Se fuld version : Hvad står der på din bøf?
Harry Peaches
22-11-02, 11:21
Hey...-Ved godt at det ikke er de 2 eneste der findes, men hvilken en foretrækker du?
Mit lille grødhoved forsvinder i Sony.. Desuden mener jeg at de er meget et modefænomen..
Tit hører jeg folks argument for at købe dem være.. "Alle de store bruger dem..." Ja, men måske du skulle overveje DINE behov ven...
Sennheiser til mig tak - jeg har aldrig oplevet bedre lyd i nogen anden bøf...
Nogle der har erfaringer med de nye fra Pioneer?
Harry Peaches
22-11-02, 11:28
Jah man....
-Jeg synes også at Sony, er som at stikke hovedet ned i 2 badekar....
Patrick Bateman
22-11-02, 11:36
Den der sølvgrå lorte Sony model der, er altså bare ringe! :twisted:
Men MDR 7506 modellen er super cool!
Jesper Fryd
22-11-02, 11:50
Der står "Sony MDR V500" på min.
Så absolut ikke nogen åbenbaring - men ganske hæderlig....
Vi kan jo kalde det en "frokost-bøf".... :P
Er det mo'fo udgaven der koster 2700,- ??
Kender ihvertfald 2 der har lige netop den model jeg tænker på og de er super tilfredse med den.
Patrick Bateman
22-11-02, 12:11
Gætter på det er den her model der menes ?
http://www.htfr.com/images/products/BMR27679.jpg
Hvor imod jeg synes den her Sony model er LANGT bedre... ->
http://www.htfr.com/images/products/BMR34126.jpg
AKG 240 :-)
De er nok ikke så velegnet til dj brug,
mere til studie brug, men de er dæææælme rare!
Harry Peaches
22-11-02, 12:18
Ja; det er den.
Og her er Sennheiser HD-25:
http://www.electronicaccessory.com/images/HD-25.jpg
Det er en anden model jeg henviste til.
Jeg er 100% enig med dig i at den nederste model er den bedste.
Alle de sølvgrå modeller har en fabrikationsfejl, der resulterer i
at gevindet knækker efter kort tids brug
Harry Peaches
22-11-02, 12:19
Ja Leif....
Jeg brugte selv AKG144 og 240, i lang tid, både i studie, og til DJ-brug.
De er dog meget åbne som du siger, og spiller ikke så højt, pga. den høje modstand.
-jeg bruger en flænset sennheiser med 1 hørebøf i, og et par meget billige sennheisere en ekskæreste gerne vil have tilbage, haha...
Harry Peaches
22-11-02, 12:38
Hehe Ras...
-Kan du huske mine gamle Sennheiser HD-25 Sp. ?
Dem kan du få med, når nu du alligevel kommer med den store låne-trailer.....
Jeg er blevet så træt af Sennheiser efter jeg gang på gang har erfaret, at stikket bliver fucked up og der kun er lyd i den ene hovedbøf. Derfor bruger jeg Sony MDR-V700 modellen.
Klaus, hvor har du hørt at der er en fabrikationsfejl så de knækker?
Jeg har set en del pladevendere bruge en Technics model, som ligner MDR-V700 modellen meget. Hvad er det for en? Er den god?
Sonny Loose
22-11-02, 13:15
Technics modellen er ok. Jeg skifter lidt mellem den og mine HD 25, en af ulemperne ved Technics'en er at mine ører bliver varme og blomkåls-agtige. Ellers er der en okay lyd i og de kan spille højt. Desudne er de mere fleksible end HD 25'eren.
Synes dog stadig at Sennheiserne er de bedste. http://www.ecst.csuchico.edu/~wu/HiFi/headphone_technics.jpg
SL
Hehe Ras...
-Kan du huske mine gamle Sennheiser HD-25 Sp. ?
Dem kan du få med, når nu du alligevel kommer med den store låne-trailer.....
ouiiii, do så fliiink!
Sennheiser. Helt sikkert - men helst HD-25-1.
Ellers Beyerdynamic DT-150 (som trods de er på 2 x 250 har en lidt for høj impedans i forhold til Sennheiser) har en ufattelig god basgengivelse og samtidig lukker meget bedre til end Sennheiser.
Sennheiser vejer mindre men er ikke helt så robuste som DT-150 og ydermere er det utilgiveligt, at man på en hovedtelefon til 1500,- kr. montere et uspecificeret 1/8" minijack stik med en 1/4" jack adaptor.
Det enester der dur er et Neutrik 1/4" jack - skrut op med det andet billige crap... :)
Sorry, gik lidt stærkt... undskylder stavefejlene.
Jeg er blevet så træt af Sennheiser efter jeg gang på gang har erfaret, at stikket bliver fucked up og der kun er lyd i den ene hovedbøf. Derfor bruger jeg Sony MDR-V700 modellen.
Klaus, hvor har du hørt at der er en fabrikationsfejl så de knækker?
Jeg har set en del pladevendere bruge en Technics model, som ligner MDR-V700 modellen meget. Hvad er det for en? Er den god?
Det er leddet mellem bøjlen og kapslen der sprækker og til sidst knækker.
Jeg har den konkrete oplysning fra DJ Dexta, der arbejder for Sony.
Harry Peaches
22-11-02, 14:08
Det enester der dur er et Neutrik 1/4" jack - skrut op med det andet billige crap... :)
Haha... Hatten af for at være stik-nørd...... -Jeg troede at jeg var alene med det fetish.
http://www.tech-mate.co.uk/Images/images/connectors/jacks/NP3RCS.jpg
Og Tak for Skiven Frederik. -Jeg lytter på den as we speak! -Superlækker!
Fedt!
Ja, og så viser du ovenikøbet et "L"-formet Neutrik - det aller-allerbedste!
Så er det slut med, at ødelægge hovedtelefonsfatningen i mikseren ved at uheldigvis skubbe for hårdt til det lange jack stik, der stikker op fra mikseren. Top one, nice one, matey!
Og du kan lide CD´en? Sweetness! UK Garage on the run...
Harry Peaches
22-11-02, 14:47
Ja. -Uden tvivl.
Jeg sidder og bliver helt elektrisk af det skidt.
Harry Peaches
22-11-02, 15:02
-Og HEY!
Det nummer der er Nr. 14??? -Hvad er det????
Jeg fik den på Hvid, for et år siden eller sådan noget....
Jeg har voldspillet det når jeg kunne, men har aldrig fundet ud af titlen.....
jeg har lige købt mig et par sony mdr-7509 og det er de bedste bøffer jeg nogensinde har haft. Har været hele møllen igennem akg, sennhaløjser, og mdr-700.
Toppen og mellemtonen i de nye er så fløjlsblød at man kunn væde sine bukser af det. De spiller bragende højt og lukker helt om ørerne. såååå lækkert.
de har også lavet jack stikket om til et af metal så de ikke fucker op med det samme.
de varmeste anbefalinger fra mig.
(de kommer med silke i indpakningen, ægte hustlerstyle)
Patrick Bateman
22-11-02, 16:05
og det er den her (som vel er storebroren til 7506 modellen)...
http://www.aage.dk/images/products/sony/mdr-7509.jpg
Harry Peaches
22-11-02, 16:12
Til Rune:
-Sony har glemt at skrive det; men Silken i indpakningen er til afrimning de våde bukser.
Ha en Go weekend alle...
Til Rune:
-Sony har glemt at skrive det; men Silken i indpakningen er til afrimning de våde bukser.
Ha en Go weekend alle...
De der sony folk har sgu da også tænkt på det hele :D
Jeg skal ud og trashe dem igennem til mit fem-timers vega drama i aften og jeg glæder mig :D :D :D
Det er Wideboys: "Sambuca" (Agent X remix) så vidt jeg erindrer.
Ude på samme label som The Streets - "Locked On" - men denne er vist ude specielt på "Locked On Promo" sidelabelet... min er ikke en hvid men en testpres (dog med alle oplysningerne).
Sjovt med Locked On - Noget af det de laver er hårdt som bare fan, men så er der sådan noget som Monstaboy "Sorry", som første gang jeg hørte det bare sagde POPOPOPOPOPOPOPOPOP. Top track der alligevel dog.
Uuuuhhhhh- Monsta Boy!!! I love it - men yep, poppet R´n´B two-step som bare fanden. Locked On har dog en fantastisk udgivelseshistorie. Top pladeselskab!
Ja Leif....
Jeg brugte selv AKG144 og 240, i lang tid, både i studie, og til DJ-brug.
De er dog meget åbne som du siger, og spiller ikke så højt, pga. den høje modstand.
Hvis man leder efter nogle gode studie-hovedtelefoner som er hermetisk lukkede og som spiller virkelig godt uden at koste det lyserøde, så er Beyer Dynamics DT-serie et godt bud; selv holder jeg meget af DT 770 og den lidt dyrere DT 990 (selv om jeg ikke kan høre forskel).
De slutter rigtig godt til, man kan faktisk slet ikke høre telefonen når underboen ringer klokken halv fire fordi man ved en fejl ikke har skruet ned for højttalerne da man tog hovedtelefonerne på.
Jeg tror ikke, de er velegnede til DJs, for det er svært at have dem på på kun eet øre ad gangen.
/astrid
http://www.beyerdynamic.de/de/product/index_s.php3?find=770
Patrick Bateman
22-11-02, 20:37
De ser ret lækre ud, men som du siger er de nok ikke specielt velegnet til DJ brug.... 8)
Nej, men det er tilgengæld Beyerdynamics model DT-150 og den nyeste DT-300. De er klasse 1! Både til studio og DJ-brug.
Det er dem som Musikhuset Aage Jensen reklamerer med også er velegnede til flagermus og schæferhunde pga frekvensområdet fra 5 Hz til 30 kHz ...
dj feelbad?
24-11-02, 18:02
Hvis man skal vælge mellem de 2, så skal det helt klart være hd25, technics og sony med deres knække-lort kan stikke deres (læder-) bøffer langt op et sted hvor solen aldrig skinner...
Jeg sværger selv til sennheiser hd265 (jeg ved det godt, et par badekar med bøjle.... :roll: ) De har den bedste basgengivelse jeg har hørt, og spiller rigelig højt med selv den dårligste hovedtlf forstærker... (pioneer inklusive)
Der er dog problemer nu og da med løs forbindelse i stikkene ved selve bøfferne, men det kan jo løses ved at tage ledningen af ved transport... Det er der jo også en løsning på: hd25...
Forresten, godt trick med egen montering af stik dér....
______________________________ ________________
take care! (it's a jungle out there...) 8)