Se fuld version : Elektro
Jeg sidder og ikke har noget at lave så nu siger jeg noget.
Jeg synes at den nye bølge af 'såkaldt elektro' er noget af det dårligste der er sket indenfor den elektroniske musikscene i nyere tid. Musikken er set fra mit synspunkt: nosse-, fantasi- og ideløs, og det eneste den kan bidrage med er at den er acceptabel for mennesker som ikke er vant til at høre elektronisk musik.
Der kan være enkelte numre hist og pist som er meget fede, men i det store hele mener jeg hvad jeg skriver.
Jeg elsker gammel tør nosseelektro!, men jeg mener denne nye bølge af musik er et modefænomen, og jeg håber snart moden skifter!
Janus
Jeg synes at den nye bølge af 'såkaldt elektro' er noget af det dårligste der er sket indenfor den elektroniske musikscene i nyere tid. Musikken er set fra mit synspunkt: nosse-, fantasi- og ideløs, og det eneste den kan bidrage med er at den er acceptabel for mennesker som ikke er vant til at høre elektronisk musik.
Der kan være enkelte numre hist og pist som er meget fede, men i det store hele mener jeg hvad jeg skriver.
Jeg elsker gammel tør nosseelektro!, men jeg mener denne nye bølge af musik er et modefænomen, og jeg håber snart moden skifter!
Janus
Du bliver lige nødt til at specificere det lidt - Nævn lige et par tracks, så kan det være at jeg fatter hvor du vil hen...
Patrick Bateman
08-11-02, 10:21
Er det hele gigolo elektro klash krash bølgen du hentyder til?
Tim Andresen
08-11-02, 10:24
Jeg siger blot, at elektro sådan generelt set absolut heller ikke er noget for mig.
Der er dog enkelte mere kommercielle numrer med elementer fra elektro såsom Cosmos "Take Me With You" og Who Da Funk "Shiny Disco Balls" som jeg synes er rigtig fede.
Du skriver følgende "og det eneste den kan bidrage med er at den er acceptabel for mennesker som ikke er vant til at høre elektronisk musik."
- Det giver jeg dig slet ikke ret i. Når folk der ikke er vant til at høre elektronisk musik rykker på noget i denne genre, så synes jeg netop det er når klassikere fra New Order eller Depeche Mode eller den slags bliver spillet.
Ellers vil jeg nærmere påstå, at House FunkyVocalLatinoBongoDerudaf er det som folk kan acceptere og feste til, selvom de ikke normalt hører elektronisk.
Er det hele gigolo elektro klash krash bølgen du hentyder til?Jeps.. Jeg har da et par enkelte plader som er udemærkede fra gigolo, men jepsen du er min bateman..
Patrick Bateman
08-11-02, 10:30
Er det hele gigolo elektro klash krash bølgen du hentyder til?Jeps.. Jeg har da et par enkelte plader som er udemærkede fra gigolo, men jepsen du er min bateman..
Jeg synes at Gigolo var cool nok op til omkring udgivelse nummer 50, derefter er det måske 1 ud af hver 10. udgivelse som er fed. Ærgeligt, da der faktisk kom en del fede ting i starten.
Hvordan helvede kom "Shiny Disco Balls" ind i den her samtale Tim????
:)
Hvad snakker vi om dammit? Ladytron? FelixDHC? Golden Boy? LCD Soundsystem? Whut? Whut?
Rippin' Kitten holder max - men men ellers er jeg ikke bleg for at trampe på de andre electroclash ting... FØJ!
Tja, der er godt nok meget lort i den genre, men sådan er det jo når ting bliver hypet. Men der er sgudda lavet en del plader i den genre der er udmærkede, se f.eks. bare på Bpitch Control. Problemet er selvfølgelig at når hypen opstår, så er der for mange bandwagon-jumpers + at genren bliver mere defineret. Det virker hæmmende på musikken, og der kommer for mange mennesker til der bare laver en plade der er et rip-off af Miss Kittin & The Hacker eller whatever. Sådan vil det altid være når noget vokser sig stort, men ligesom alt andet er det jo noget der går over :)
Det er en forfriskende fornyelse af popmusikken, men det er bagstræbersik og ligegyldigt i forhold til den elektroniske scene
og her taler jeg ja om ladytron, golden boy, kernkraft 4000 og hvad al det det der central europæriske euro pop trash elektro klash elles hedder
Tim Andresen
08-11-02, 10:37
Ja, okay... Der var ikke specificeret hvad elektro der blev snakket om.
Mht Gigolo, så er jeg ikke specielt meget inde i det, og de plader jeg har hørt er ikke noget jeg rykker specielt på.
Når Shiny-fætteren nævnes, så var det såmænd bare for at sige, at der er plader med en twist af elektroelementer i sig jeg godt kan lide! Giver det lidt oder was min gode ven Colston?
Janus
Du bliver lige nødt til at specificere det lidt - Nævn lige et par tracks, så kan det være at jeg fatter hvor du vil hen...
Forvansket med øje for hånens -og foragtens tone.
Dildo Nation - Spermkraft 4000
Miss Forbidden & The Cracker - Silver Cream
Stiga - LSDflashes at night
Det er den umiddelbart mest skadelige ammunition på "DAS VERBOOT"
http://www.smilies.nl/puke.gif
FORBUDT-FORBUDT-FORBUDT-FORBUDT-FORBUDT-FORBUDT-FORBUDT
Tim Andresen
08-11-02, 10:39
Ja nu går det sgu godt.
Der skulle stå: Giver det lidt mening?
Tja, der er godt nok meget lort i den genre, men sådan er det jo når ting bliver hypet. Men der er sgudda lavet en del plader i den genre der er udmærkede, se f.eks. bare på Bpitch Control. Problemet er selvfølgelig at når hypen opstår, så er der for mange bandwagon-jumpers + at genren bliver mere defineret. Det virker hæmmende på musikken, og der kommer for mange mennesker til der bare laver en plade der er et rip-off af Miss Kittin & The Hacker eller whatever. Sådan vil det altid være når noget vokser sig stort, men ligesom alt andet er det jo noget der går over :)
BPITCH ER ET RIGTIGT FEDT SELSKAB!!!!!!!!!!!
http://www.smilies.nl/countdown.gifhttp://www.smilies.nl/countdown.gif
Det er en forfriskende fornyelse af popmusikken, men det er bagstræbersik og ligegyldigt i forhold til den elektroniske scene
Problemet er bare at den genre aldrig blev udforsket færdig, da den elektroniske musik på det tidspunkt mere blev drevet frem af den kraftige udvikling der var i instrumenterne end i den egentlige kreativitet. Der kom jo nye og banebrydende maskiner med nye lyde hver anden dag på det tidspunkt, så der er ikke noget at sige til at der kom en Electro:Re-visited periode.
Når Shiny-fætteren nævnes, så var det såmænd bare for at sige, at der er plader med en twist af elektroelementer i sig jeg godt kan lide! Giver det lidt oder was min gode ven Colston?
True. Og starten på det Cosmos track lyder nøjagtigt som introen på 12" versionen af Depeche Modes "Get The Balance Right". Retrolectro.
Ja ja Klaus, vi kan jo ikke alle sammen hænge fast i 1995 vel? Det er sjovt at du har det dårligt med den slags, da du er mere retro end Gigolo er :)
Nej, mere seriøst, så er Bpitch et ret varieret selskab der har udgivet både en del gode og en del dårlige plader, men jeg fremhæver dem fordi de ikke hænger fast i firser-retro, men derimod får skabt noget der ovenikøbet er musikalsk interessant engang imellem, og endda decideret nyskabende :shock:
Hvad er det så der helt præcis kendetegner electro.
Er det 4/4 synthpop plader fra start 80'erne eller Kraftwerk og Soul Sonic Force-stilen??.
Giv mig nogle svar.
Well, du kan jo ikke komme udenom at begge dele er elektro på hver deres måde, og de har influeret hinanden. Hvis du hørte det der blev spillet i 1984 på Thomas P. Hejles, så var det jo både den dér Soul Sonic Force stil , men også en del ting der vare wavede som f.eks. Man Parrish og lignende, så dengang var adskillelsen ikke så stor som den er idag. Jeg tror at fordi det var så nyt, så var der vel mere åbenhed overfor de ting dér. Og hvis vi taler EBM og synthpop, så er der jo osse klare forbindelser til al den musik vi hører idag. Hvor ville Detroit-technoen f.eks. have været uden Cabaret Voltaire, DAF, Liasons Dangereuse, osv? I sidste ende er det vel det enkelte nummer man vurderer, selv om jeg godt kan forstå hvis man føler sig stopfodret med lort fra 'electroclash'kanten for tiden.
Ja ja Klaus, vi kan jo ikke alle sammen hænge fast i 1995 vel? Det er sjovt at du har det dårligt med den slags, da du er mere retro end Gigolo er :)
Nej, mere seriøst, så er Bpitch et ret varieret selskab der har udgivet både en del gode og en del dårlige plader, men jeg fremhæver dem fordi de ikke hænger fast i firser-retro, men derimod får skabt noget der ovenikøbet er musikalsk interessant engang imellem, og endda decideret nyskabende :shock:
Til forskel fra dig, så gider jeg kun at købe gode plader. http://www.smilies.nl/flipa.gif
Der er alligevel så meget god musik man altid kan falde tilbage på,
når der pt. gøres en dyd ud af at udsende ligegyldige ting indenfor alle genrer.
Men det er da ærgeligt, at musikken ikke udvikler sig i større grad.
I sidste ende er det vel det enkelte nummer man vurderer, selv om jeg godt kan forstå hvis man føler sig stopfodret med lort fra 'electroclash'kanten for tiden.
Ja, når det først bliver omtalt som "en ny ting" på FeelCPH så er den potte ude. :lol:
Hvilket minder mig om da jeg rev Fischerspooner frem for et stykke tid siden - Technonisserne herinde stod jo nærmest i kø med på-spændingsdildoer for at håne mig for min lykkelige uvidenhed om lige det band..... "Ih altså, det er jo så passé", etc, etc
Jeg tror at jeg vil lære at spille elektrisk lut eller sådan noget, så skal jeg eddermanme lære jer lidt om undergrund.... Totalt true skjald der, osv. :twisted:
Well, du kan jo ikke komme udenom at begge dele er elektro på hver deres måde, og de har influeret hinanden. Hvis du hørte det der blev spillet i 1984 på Thomas P. Hejles, så var det jo både den dér Soul Sonic Force stil , men også en del ting der vare wavede som f.eks. Man Parrish og lignende, så dengang var adskillelsen ikke så stor som den er idag. Jeg tror at fordi det var så nyt, så var der vel mere åbenhed overfor de ting dér. Og hvis vi taler EBM og synthpop, så er der jo osse klare forbindelser til al den musik vi hører idag. Hvor ville Detroit-technoen f.eks. have været uden Cabaret Voltaire, DAF, Liasons Dangereuse, osv? I sidste ende er det vel det enkelte nummer man vurderer, selv om jeg godt kan forstå hvis man føler sig stopfodret med lort fra 'electroclash'kanten for tiden.
Det er sandt!
Jeg måtte dog lave en hurtig bibliotekar-Sakena, for at få dig godt i gang med dagens dont.
http://www.smilies.nl/bounce/huepfenjump1.gif
Ole dirty Douggiehttp://www.smilies.nl/tales/men_ani.gif
Jeg tror at jeg vil lære at spille elektrisk lut eller sådan noget, så skal jeg eddermanme lære jer lidt om undergrund.... Totalt true skjald der, osv. :twisted:
For sent. der har Christian Vester aka. the Goodipal allerede været.
I sidste ende er det vel det enkelte nummer man vurderer, selv om jeg godt kan forstå hvis man føler sig stopfodret med lort fra 'electroclash'kanten for tiden.
Ja, når det først bliver omtalt som "en ny ting" på FeelCPH så er den potte ude. :lol:
Hvilket minder mig om da jeg rev Fischerspooner frem for et stykke tid siden - Technonisserne herinde stod jo nærmest i kø med på-spændingsdildoer for at håne mig for min lykkelige uvidenhed om lige det band..... "Ih altså, det er jo så passé", etc, etc
Du går bare i gang honey!
For sent. der har Christian Vester aka. the Goodipal allerede været.
DAMMIT!!!!!!!!!!!!!
Sidder og hører Kiki - "Gas 126" (BPitch) lige nu og muntrer mig max, bassen er Blondies "Heart Of Glass" - Og i samme tempo tilmed og oven på toppen er der en virkelig irriterende oldschool "WAAAAP" technolyd. Vokalen er også en Blondie cut-up. Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde..... Det er sgu en tand for 80´er for mig.
Tom Collins
08-11-02, 13:15
Well, er pointen ikke at der altid kommer en masse lort ud når der er en bølge eller en ny genre definition. Så må vi jo bare gøre som vi plejer og kun købe de gode plader. Irritationen kommer selvfølgelig når man ude hører en dj der fuldstændig kompromisløst har købt og spillet alt inden for genren. Personligt kan jeg virkelig godt lide alt det gamle amr. elektro men der er altså osse nogle virkeligt gode tracks ude især som Daniel nævner på BPITCH og også DISKO B. Det er sjovt at der ikke er nogen der har lagt mærke til en del af de ting der osse kommer ud for tiden der arbejder videre med Soul Sonic stilen... Nu der er en (med et fint ord)bølge...
jeps jeg må lige tilføje det nye Swayzak album er nu eller ikke så toset.
og det er fulstændig det samme med prog.house i starten var der fede traks og nu er der næsten ikke andet en lort .
Daniel Kaarill
08-11-02, 14:03
Lidt af en undervurdering, det album er så hot!
Patrick Bateman
08-11-02, 14:05
Lidt af en undervurdering, det album er så hot!
Jow tak. Super cool album der....
Tom Collins
08-11-02, 14:13
...og grunden til at Swayzak er coole er vel fordi de ikke lægger sig i forlængelse af een eller anden bølge men at de har været super originale selv. Eller super dygtige producere i hvert fald...
Sidder og hører Kiki - "Gas 126" (BPitch) lige nu og muntrer mig max, bassen er Blondies "Heart Of Glass" - Og i samme tempo tilmed og oven på toppen er der en virkelig irriterende oldschool "WAAAAP" technolyd. Vokalen er også en Blondie cut-up. Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde..... Det er sgu en tand for 80´er for mig.
Den holder foking MAX!!
-*MD3003*-
09-11-02, 20:59
Som den arrogante, bedrevidende spotter-nar jeg er så trækker jeg altid overbærende på smilebåndet og ruller med øjnene når en af københavns elektro-clash-smash-bash dj's f.eks. spørger om det der Direct Beat noget er nyt.....
Jeg ved godt at vi ikke alle kan være anale zuper-spotters, men lidt mere ydmyghed og interesse for det man hører ville være rart.
'Respect' og den slags...... i ved.......
DEUTSCHE AMERIKANISCHE FREUNDSHAFT...
så er der vist ikke mere at sige.
Især efter gendannelsen uden Robert Görl - Fedt!http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/gizm0/Humping_Emoticon.gifhttp://www.jamezbrown.com/mysmilies/contrib/gizm0/Boo_Emoticon.gif
TIL ALLE JER SOM ER SÅ SKIDE TRUE OG SVINER ELEKTRO OG DEN NEW WAVE SCENE TIL..SOM ALLIGEVEL ALDRIG KOMMER TIL AT BREAKE IGENNEM I DK PGA. JANTELOVEN...
http://www.melt-openair.de/
DET KAN GODT VÆRE I LÆRE EN SMULE EFTER I HAR VÆRET DER TIL NÆSTE ÅR.
Undskyld!!!!
Jeg reserverer øjelikkeligt en billet til næste år...
TAK FORDI DU OMVENDTE MIGhttp://216.40.249.192/mysmilies/contrib/Yuppygoat/Gay.gif
-*MD3003*-
11-11-02, 19:19
TIL ALLE JER SOM ER SÅ SKIDE TRUE OG SVINER ELEKTRO OG DEN NEW WAVE SCENE TIL..SOM ALLIGEVEL ALDRIG KOMMER TIL AT BREAKE IGENNEM I DK PGA. JANTELOVEN...
I guder.... :roll:
Betyder det virkeligt så pisse meget for dig hvad vi syntes?
Hvis du har det sjovt med din new wave preuser wanna elektro så glæd dig dog over det...
*LOL* - Prøv at læse ovenstående indlæg med Robert fra Langt Fra Las Vegas' stemme.