen derfra i mange år derefter og forleden fik båndet lige chancen igen…. Jeg kunne konstatere at det var på ingen måde blevet dårligere af tidens tand, jeg vil måske gå så langt at sige at det pisser på det meste techno i dag.
Det var også derfor derfor jeg bestemte mig for at rippe båndet, restaurere optagelsen og dele det med jer. Respekt til Peter Skovsted for at præstere dette værk, jeg ville ønske du kom ud og spillede et old school set…
Her er tracklisten:
01 Ian Pooley - Celtic Cross EP [Force Inc.]
02 Christian Vogel - In [Tresor]
03 Dan Morgan / Damon Wild - Flowerchild [Geometric]
04 Christian Vogel - Absolute [Tresor]
05 DJ Hell - Motherfunk [Disko B]
06 Robert Hood - Moveable Parts Chapter 1 [M-plant]
07 Dj Hell - Risveglio Di Una Citta [Disko B]
08 Hell & Jonzon - Ok, Thats Enough
09 Green velvet - Flash [Relief]
10 Boo Williams - The B-W-Groove [Relief]
11 Tim Harper - Enter the dragon [Relief]
12 Cube 40 - U Make Me Function [Temple Records N.Y.C. Inc.]
13 Louis Bell - All Power [Underground Construction]
14 2 men on wax - Traffic Jam[Relief]
15 Paul Johnson - Just Whistle [Relief Records]
16 Patrick Pulsinger - care [Disko B]
http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=148RBI24ONHPM1042FFZ 7L0KK1
Indtil da havde jeg i en 4-5 år rodet rundt i jungle elektronisk input, der primært var inspireret af den tyske raveagtige lyd a la Mayday arrangementer og kompilationerne. At opdage denne verden af lyd var intet mindre end ”jawdropping”. Jeg fik selvsagt voldspillet optagelsen derfra i mange år derefter og forleden fik båndet lige chancen igen…. Jeg kunne konstatere at det var på ingen måde blevet dårligere af tidens tand, jeg vil måske gå så langt at sige at det pisser på det meste techno i dag.
Det var også derfor derfor jeg bestemte mig for at rippe båndet, restaurere optagelsen og dele det med jer. Respekt til Peter Skovsted for at præstere dette værk, jeg ville ønske du kom ud og spillede et old school set…
Her er tracklisten:
01 Ian Pooley - Celtic Cross EP [Force Inc.]
02 Christian Vogel - In [Tresor]
03 Dan Morgan / Damon Wild - Flowerchild [Geometric]
04 Christian Vogel - Absolute [Tresor]
05 DJ Hell - Motherfunk [Disko B]
06 Robert Hood - Moveable Parts Chapter 1 [M-plant]
07 Dj Hell - Risveglio Di Una Citta [Disko B]
08 Hell & Jonzon - Ok, Thats Enough
09 Green velvet - Flash [Relief]
10 Boo Williams - The B-W-Groove [Relief]
11 Tim Harper - Enter the dragon [Relief]