PDA

Se fuld version : Reference højtalere:

Lupin the 3rd
29-07-05, 18:50
HiFi klubben anbefaler altid Dali helt ukritisk, da de vistnok er medejere. Jeg er ikke himmelhenrykt for Dali. Nogen af deres højttalere har alt for lidt bas, andre af dem har for meget. Toppen/mellemtone er dog god i dem jeg har hørt. Men det er vigtigt at studie monitors er lineære og ikke har fasefejl. Selv er jeg sluppet godt afsted med et par Heybrook HB1, som var overraskende billige i forhold til hvor nøjagtige de er.

Som skrækeksempel kan nævnes den passive udgave af Alesis Monitor One - her kan man virkelig høre hvad en fasefejl er (i begge skæringsfrekvenser endda!), og det er noget man skal gå udenom i studiesammenhæng!

Helmuth Kool
30-07-05, 00:31
Skal lortet ikke spilles på PA? Eller er det en pop/r´nb produktion du roder med? Hvis du vil vide hvordan mixet lyder på en club, så skal du have fat i noget med nogle store enheder, store kabinetter og horndiskanter. Det er da logik! Altså et par gode monitors + et mindre PA er sagen. Om det lyder godt på HiFi speaker - who cares? Ikke DJs (der skal spille din musik) og ikke publikum (der skal lytte + danse til den). Højst de 250 bedroomers, der køber din plade (eller mere sandsynligt: dler den og brænder den på CD).

Lupin the 3rd
13-09-05, 15:25
Det var da mystisk. Jeg synes ellers bestemt jeg skrev det her indlæg som svar på et eller andet, men nu ligger det her midt i det hele og flyder. Jeg må have ramt ved siden af knapperne.

ZIP
13-09-05, 15:46
LoL

FatCap
18-09-05, 22:38
Øhm? :D