PDA

Se fuld version : Hvilken slags House hører du?

MrPhonk
18-12-02, 22:10
Jeg tænkte det kunne være meget sjovt at se fordelingen på folks preferencer på dette board....

Da jeg går ud fra at de fleste spiller/lytter til mere end 1 slags house, hvad mixer i så jeres favorit sub-genre op med?

Stardust
18-12-02, 22:41
Latin, Deep, Soulful House, US/ Garage House mixeD UP! :arrow:

LeifStyle
18-12-02, 22:49
Deep/tech/prog http://dtourism.com/forums/images/smilies/luxhello.gif

Mækkel Lousdal
18-12-02, 22:58
Tjaaa... lidt af det hele faktisk!

Men en god start i deep eller latin, for derefter at spille lidt crowdpleasing disco, soulfull samt jazzy. Dernæst lidt dybere, så tribal og progressive, efterfulgt af tech og evt. til sidst en smuuule dnb med alt fra jazzede og dybe flavours, til mere mørke og dystre kompositioner....

Stardust
18-12-02, 23:04
-Faktisk noget i den stil du beskriver oven over mig.. Lyder godt! :twisted:

Daniel Kaarill
19-12-02, 01:29
deep/minimal/dub'et/tech

Steffen Henriksen
19-12-02, 07:03

Men en god start i deep eller latin, for derefter at spille lidt crowdpleasing disco, soulfull samt jazzy. Dernæst lidt dybere, så tribal og progressive, efterfulgt af tech og evt. til sidst en smuuule dnb med alt fra jazzede og dybe flavours, til mere mørke og dystre kompositioner....

glemer du ikke din monster store bunke med trance skiver ...? dem kan vi jo så godt lide at høre Mikkel... :)

Patrick Bateman
19-12-02, 08:39

Spiller du ikke også rock, syre rock, gammelmandsrock, brit pop??

arnars
19-12-02, 13:12
En opdeling! Tjaeh, overordnet set er der nok brug for nogle kategorier! Det er altid fedt at sige: "Jeg kan lide house", men det er endnu federe at sige: "Jeg kan lide TechHouse"!

Til en vis grænse kan jeg sagtens følge dig, det er ofte at når man kan lide det ene, så kan man også lide det andet! Synes dog betegnelserne er rare at have når fx skal have nyt musik! 8)

Andreas_H
19-12-02, 13:45
:!: En combo af /Deep/Prog/Dicso

For tiden hører jeg mest prog. blandet med nuschool.... Men jeg er ikke skide god til at sætte genre navne på de ting jeg hører!!!

Det står meget forskelligt i skabet, og så er der jo altid min fetish med movie themes, i underlige cover versioner..!! Sidst indkøbt i den genre er en breakbeat cover af Cheers (Sams bar) fra, jeg tror nok tyske, La Boom. En meget grim ting, som mange sikkert ville gå en stor bue uden om, men jeg syntes den er meget morsom!!!

Andreas_H

Tom Collins
19-12-02, 14:32
Så kan jeg da lige blande mig i genre diskussionen og sige at jeg aldrig har kunnet bruge genre betegnelser til andet en end rettesnor (og jeg vil vædde på at i andre har det på samme måde). For hvem kan lide alt inden for een genre. Eller omvendt jeg kan altid finde et godt nummer inden for alle genrer (selvom det er en del sværere indenfor happy hardcore).
:arrow:
Well, min pointe er vel bare; lyt til pladen og køb den hvis du kan lide den :wink:

Steffen Henriksen
19-12-02, 14:37
Eller omvendt jeg kan altid finde et godt nummer inden for alle genrer (selvom det er en del sværere indenfor happy hardcore).

hold da op... Scooter laver da noget TOTALT iorden musik....

Colston
19-12-02, 14:50
Eller omvendt jeg kan altid finde et godt nummer inden for alle genrer (selvom det er en del sværere indenfor happy hardcore)

PJAT!!!

http://www.musicmatic.de/M/Marusha1a.jpg

Og kombineret med en back 2 back lytte session med den her:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000002JSA.03.LZZZZZZZ.gif

Er det bare det pure guld!!!! 8)

Tom Collins
19-12-02, 14:54
Jeg sagde jo ikke det var umuligt vel. Den Sick of it all plade har jeg iøvrigt osse skamhørt engang Lewis 8)

Stardust
19-12-02, 18:33
Ad for pokker en musik genre.. happy hardcore er lamt..!

Patrick Bateman
19-12-02, 18:45
Hvorfor er happy hardcore lam Alonso?

Stardust
19-12-02, 19:37
Jeg synes bare det er skod, men det er også smag og behag!

Nogen kan også lide Country!

:P

Tom Collins
19-12-02, 19:41

Country holder sgu' da. Nu skal du ikke gøre dig upopulær ! :evil:

Stardust
19-12-02, 19:46

Country holder sgu' da. Nu skal du ikke gøre dig upopulær ! :evil:

Ja, der er virkelig liv i musikken (Country), og det føles helt varmt inden i.. For at vende tilbage til Happy Hardcore så synes jeg bare det er noget larm.. -men selvfølgelig bare min mening, når nu vi er på en House site..

:roll:

Tom Collins
19-12-02, 20:00
Så skulle du lige tjekke den der Marusha plade der Lewis nævner. Læste du iøvrigt ikke mit indlæg om genrer. Pointen var at der som udgangspunkt ingen dårlige genrer er.

Stardust
19-12-02, 21:47
Marusha er den værste.. Men det er jo bare Lewis smag!

nej der er ingen dårlige genre, men selvfølgelig er der personlige U-favoritter.. ;D

Daniel Kaarill
19-12-02, 22:00
... ingen dårlige genrer er.

Sæt dig til at hører bluegrass i et par timer og gentag så den udtalelse :D

Stardust
19-12-02, 22:21

BlueGrass er der sjovt! :wink:

Tom Collins
19-12-02, 22:37
Se det er jo en helt anden diskussion.

Som min gamle mor altid sagde, så er for meget af alting aldrig godt. Nogle vil måske mene at guldøl er undtaget ?!?

Colston
20-12-02, 09:29

Bluegrass har da charme, men den variant fra de amerikanske Appalache bjerge er uudholdelig, der yodler man... :shock:

Poppa KB
20-12-02, 11:17
Hæ hæ.... Happy hardcore rykkede!! Nogen der kan huske Dj Paul Elstak???

Eller hvad han nu hed!!!

Paul Elstak var jo ligesom med til at starte Gabber fænomenet.

Skal der raves, må man ikke glemme:
http://www.katch.ne.jp/~fathead/rts_poing.jpg

Juneau
20-12-02, 16:41
Aaaaaahhhhh, come on! - Det er jo unfair når man ikke kan stemme på flere genrer :(

Mækkel Lousdal
20-12-02, 18:42
Uhmmm... Happy-Hardcore...

Jaja, så må jeg nok liiiiiiige fremhæve DJ Liquid - Tetris i det UFORLIGNELIGE Rave Mix... :roll:

Sonny Loose
20-12-02, 19:26
Det er altid fedt at sige: "Jeg kan lide house", men det er endnu federe at sige: "Jeg kan lide TechHouse"!

Det er derfor jeg ikke har forummet som startside mere i min browser!!

Well, jeg har da lige fået en ide til min nye bumpersticker, dér! (ironisk, ironisk)

SL

arnars
21-12-02, 13:22
Med "fedt", mener jeg ikke blæreværdi... Jeg mener "fedt" som i at kunne sætte en finger på den genre man holder mest af!

Andreas_H
21-12-02, 14:26
Paul Elstak var jo ligesom med til at starte Gabber fænomenet.

Skal der raves, må man ikke glemme:
http://www.katch.ne.jp/~fathead/rts_poing.jpg

:?: Er det en plade du er i besidelse af eller er den bare en sagnomspunden klassiker fra fordums tid???
Jeg viste der var gået en gamel raver tabt i dig Poppa. Happy hardcore var sgu meget cool, der blev ihvertfald gået til den når vi ravede nede på ungdomsklubben!!! Og så var det den eneste form for hård elektronisk musik vi kunne få pigerne til at rykke med på!!! Og det er jo den vigtigste faktor.

:idea: Der var lige en tanke der slog mig!! (av)

Generelt tror jeg at at man skal rette sig efter tøserne, for hvis der ikke er nogen søde piger på gulvet så er det hele jo lige meget!! Og så kunne vi fyre lige så godt mødes der hjemme om søndagen og spille de gode plader for hinnanden... Faktum er at vi elsker house, og der er to ting der får os til det. Den første er jo serfølgelig musiken selv, vi elsker at spille den, danse til den, købe den, og sidst men ikke minst at diskutere den. Den anden grund til at vi er draget til denne musik stil vil jeg mene er at, den har en genial evne til at få alle de fine piger, til at vrikke med både det ene og det andet, hvis der ikke var nogen piger vi kunne hoppe rundt og bage på eller bare nyde selskabet af på dansegulvet, ja så ville jeg sgu mene at det hele er lige meget!!!

Nå ja, men unge piger er jo ikke noget for dig KB!! Du skal jo ha vel hængte/hængende vare!!! Skal vi ikke snart mødes ude i amager bio til en kop guldhumle og nogle timers goa rave!!! :lol: :lol: :lol:

Patrick Bateman
21-12-02, 16:35
Haha... jeg er med på den der goa i amager brian en dag... hehe... UV KRIGERNE går amok!

Andreas_H
21-12-02, 21:49
Haha... jeg er med på den der goa i amager brian en dag... hehe... UV KRIGERNE går amok!

:!: LOL!! Amager Brian.... Den har jeg sgu ikke hørt før!!! Ja men så er det da en aftale. Jeg har ikke været til et rave i 4-5 år!! Så det skal nok blive sjovt at høre hvad ungdommen render og tager stoffer til nu om stunder!!!

Andreas

Astrid
21-12-02, 22:29

:!: LOL!! Amager Brian.... Den har jeg sgu ikke hørt før!!! Ja men så er det da en aftale. Jeg har ikke været til et rave i 4-5 år!! Så det skal nok blive sjovt at høre hvad ungdommen render og tager stoffer til nu om stunder!!!

Andreas

Ih, I har så mange fordomme overfor Lorteø ... jeg mener Amager. Men vent I bare til Metroen kommer, så skal I se, vi kan sagtens følge med jer andre ovre på fastlandet, og være nøjagtig ligeså true ... Dammit, den er kommet, så nu har vi ingen undskyldning mere! Vi er Københavns svar på provinsen.

/astrid

Patrick Bateman
21-12-02, 23:59

Andreas

Ih, I har så mange fordomme overfor Lorteø ... jeg mener Amager. Men vent I bare til Metroen kommer, så skal I se, vi kan sagtens følge med jer andre ovre på fastlandet, og være nøjagtig ligeså true ... Dammit, den er kommet, så nu har vi ingen undskyldning mere! Vi er Københavns svar på provinsen.

/astrid

Har boet der i over 5 år....

Astrid
22-12-02, 00:36
Har boet der i over 5 år....

Hvorfor er det så lige, at vi ikke har noget ordentligt klub-liv herovre ... Eller, det har vi måske også, det er bare for true til at jeg har hørt om det? ;-)

/astrid

Patrick Bateman
22-12-02, 01:00
Hvorfor er det så lige, at vi ikke har noget ordentligt klub-liv herovre ... Eller, det har vi måske også, det er bare for true til at jeg har hørt om det? ;-)

/astrid

Jeg bor der ikke mere... :wink:

Ej, I har sgu da Bastionen og Amager Brian... Hvad mere vil du ha'?

:D

Astrid
22-12-02, 01:51
/astrid

Jeg bor der ikke mere... :wink:

Ej, I har sgu da Bastionen og Amager Brian... Hvad mere vil du ha'?

:D[/quote]

Bastionen hører vel teknisk set ikke til Amager, men til Holmen eller Christianshavn. Vi havde forresten også Zodiac engang, og vi har stadig Jaguaren, selv om Erik den Røde er blevet til en fazschionabel café, og café Amager Hotel også prøver at ride med på bølgen. Amager Bio ... well, jeg har ikke været der siden der var Sorten Muld/Deepfried Toguma koncert, og det er ved at være nogle år siden. Men tænk, hvis der bare var een fed klub herude i starten af Amager, så man ikke skulle vælge mellem at cykle hele vejen ind til byen eller sidde og sutte i kollegiebaren her i vinterfrosten. Man har vel lov at drømme (meget slet skjult hint til alle de iværksættere derude der leder efter et sted at starte endnu en klub :) )

/astrid

Patrick Bateman
22-12-02, 09:26
Synes jeg har hørt at Zodiac er blevet til en ny klub med noget house ting af en art... Tror faktisk Nima og Madvig har spillet der for en måneds tid siden..

haha, og jaguaren.... JOW TAK...

2000F
22-12-02, 10:38
Hvorfor er UK Garage ikke med, når nu US er?
Og hvad med Acid House (jep, hører det stadigvæk!) og Chicago (det er måske under US Garage?)

Min stemme går på til Landan Tawn og UK Garage!!! Seleeeeectaaaah, reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewi nd!

"Poing" - yes, Klaus Boss. Det var HITTET!!! Tror DJ Jones har den derhjemme stadigvæk - har du?

Patrick Bateman
22-12-02, 10:54
Mener jeg har Poing stående i en kasse nede i kælderen et sted, sammen med Sperminator - No Woman Allowed..... hehe.. super gayness!

Astrid
22-12-02, 13:00
Synes jeg har hørt at Zodiac er blevet til en ny klub med noget house ting af en art... Tror faktisk Nima og Madvig har spillet der for en måneds tid siden..

A pro pos steder der sandsynligvis får svært ved at slippe af med deres omdømme! Zodiac har i al den tid jeg har boet i København stået som det mest realistiske bud på hvad der ville være sket hvis jeg havde taget et diskotek fra Holbæk med mig til byen da jeg flyttede ... og der var bare altid slåskamp! Man må alt andet lige ønske initiativtagerne held og lykke, det kunne være man skulle kigge forbi en dag for at betale sine respekter og støtte det friske initiv.

/astrid

Stougaard
22-12-02, 16:23

A pro pos steder der sandsynligvis får svært ved at slippe af med deres omdømme! Zodiac har i al den tid jeg har boet i København stået som det mest realistiske bud på hvad der ville være sket hvis jeg havde taget et diskotek fra Holbæk med mig til byen da jeg flyttede ... og der var bare altid slåskamp! Man må alt andet lige ønske initiativtagerne held og lykke, det kunne være man skulle kigge forbi en dag for at betale sine respekter og støtte det friske initiv.

/astrid

Jamen Club 7 hedder det såmænd nu :D Hver fredag aften og nat..

Madvig og Nima spillede der til åbningen den 25/10.. Det holder julelukket nu men starter op igen i det nye år..

Har spillet derude for et par uger siden - men der mangler lidt support for at sige det mildt hehe.. Så kom blot - det vil være lækkert..

Skal nok poste når Club 7, Amagerbrogade 62 starter op igen.. Chill, lounge, funky/tech/deep house jatak :D

Så vil jeg smutte over til det mørke kontinent og holde jul - håber bare der er plads i toget..

Glædelig jul til Jer alle og godt nytår 8)

Poppa KB
22-12-02, 20:14
Jeg hører sådan noget monoorgastiskdeeptribaltechjaz zoidhouse.

Kæft, hvor dansuensaen raser i mig.

Et skud testeteronvælling til alle jer fra lil' mig!!

Harry Peaches
22-12-02, 20:45

Har Skipperbuksen suget på Crackpiben påny?

Poppa KB
22-12-02, 23:58

Har Skipperbuksen suget på Crackpiben påny?

Jeg er jo rigtig neger, så hvorfor ikke?