Se fuld version : [MAC] Techtool eller Norton eller...
Kenneth Sulu
13-07-05, 02:06
Damn... hvordan var det nu lige man ordnede de der disktilladelser?
EDIT: Glem det... Disk utility, selvfølgelig.
Tom Collins
13-07-05, 14:48
Damn... hvordan var det nu lige man ordnede de der disktilladelser?
EDIT: Glem det... Disk utility, selvfølgelig.
Husk at genstarte fra disken hvis du vil ordne på opstarts disken. Jeg bruger Tech Tool af og til til noget maintenance. Den er fin nok, det fedeste er at den laver et emergency drive på en partition som man så kan bruge hvis man skal reparere på opstartsdisken. Så slipper man for at starte fra cd'er der tager en evighed.
Tom Collins
13-07-05, 15:04
De er vist ret gode til at destruere harddiske.
Norton er især en vinder, hvis du syn's, at din maskine kører alt for hurtigt.
Hmmm... I de gamle pre-OSX dage virkede de forskellige fint for mig, men under OSX syntes jeg også at det kun gik ned af bakke efter man havde brugt dem. Skal jeg også opgive defragmentering?
OS X defragmenterer jo automatisk alle filer under 20 mb.
Min erfaring er, at det simpelthen ikke er nødvendigt at tænke i de baner. Den eneste vedligeholdelse, der er nødvendig, er cron-jobs og reparere disktilladelser.
Og så selvfølgelig være opmærksom på hvor eventuelle Micro$oft-programmer synes, at de vil installere filer. De har tit en evne til at øve raffineret sabotage på et ellers velplejet system.
JACK, for fanden. du har jo gjort det igen ! 'Horror Vacui' er det vildeste gåsehuds track. Tak !!! :D Har lige smidt dig i mit podcast directory.