PDA

Se fuld version : Hvad er det der lounge?

Snyder
13-07-04, 09:19
Og hvem hører det? Mit eget, noget farvede, indtryk af loungemusik er, at det bliver hørt af sleske mænd med pagehår, der tror, at den afdæmpede loungemusik tiltaler kvinderne, de vil score.
Kan lounge blive hørt af folk, der ikke ejer nogetsomhelst fra Verner Panton eller Philip Starck?
Er det sandt, at det er bøssehouse uden bund?
Hvorfor kan lounge per definition ikke spilles højere end samtaleniveau?
Er der en subkultur forbundet med lounge?
Og er det så godt at score til, som rygterne vil vide?

Jeg har oprettet en afstemning for at lodde jeres stemning omkring lounge.

the man
13-07-04, 09:23
Og hvem hører det? Mit eget, noget farvede, indtryk af loungekulturen er, at det bliver hørt af sleske mænd med pagehår, der tror, at den afdæmpede loungemusik tiltaler kvinderne, de vil score.
Kan lounge blive hørt af folk, der ikke ejer nogetsomhelst fra Verner Panton eller Philip Starck?

Jeg vælger ikke at svare, det er helt op til hvem der spiller om jeg kan lide det eller ej.....! Det kan være fedt, og det kan være super røvkedeligt, uden nerve eller egentlig interesse for det man laver, og så er det bare gaaab....!

anders graverholt
13-07-04, 09:24
Jeg kan godt lide lounge. Det er sgu ikke altid det lige er et 4/4 beat der sidder bedst i ørerne.

Sven van Hees er kongen :D

Snyder
13-07-04, 09:28
Passer det, at de fleste loungeDJ's kun spiller lounge, fordi de ikke kan beatmixe?

DjErikS
13-07-04, 09:28
yes, Lounge er en svær genre, noget er mega søvn fremkaldende - også godt for noget - men andet er right on, specielt supperclub i amsterdam er toptrendy lounge

www.supperclub.nl

personligt er jeg lidt mere til "beach-lunge" a'la nogle af de compilations der bliver spyttet ud fra den hvide ø

abc
13-07-04, 10:05
Jeg er en meget talende og ukropslig fyr i træsko, så jeg er altid forbi Loungeområdet, der er en god kontrast til e-arobic-kødmarkeds området på en klub. Der er jeg gennem årene blevet udsat for alt fra Buddabar-tortur, lytte-let og rare-groove ridseri til tung tysk rygedub...jeg tror Lounge mere betyder at man ikke behøver at spille for at holde dansegulvet, men i stedet for at dominere volumenmæssigt laver dj´en ligesom en ambience a la muzak...som Claude Challe sagde: Im not a DJ, Im a designer of atmoshpere.

Lounge er et borgerliggjort Chill-out område...lad os få dem tilbage, psykedeliske flimrende bollerum, hvor man kunne spille alt- undtagen 4/4 BoBOM.

Lang
13-07-04, 10:17
Nemlig. Kokserummet tilbage

Og sådan her skal et klassisk jeg-skal-lige-have-styr-på-min-puls chill out set spilles:

http://www.discogs.com/release/104571

Disken
13-07-04, 10:24
Lounge er sådant et dejligt buzzword, der dækker alt og intet på samme tid. Perfekt til salg af compilation cdér...

Snyder
13-07-04, 10:25
Men hvorfor har den småborgelige og ultrakedelige lounge vundet over den vilde chill out? Hvor gik det galt? Og er det ikke ravere, der har fat i den lange ende og dermed kan bestemme til hvilken musik og stil der skal kokses ud til? Og hvorfor er dansegulvet igen blevet et kødmarked, hvor flere og flere grangiveligt danner par?
Og hvornår får rave en renæssance?

Snyder
13-07-04, 10:30
Og hvornår får rave en renæssance?

In the process...

Er der noget jeg som menigmand kan gøre, for at fremskynde processen?

Morten Wittrock
13-07-04, 11:37
Er der noget jeg som menigmand kan gøre, for at fremskynde processen?

Ifør dig camo og gasmaske ved enhver tænkelig lejlighed.

larsb
13-07-04, 11:39
Lounge er et utroligt udvandet ord, selv foretrækker jeg termen "chill out"
da den dækker en masse meget sjovere og eksperimenterende ting, inklusiv lounge, og må jeg i den forbindelse henlede opmærksomheden på danmarks ældste chill klub: OFFLINE i kbh, kom ned og tjek lounge/chill out med attitude, sidste søndag havde vi hele Europussy holdet indover... tak til Bjørn S, Kverneland, Robin og Karsten Pflum..
:D

Dj.Lovecolt
13-07-04, 12:25
Og hvem hører det? Mit eget, noget farvede, indtryk af loungemusik er, at det bliver hørt af sleske mænd med pagehår, der tror, at den afdæmpede loungemusik tiltaler kvinderne, de vil score.
Er der en subkultur forbundet med lounge?

Du kan jo evt lytte her hvis du har lyst (my lounge mix): http://www.avoidance.dk/demo.htm

jeg er sæføli vild med det...

Tom Collins
13-07-04, 14:24
Lounge er ikke en genre...

Steff
13-07-04, 15:26
Passer det, at de fleste loungeDJ's kun spiller lounge, fordi de ikke kan beatmixe?

Jeg vidste der var en grund til jeg spiller den slags...

Henrik Hedegaard
14-07-04, 08:33
Lounge er ikke en genre...

korrekt/enig - lounge karakteriserer mest af alt den stemning og atmosfære, der skabes af og i samspil med musikken...

...ikke at det gør begrebet mere interessant end det var for 4-5 år siden :roll:

mikael ad
14-07-04, 09:11
Lounge dækker jo bare over alt det musik man kan hører på en cafe eller i et baglokale til en fest, alt fra jazz til dub og funk.

En lounge dj der ikke kan beat mixe kan værer super kedelig at hører på, men jeg syns bestemt der kan være energi i en nu-jazz / nu-funk sæt og det er ikke bare steeeeen musik.

tag en lytter til det her og se om du kan lide det

www.auditorydesigns.com/mixes/

Hvorfor kan lounge per definition ikke spilles højere end samtaleniveau? Det er en gang pis. Jo højere jo bedre som med alt andet...

Er der en subkultur forbundet med lounge? Ikke direkte, men der er inden for nu-jazz, dub osv

Og er det så godt at score til, som rygterne vil vide? Det er perfekt at score til..........