Se fuld version : Hademaskiner?
Der er nogle maskiner og noget software man bare hader: jeg nævner i flæng: den første eps-sampler, der gik ned så ofte at man skulle save efter hvert parametertweak...korgs m1er med lortesaxen...den første e6400 der var fed på papiret men klikkede og flangede...tc´s spark software, noget buggy lort...er der nogle andre der har erfaringer med andet bras?
Der er nogle maskiner og noget software man bare hader: jeg nævner i flæng: den første eps-sampler, der gik ned så ofte at man skulle save efter hvert parametertweak...korgs m1er med lortesaxen...den første e6400 der var fed på papiret men klikkede og flangede...tc´s spark software, noget buggy lort...er der nogle andre der har erfaringer med andet bras?
hvorfor bruge tid på at mindes alt det dårlige grej, når der er så meget godt at hylde??
:dance2:
john wayne
31-08-05, 20:48
Lad det dog endeligt vaere frit at hade, desvaerre var jeg ikke med ved hardwarebuffeen da den abnede ellers griflede jeg da nu lifligt lös.
Jeg syns feks at blot navnet Ensoniq Mirage er latterligt. Ligeledes Rolands microcomposers var jo et decideret anticoncept. Hvafanden skulle man saa bruge en computer til dengang? Jeg fik tilfaeldigt fat i en som knaegt. Deres kvantisering var lige til at lukke op at skide i. Det var decideret grunden til at jeg dengang mistede lysten til techno og browsede videre...
Lad det dog endeligt vaere frit at hade, desvaerre var jeg ikke med ved hardwarebuffeen da den abnede ellers griflede jeg da nu lifligt lös.
Jeg syns feks at blot navnet Ensoniq Mirage er latterligt. Ligeledes Rolands microcomposers var jo et decideret anticoncept. Hvafanden skulle man saa bruge en computer til dengang? Jeg fik tilfaeldigt fat i en som knaegt. Deres kvantisering var lige til at lukke op at skide i. Det var decideret grunden til at jeg dengang mistede lysten til techno og browsede videre...
Rolands MC 500 havde jeg, cutfather, Soulshok, Dr. Jam, TNT i sin tid FØR vi skiftede til cubase på atari. Den var super tight og kørte fremragende med sine 4/8 spor. Iøvrigt var hardware sequensers med overalt. Selv endte jeg en Akai SQ10 som var MPC60 uden sampler.
Ensoniq Mirage levede godt op til sit navn - en afspejlning, der lignede men som ikke helt var. Jeg husker fed den var fordi der ikke var andre, og hvor fedt Emax lød den kom.
Fedeste sampler jeg har haft var Akai s-950 - og jeg har haft en del igennem tiden. Den eneste jeg har nu er en emax racksampler, som laver den skønneste skod fede filter lyd.
Mine ynglingshader er DX 7 - tr 707 - tr 505 - prophet 2000 - mr 7 og alle de moduler der er med 20000 sider menuer som ikke gør en skid.
unklekarma
01-09-05, 07:10
Yamaha YS200 keyboard eller synthesizer? Den er i hvert fald klam...
DX7 maskinen man kan hade og elske på samme tid, fede muligheder for FM programmering af lyde, men bare ikke sjovt at gå i gang med på en DX7 :S
Ensoniq samplere så som EPS og ASR, alt for mange penge for absolut ingenting.
JAJAJA, alt det gear med 4 knapper og et clockradiodisplay...eller to linier forkortet nonsens. Og det meste Yamaha. Pro 01, føj for en lyd.
Alt Roland nyere end 1992!
Hvad var det sidste fede de lavede i 92 da?
jd800
jd800
Præcis. Og "Roland Sound Space" - RSS, det magiske system med rumklang og ekko, som på mirakuløs vis skulle kunne få lyde til at lyde som om de kom fra bag ved lytteren, selvom det kun var stereo!
Med andre ord et sæt meget dyre effektrack-boxe, med en højst uforudsigelig indvirkning på et signals faseprofil...
Jeg har stadig en gammel Roland S-10 sampler - bruger den som midi keyboard.
Den har, til det formål, fungeret upåklageligt, men da jeg brugte den til at sample med,
forbandede jeg Roland langt ind i helvede.
Der er indbygget diskettedrev, hvilket jo er smart nok - problemet er bare,
at det er Roland's eget format (2,8") og disketterne kostede en formue. Hvorfor ikke bruge 3,5" disketter? Idioti!
Det er noget der kan pisse mig af til hver en tid - altså når noget, der er blevet standard,
negligeres for gud ved hvilken årsag.
Ikke fronte på dx-7'eren, det er en dejlig synth, lyder uforligneligt!! 707'eren er også en helt fin trommemaskine til pengene.
Mc-303'eren er nok en gang mega crap, kunne godt lide sequenser delen, men for satan hvor lyder den skidt! Uh, og Yamaha's cs1x er også det værste bæ nogensinde.
I det hele taget er der en kraftig tendens til at al gear der er lavet efter 1992 som har fået retro navne er én stor spand lort (mc-303, mc-505, cs-1x, osv. osv.) føj for pokker
Ikke fronte på dx-7'eren, det er en dejlig synth, lyder uforligneligt!! 707'eren er også en helt fin trommemaskine til pengene.
Mc-303'eren er nok en gang mega crap, kunne godt lide sequenser delen, men for satan hvor lyder den skidt! Uh, og Yamaha's cs1x er også det værste bæ nogensinde.
I det hele taget er der en kraftig tendens til at al gear der er lavet efter 1992 som har fået retro navne er én stor spand lort (mc-303, mc-505, cs-1x, osv. osv.) føj for pokker
Kunne ikke være mere enig. - jeg har selv en mc-909, som jeg dog er ganske godt tilfreds med, men det nok i kraft af, at sampling delen af den er genial. Man må begrænse sig af kreativitet istedet for teknologi :roll:
JP8000 var sku ok til lidt bas.
Yamaha's cs1x
Er en virkeligt fed maskine - spørg bare Safri duo / Parsberg.
Når man komme væk fra preset lydene dukker der saftige lyde op. Det har det ondeste attack på selv de blødeste lyde hvilket er unikt for dette plastik keyboard.
Lupin the 3rd
13-09-05, 15:17
Ensoniq SQ-1 er ret skidt. Men Korg M1 er klart hade-synth'en over dem alle!
Heh, så vil det nok glæde jer at høre at Korg har besluttet at føje M1'eren til næste udgave af deres Legacy Collection (Digital Edition) http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KLC1D&category_id=1
Jeg har selv haft efterfølgeren til M1'eren, X3, og den havde sine fordele men også en del ulemper. Jeg købte den da den kom ud i 94-95 egentlig fordi jeg skulle bruge nogle fede akustiske instrumenter til at spille noget funk... mit valg stod mellem X3'eren og JD800'eren... needless to say at jeg har fortrudt det valg mere end een gang...............
Heh, så vil det nok glæde jer at høre at Korg har besluttet at føje M1'eren til næste udgave af deres Legacy Collection (Digital Edition) http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KLC1D&category_id=1
Undrer mig ikke.. legacy collection er nok den tristeste omgang software synther jeg har oplevet.. den er ikke engang i nærheden af at lyde som en ms20.
Undrer mig ikke.. legacy collection er nok den tristeste omgang software synther jeg har oplevet.. den er ikke engang i nærheden af at lyde som en ms20.
Det er fordi MS-20'erens lyd er så fyldt af indstrålet støj. Det er det, der giver den karakter.
Som synth og filterplugin er Legacy-ms20'eren ganske glimrende IMO.
Underligt nok syntes vi her i huset at Legacy lyder præcis som en MS 20 sammenlignet med vores normale hardware MS 20.
Underligt nok syntes vi her i huset at Legacy lyder præcis som en MS 20 sammenlignet med vores normale hardware MS 20.
Hvem er I? Dig med lidt gult fra a-bar på skulderen?