Se fuld version : (OT: Rap) Rip Off af Burhan G /Maximum Risk
Sonny Loose
16-09-04, 11:08
Lean Back, Terror Squad
SRC/Universal | UMRG
Nummer et i US lige nu.
Tjek lige temaet på dette nummer...
SL
Hvad for et nummer (Burhan) skulle det være ripoff af!?
Sonny Loose
16-09-04, 11:13
Come on...
Burhan G - "Burhan G"
SL
http://www.musicremedy.com//audio/index.cfm?FuseAction=ShowAudio Player&AudioId=1505&Quality=2
Terror Squad
Tror at det er BGs debut single han mener.
Jeg kan ikke høre det.
med lidt (meget) god vilje ku man godt sige at Terror Squad har lyttet lidt til Burhan G - Burhan G. Nummeret har den samme "eastern vibe"...meeeeeeeen - rip off :?
Jeg vil ikke mene det er direkte ripoff af tracket Burhan G tracket.. Det er 2 forskellige tracks..
Jeg syntes også at Radioavisen er et ripoff af Burhans debutsingle...
Det kan man altså bare ikke tillade sig.
Sonny Loose
16-09-04, 11:55
Jeg vil ikke mene det er direkte ripoff af tracket Burhan G tracket.. Det er 2 forskellige tracks..
:jerkit:
SL
:jerkit:
SL
Lean Back! :roll:
Lex Diamonds
16-09-04, 12:11
Jeg kan sgu sagtens høre det. Temaet er meget lig Burhan G´s. I terror Squads udgave er det bare pitchet ned... Men det er jo ikke sikkert de har lyttet til Burhan, det kan være et tilfælde.. Hvis ikke [-X
Thomas Stage
16-09-04, 12:17
Til gengæld er Burhan G's "Step Into My World" en sammensmeltning af "All About The Benjamins" og "Thong Song" (Puff og Sisqo).
Jeg vil medgive, at temaet fra Lean Back rammer nogle af de samme toner son BG. Men, da det jo på ingen måder stiger og falder som på BG, har jeg svært ved at det som et rip-off.
Derimod har producerne bag debuten fra Y-not jo rippet N.O.R.Es Nothing.
Jeg vil medgive, at temaet fra Lean Back rammer nogle af de samme toner son BG. Men, da det jo på ingen måder stiger og falder som på BG, har jeg svært ved at det som et rip-off.
Derimod har producerne bag debuten fra Y-not jo rippet N.O.R.Es Nothing.
Lige præcis! Det er virkelig årets rip-off, undtagen at de har formået at gøre sangen endnu dårligere. Det er vist nok TrailBlazers der har produceret det; angiveligt de samme folk der står bag Barcode Brothers. Til gengæld er teksten på Y-nots nummer for vild! Prøv at tjekke den på http://www.y-not.dk/ Det bliver næsten ikke værre... Dansk rap når de peaker.
http://www.alexanderband.dk/nikodemus/index.htm
Smukt.
Kasper G skrev:
undtagen at de har formået at gøre sangen endnu dårligere.
Jeg håber, jeg har misfortsået dig, men du mener da vel ikke Nothin' er et dårligt nummer :woot:
Kasper G skrev:
undtagen at de har formået at gøre sangen endnu dårligere.
Jeg håber, jeg har misfortsået dig, men du mener da vel ikke Nothin' er et dårligt nummer :woot:
Det er bare mig der ikke kan finde ud af at formulere mig ordentligt. Nothin er et fedt nummer. Y-Not stinker så meget, han næsten kunne komme i historie bøgerne, som den største wigga ever...
Jeg er ked af at skuffe jer drenge, men jeg har lige snakket med Loui fra Maximum Risk, og han kan altså ikke høre at der skulle være nogen problemer...
Luk skuffen!
(du var advaret :lol: )
DJ JSL, jo!
20-09-04, 11:48
Der er jo lavet et hav af pop hiphop/rnb tracks det sidste stykke tid med den slags tema'er der.. og hvis det er ripoff af Burhan G tracket, så kan man nok oss' finde et eller flere ældre tracks man synes det er rippet fra...
Men ang. Y-not... det er jo så fucked up. Deres hitsingle gøgl er jo straight Copy/paste af et Clipse track, med både drums, tema OG text... at de så samtidig laver en "se vi kan oss' spille Burhan Gs tema" inde i tracket og et "Vi kan lave sjove breakdowns som Missy E" er jo bare endnu mere pinagtigt... hurra for dansk pop-rap! :roll:
DJ JSL, jo!
Men ang. Y-not... det er jo så fucked up. Deres hitsingle gøgl er jo straight Copy/paste af et Clipse track, med både drums, tema OG text
Clipse?? Trailblazers har rippet et N.O.R.E track, som jeg skrev tidligere.
Luk skuffen!
(du var advaret :lol: )
Du skal ikke tro på alt hvad du ser!!
DJ JSL, jo!
20-09-04, 14:41
DJ JSL, jo!
Men ang. Y-not... det er jo så fucked up. Deres hitsingle gøgl er jo straight Copy/paste af et Clipse track, med både drums, tema OG text
Clipse?? Trailblazers har rippet et N.O.R.E track, som jeg skrev tidligere.
Det er sgu da rigtigt! jeg har gået og troet det var et Clipse track meget længe.. straaaaaange... Men det er vel for fanden en Neptunes produktion, eller hvad..? for det er nok der jeg har blandet lidt rundt i tingene....
Men det er ret vildt at det er blevet rippet så hårdt! Og at det så går hen og bliver Ugens Uundgåelige på P3 er nok så neder pinligt!! #-o
føj for en gang danskselvpikspilleri og leflen for (under)middelmådig dansk (c)rap! :shitrain:
så så, der er ikke noget galt med Y-not, det er jo ude på det utroligt TRUE danske undergrunds hip hop selskab: FLEX
RECOGNIZE......
Bög shit, det der Y-Not. og jeg kom også straks til at tænke på et Ludacris rip-off da jeg hørte hans første vers-flow og "tekster". Damn!