PDA

Se fuld version : Reflektioner over Klub Danmark anno 2002

phonic
06-01-03, 14:19
Sad lige og kedede mig på arbejdet og faldt over denne her artikel i januarudgaven af Euroman... (Don´t ask!)

Velkommen til Euromans top 30-liste over året, der gik...

28(up) Klub Danmark

FREDAG AFTEN. 2002 var et godt klubår. Det var ikke nødvendigvis året med de mest opsigtsvækkende klubinitiativer, for der har egentlig længe været originale, idérige initiativer både på den etablereede scene og i undergrunden. Men det var, som om der i 2002 blev plads til flere og hyppigere klubtilbud. Hovedstaden får flere og flere klubber og arrangører - og resten af landet er også med. Århus, Odense, Silkeborg og senest Ålborg har fået deres egne scener. Selv om antallet af "klubbere" ikke alle steder er højt nok til at sikre faste klubber, er de ugentlige eller månedlige arrangementer i provinsen et sikkert tegn på, at interessen findes og er stabil. Klubkulturi Danmark er ikke længere noget, der er ved bygge sig op - den lever i bedste velgående. VeryDisco er en af de fremmeste fanebærere blendt de etablerede. Her er der tænkt på alt - fra hygge på toiletterne til kompromiløs musikstil. En gennemtænkt pakke, som på mange måder kan tjene som forbillede for andre mindre steder i Danmark. Ellers fem svin til Ohoi!, Crew, III, AnneMarie, Ole Vega, Okyo, Jean, Housemusik.dk, RedLightDistrict, Varano, Vibezone, AlexLipps, Technology-holdet - og alle de andre, der får det til at blinke!

TEKST KREDE PEDERSEN

/kilde : EUROMAN

Colston
06-01-03, 15:30
Sad lige og kedede mig på arbejdet og faldt over denne her artikel i januarudgaven af Euroman... (Don´t ask!)

Velkommen til Euromans top 30-liste over året, der gik...

28(up) Klub Danmark

FREDAG AFTEN. 2002 var et godt klubår. Det var ikke nødvendigvis året med de mest opsigtsvækkende klubinitiativer, for der har egentlig længe været originale, idérige initiativer både på den etablereede scene og i undergrunden. Men det var, som om der i 2002 blev plads til flere og hyppigere klubtilbud. Hovedstaden får flere og flere klubber og arrangører - og resten af landet er også med. Århus, Odense, Silkeborg og senest Ålborg har fået deres egne scener. Selv om antallet af "klubbere" ikke alle steder er højt nok til at sikre faste klubber, er de ugentlige eller månedlige arrangementer i provinsen et sikkert tegn på, at interessen findes og er stabil. Klubkulturi Danmark er ikke længere noget, der er ved bygge sig op - den lever i bedste velgående. VeryDisco er en af de fremmeste fanebærere blendt de etablerede. Her er der tænkt på alt - fra hygge på toiletterne til kompromiløs musikstil. En gennemtænkt pakke, som på mange måder kan tjene som forbillede for andre mindre steder i Danmark. Ellers fem svin til Ohoi!, Crew, III, AnneMarie, Ole Vega, Okyo, Jean, Housemusik.dk, RedLightDistrict, Varano, Vibezone, AlexLipps, Technology-holdet - og alle de andre, der får det til at blinke!

TEKST KREDE PEDERSEN

/kilde : EUROMAN

Der er jo ikke noget dér der er løgn - Overhovedet.
Men som altid kan tingene gøres bedre, så ikke noget med at sidde på laurbærrene.... Jeg er sikker på at der er mange der er uenige med mig, men jeg syntes faktisk at 02 var et fedt år sådan set med de store briller.

Og hvis den "Krede P" er KredeKrede, så syntes jeg bare at det er fortjent at han giver Madvig et kærligt klap i dén henseende.

Var der billeder af Anne Marie i Euroman, eller var der bare et namedrop dér? :)

Patrick Bateman
06-01-03, 15:35
Kun namedropping og det ER den Krede.... :wink:

rune rk
06-01-03, 17:10
Jeg synes det har været et fedt år. Har aldrig spillet for så mange glade mennesker som sidste år. Det er også for første gang lykkedes mig at skabe en klub der fungerer efter mine ideologier og preferencer, nemlig smile.
Træt af folk de brokker sig over klubscenen. Det går sgu ret fedt synes jeg.

R.K.

Patrick Bateman
06-01-03, 17:15
Kan kun give Rune ret. Jeg synes også det har været et fedt år med en masse forskellige tiltag og clubber, og der har virkelig været fest hver weekend lige siden foråret (omkring februar/marts) og lige til slut.... FANTASTISK! (eneste minus er manglen på lidt udenlandske acts/dj's, men det kommer nok).... :D

Tim Andresen
06-01-03, 19:08
Kan kun give Rune ret. Jeg synes også det har været et fedt år med en masse forskellige tiltag og clubber, og der har virkelig været fest hver weekend lige siden foråret (omkring februar/marts) og lige til slut.... FANTASTISK! (eneste minus er manglen på lidt udenlandske acts/dj's, men det kommer nok).... :D

Vi er enige om, at der er kommet flere initiativer, og det går den rigtige vej (for det meste)...

Men vi kan vel også godt blive enige om, at vi godt kunne bruge noget mere stabilitet i de arrangementer der bliver lavet. Trods alt så er det mange one off's, klubber der holder i max 2-3 måneder, mode-events der bliver kamoufleret som klubaftener, og lignende...

Ja det går i den rigtige retning. Men jeg mangler dog stadig nogle ting såsom:

Venues hvor der kan laves noget
Flere ugentlige klubber
Flere udenlandske DJs (som du selv siger PB)
Og mere gennemførte klubber generelt med en decideret profil.

Det er stadig alt for indside, hvor man skal kende nogen der kender nogen som er noget ved musikken eller er noget andet "smart", før man ved hvor den "fede" fest er i weekenden...

Patrick Bateman
06-01-03, 19:33
Vi er enige Tim...... :wink:

Poppa KB
07-01-03, 14:33
Der var rigtig mange fede ting i løbet af året, men også kiksere.
Men det er vel blot skønhedspletter og man kan så håbe på at folk
tager ved lære af deres erfaringer.

Personligt ville jeg ønske en club hvor at man kunne spille meget
varieret og rought, sådan á la Optimo i Glasgow.

Ak ja, det er København nok bare ikke nede med.